Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2010, 07:08   #1
armando
Schepen

Standaard Waarom op NVA stemmen?

Als je dit leest http://blog.seniorennet.be/angeltjes....php?ID=658447
het spijt mij beste vrienden van de NVA maar ik kan echt niet voor de NVA stemmen, met de beste wil van de wereld.
armando is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 07:24   #2
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bestaat al een draad over, door jezelf opgestart overigens:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=138709
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 07:36   #3
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

ik ben voor euthanasie bij dementerenden
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 08:02   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Amai, die zit.

Dit is de upperkut-post van 2010 voor gans dit forum.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 08:26   #5
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er zijn wellicht partijen waar je nog heel wat meer blz kunt vullen met hun heldendaden...
Waarom WEL op de NVA stemmen?
- eindelijk een kans om een groter aantal Vlamingen achter één partij te stoppen die men niet zomaar met een cordon kan platleggen, dat zou pas helemaal potsierlijk zijn
- eindelijk een kans om om toch iets meer door te drukken van de Vlaamse eisen dan met de andere zgz rechtse partijen die in verspreide slagorde veel kunnen roepen maar niets doen - soms heb ik de indruk dat ze dat zelf zo willen houden trouwens...
- zo zal het nog meer in het oog springen dat indien nog meer kiezers van LDD en VB naar het NVA overstappen, al was het maar tijdelijk, de Vlamingen eindelijk een blok beginnen te vormen in verhouding tot hun economisch gewicht in dit landje
- de franstaligen zullen nog meer schrik krijgen wanneer ze zien dat het alhier menens aan het worden is, en wat minder gekakel opbrengen! Nu "gaan ze akkoord met een staatshervorming enz".... op voorwaarde dat ze er meer voordelen uithalen dan de Vlamingen zelf, als dat niet duidelijk is!

Niet voor de NVA stemmen is stemmen voor het jarenlange immobilisme dat we al zo goed kennen.
En mocht het NVA niets van zijn beloften waarmaken, dan vernietigen ze zichzelf ...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 08:42   #6

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Er zijn wellicht partijen waar je nog heel wat meer blz kunt vullen met hun heldendaden...
Waarom WEL op de NVA stemmen?
- eindelijk een kans om een groter aantal Vlamingen achter één partij te stoppen die men niet zomaar met een cordon kan platleggen, dat zou pas helemaal potsierlijk zijn
- eindelijk een kans om om toch iets meer door te drukken van de Vlaamse eisen dan met de andere zgz rechtse partijen die in verspreide slagorde veel kunnen roepen maar niets doen - soms heb ik de indruk dat ze dat zelf zo willen houden trouwens...
- zo zal het nog meer in het oog springen dat indien nog meer kiezers van LDD en VB naar het NVA overstappen, al was het maar tijdelijk, de Vlamingen eindelijk een blok beginnen te vormen in verhouding tot hun economisch gewicht in dit landje
- de franstaligen zullen nog meer schrik krijgen wanneer ze zien dat het alhier menens aan het worden is, en wat minder gekakel opbrengen! Nu "gaan ze akkoord met een staatshervorming enz".... op voorwaarde dat ze er meer voordelen uithalen dan de Vlamingen zelf, als dat niet duidelijk is!

Niet voor de NVA stemmen is stemmen voor het jarenlange immobilisme dat we al zo goed kennen.
En mocht het NVA niets van zijn beloften waarmaken, dan vernietigen ze zichzelf ...
Alhoewel ik wel NVA zal stemmen twijfel ik toch enorm aan de zogezegde slagkracht die ze zogezegd zullen verwerven. Laat ons eerlijk zijn ... absolute meerderheid voor de V-partijen kan gewoon niet in Belgïe vermits de helft (afgerond) van de kiezers automatisch anti-V zijn (de Waalse en de meeste Brussel-kiezers). Het is tevens een utopie om te denken dat de andere Vlaamse partijen de NVA gaan volgen.
Ik vrees dus dat ook Bart De Wever voor een onmogelijke opdracht komt te staan.
Maar goed ... wie niet waagt niet wint ...
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 08:53   #7
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armando Bekijk bericht
het spijt mij beste vrienden van de NVA maar ik kan echt niet voor de NVA stemmen, met de beste wil van de wereld.
Ja bij gebrek aan echte argumenten de oude sloten maar bevrijden van de oude koeien.
Oud 30 mei 2010, 12:01   #8
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ja bij gebrek aan echte argumenten de oude sloten maar bevrijden van de oude koeien.
Aangezien we nog niet in de toekomst kunnen kijken (sommigen denken van wel) is het raadzaam om uit het verleden de nodige lessen te trekken en prognoses af te leiden. Blijkbaar kan je geen van de aangehaalde items weerleggen, dus kunnen we gerust stellen dat uw handtekening zeer goed BDW beschrijft
Oud 30 mei 2010, 12:07   #9
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Amai, die zit.

Dit is de upperkut-post van 2010 voor gans dit forum.
Niet vergeten dat er wel dingen op papier staan voordat men overgaat tot...
Zonder voorafgaande toestemming van de patiënt gebeurt niets.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 13:30   #10
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
't ja wordt moeilijk volgen om nog te weten wie die argumenten nu eigenlijk heeft geschreven. Il Falco? Armando? Corsamonta? Griffon? Of zou die man al zover heen zijn dat hij zelfs zijn eigen naam niet meer weet?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 13:36   #11
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armando Bekijk bericht
Is 't echt of wat? En ik die dacht dat je op het punt stond N-VA te stemmen.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 15:56   #12
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
Aangezien we nog niet in de toekomst kunnen kijken (sommigen denken van wel) is het raadzaam om uit het verleden de nodige lessen te trekken en prognoses af te leiden. Blijkbaar kan je geen van de aangehaalde items weerleggen, dus kunnen we gerust stellen dat uw handtekening zeer goed BDW beschrijft
Ha, ha, ha, tot nader order is Bart geen staatsman.
Ik hoef niets te weerleggen wegens niet relevant.

Daar sta jij pas van te kijken hé.
Oud 30 mei 2010, 15:59   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik stem op de nva om te trachten op een ordentelijke manier tot een onafhankelijk Vlaanderen te komen.

Het zou vlugger gaan met medewerking met het Belang, maar helaas, die zijn nog een beetje te bezoedeld; ik doe geen zaken met "kriminelen"; (die paar andere programmapuntjes, tot daar nog toe, alhoewel het anti-Europees standpunt van het Belang me erg stoort)

Ik vind mijn standpunt niet 'nasionalistisch', in die zin dat ik niets heb tegen Nederlanders, Duitsers, Luksemburgers, Fransen, Engelsen, andere EU-ers of andere wereldburgers. Walen worden dus gewoon mensen uit een buurland. Niet meer of niet minder.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 16:14   #14
Frank Akino
Vreemdeling

Standaard Nva

Mijn tijd komt nog.
Oud 30 mei 2010, 17:05   #15
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frank Akino Bekijk bericht
Mijn tijd komt nog.
Heb de 7de dag gezien vandaag. Bart Dewever kwam er maar slapjes uit. Die man heeft eigenlijk niets te vertellen. Altijd dezelfde slogans, altijd dezelfde clichés. Maar geen oplossingen.

Zeer slechte beurt voor Olijke Bart. De zotskap ligt hem precies beter.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 17:09   #16
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frank Akino Bekijk bericht
Mijn tijd komt nog.
Hahaha...
Hij moet wel nog een paar kilo's afvallen en zich een Duitse scheper aanschaffen.

Laatst gewijzigd door Tejokus : 30 mei 2010 om 17:10.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 17:12   #17
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Heb de 7de dag gezien vandaag. Bart Dewever kwam er maar slapjes uit. Die man heeft eigenlijk niets te vertellen. Altijd dezelfde slogans, altijd dezelfde clichés. Maar geen oplossingen.

jij en ik hebben duidelijk een ander debat gezien. hij heeft Reynders in mootjes gehakt, zelden iemand zo met z'n mond vol tanden gezien als Reynders tegen Dewever.

zeker als het over de nationale kieskring gaat, kon hij maar groen lachen toen BDW het had over de pariteiten enzo.
Oud 30 mei 2010, 17:14   #18
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Welk merk van TV heb jij?

Ik Heb een Phillips, dat gaf toch andere beelden dan die jij beschrijft.
Oud 30 mei 2010, 17:15   #19
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
jij en ik hebben duidelijk een ander debat gezien. hij heeft Reynders in mootjes gehakt, zelden iemand zo met z'n mond vol tanden gezien als Reynders tegen Dewever.

zeker als het over de nationale kieskring gaat, kon hij maar groen lachen toen BDW het had over de pariteiten enzo.
Integendeel. Olijke Bart dreunde alweer zijn gedichtje op. Reynders stelde zeer gerichte vragen en Dewever walste eromheen. Zoals gewoonlijk. Reynders had trouwens groot gelijk met zijn vraag voor een nationale kieskring. Ik wil ook voor iedereen kunnen stemmen. Of dat nu een Vlaamstalige is, een Duitstalige of een Franstalige. Het zal me worst wezen.

Laatst gewijzigd door system : 30 mei 2010 om 17:20.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 17:29   #20
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Integendeel. Olijke Bart dreunde alweer zijn gedichtje op. Reynders stelde zeer gerichte vragen en Dewever walste eromheen. Zoals gewoonlijk. Reynders had trouwens groot gelijk met zijn vraag voor een nationale kieskring. Ik wil ook voor iedereen kunnen stemmen. Of dat nu een Vlaamstalige is, een Duitstalige of een Franstalige. Het zal me worst wezen.
Je fietst om het probleem heen: het gaat hem niet louter om die federale kieskring, maar ook om het afschaffen van alle partiteiten en blokkeringsmiddelen mocht die er komen. Anders is zo'n federale kieskring gewoon boerenbedrog.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be