![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik me gisteren afvroeg, bij het electronisch stemmen...gaan de stemmen in de urne of worden de stemmen op de pc geregistreerd?
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zowiezo heb ik bij ons in het stemhok geen netwerkkabel gezien...ik denk het dus niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens de uitleg hier de urne.
Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De PC in het stemkantoor is stand alone, de urne ook, de urne registreert gewoon de stem en wordt uitgelezen. (niks meer als een veredelde badgelezer) De urnes gaan met de kaarten naar het hoofdtelbureau waar ze worden uitgelezen en worden vandaaruit pas op een netwerk gezet, waar de resultaten worden ingevoerd. Zo zat het toch iets meer als 10 jaar geleden in mekaar, ik was toen technieker voor die dingen. Ik denk niet dat ze in de tussentijd al veel veranderd zijn. Netwerkverbindingen tussen alle kies bureau`s gaan leggen is immers veel te fraude gevoelig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En het verouderde materiaal heeft 1 voordeel: geen usb poorten.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Harde schijf was verwijderd, en ik denk zelf dat de COM poorten er ook uit gehaald werden. Met de hardware kon er niet veel gefoefeld worden, en er zat enkel datgene in dat strikt noodzakelijk was. We hebben daar met een team van 4 man op zitten denken hoe we het naar de kloten konden krijgen en saboteren, ... Ik kan u verzekeren, we zijn daar nog altijd heel goed in... (als ge het moet repareren moet ge dat weten. ) en buiten den kaartlezer verneuken en fun met wat magneten was er bitter weinig tegen te beginnen... Juist omdat er niks inzit. Er staan trouwens ook alarmen op om foefelen tegen te gaan, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
PS: COM poorten zijn nutteloos aangezien ze een reboot vereisen in tegenstelling tot usb (plug and play)
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 14 juni 2010 om 13:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had er eentje, maar dat was niet evident, en die software was heel beperkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men zou het stemmen op papier toch terug moeten invoeren. Welke charme heeft het electronisch stemmen nu?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet alleen daarom. In verschillende landen schakelt men terug over naar stemmen met potlood en papier omdat men de betrouwbaarheid van elektronisch stemmen nog steeds onvoldoende kan garanderen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
een stapeltje blanco`s, ... een rood stukske potlood onder de vingernagel, ... en kleuren maar,... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfde procedure overigens om geldige stemmen ongeldig te maken, ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle systemen zijn te kraken mensen, fraude is altijd mogelijk, van zodra je eventjes denkt van dit is safe, is er al een of andere pipo bezig met een systeem te ontwerpen om uw beveiliging omver te gooien. |
|
![]() |
![]() |