![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De Koning negeert bij zijn raadplegingen als enige partijvoorzitter die van het VB.
Daar zullen wij aan denken (wij= de separatisten) wanneer het Koningshuis na de splitsing bij Vlaanderen komt schooien om adoptie. Ondertussen heeft die paljas wel een republikeinse confederaal nodig als formateur.... Voor het goede begrip: ik ben allesbehalve VB'er.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar is dat een autonome beslissing van het hof of van de uittredend premier ? ik vermoed dat ze ten minste gedekt moet zijn door Leterme ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Neen, dat is het autonome prerogatief van het staatshoofd. Het zou nogal belachelijk zijn dat de verliezende premier dit zou sturen.
Wel gaat men er vanuit dat Koning zich 'laat leiden' door de leidende partijen aan weerskanten van de taalgrens, PS en NVA dus. De Koning dient enkel gedekt te worden door de premier (regering) voor publieke woorden en daden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vooral nu we van het VB geen schrik meer hoeven te hebbben... Laatst gewijzigd door eno2 : 18 juni 2010 om 09:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez ja, beleefdheidshalve zou de Koning het VB kunnen uitnodigen. Maar zij weigeren toch om te komen, dus waarom zou hij ze moeten uitnodigen, behalve uit pure beleefdheid dan?
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en het recht van het VB en een statement te maken door niet te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() persoonlijk zou ik trouwens de kans niet gemist willen hebben, mocht ik staatshoofd zijn ... een verliezend VB uitnodigen ... dat was pas gemeen geweest ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het VB is al 30 jaar gekend als een partij (als de enige partij trouwens) die bij voorbaat alle andere partijen (inclusief NVA) afwijst en beschuldigt van verraad, zondagavond heeft Valkeniers nog verklaard alleen te willen meewerken aan 'de laatste federale regering'. Het zou puur rationeel dus zonde van de tijd zijn om die mannen uit te nodigen. Een eerbaar compromis is bij het VB dat iedereen doet wat er in hun programma staat, tja dan ga je nog lang langs de kant kunnen staan. Bovendien vind ik het eerlijk gezegd zielig dat men aan de ene kant beweert dat het koningshuis liever vandaag dan morgen weg moet maar aan de andere kant blijkbaar wel erkenning wil van datzelfde koningshuis en gaat lopen janken dat ze niet op de koffie mogen bij Albert, hoe belachelijk kan je jezelf maken... Laatst gewijzigd door Madiba : 18 juni 2010 om 09:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij moet zijn job gewoon formeel correct doen . Laatst gewijzigd door eno2 : 18 juni 2010 om 09:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo gemeen mag ie echt wel zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() madiba
Citaat:
Een vreedzame bediscussieerde overgang! Laatst gewijzigd door eno2 : 18 juni 2010 om 10:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Madiba
Citaat:
Alhoewel ikzelf geen koffie drink, zou ik, vooraleer hem met het koffieservies en alles selectief te laten ophalen, toch aan de koffieklatch deelnemen, zo democratisch ben ik wél. Dat heeft niets zieligs, behalve voor de koffieschenker. En tegen Himalaya-thee zeg ik geen nee (daar word je héél sereen van).. Laatst gewijzigd door eno2 : 18 juni 2010 om 10:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Henri1 : 18 juni 2010 om 10:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En een beleefd mens gaat in op een uitnodiging; dus kiest de Koning ervoor om zelf de volle laag te krijgen en het VB uit de wind te houden. ![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij heeft trouwens alle partijvoorzitters behalve die van het VB gevraagd, of niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Ja, eerst zonder das, en dan zonder broek...als hij niet goed oppast.
Laatst gewijzigd door eno2 : 18 juni 2010 om 10:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |