Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 30 juni 2010, 08:58   #1
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard Amnestie?

Citaat:
In een interview in het weekblad Knack vraagt Hilde Kieboom (foto), voorzitster van de Sint-Egidiusgemeenschap, dat de amnestie-eis besproken wordt tijdens de regeringsvorming. "Het zou mooi zijn mochten Di Rupo en De Wever de kans zien om in dat dossier verzoening te brengen", zegt ze.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...estie_De_Wever

Wat is jullie mening hierover? Moet de vraag tot amnestie besproken worden bij de regeringsvorming?
Zwartengeel is offline  
Oud 30 juni 2010, 09:07   #2
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...estie_De_Wever

Wat is jullie mening hierover? Moet de vraag tot amnestie besproken worden bij de regeringsvorming?
wtf ?!?

alle middelen zijn blijkbaar goed om de Vlamingen tot vragende partij te maken

fuck deze Belgische onstaat, die heeft geen amnestie te geven, die staat dient opgedoekt.
Anna List is offline  
Oud 30 juni 2010, 09:09   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Met de frankofonen is het moeilijk om over zo'n dossier te praten, in de huidige omstandigheden.
Want zij hebben de reflex om voor alles en nog wat een prijs te vragen.
En de prijs op te drijven door eerst wat tamtam te maken over de zogezegde fascistische kant van deze vraag die in het ultra-rechtse Vlaanderen leeft ... bla bla ..

Meer logische gang van zaken:
justitie wordt een Vlaamse bevoegdheid, en Vlaanderen voorziet in een soort amnestie.

ps. Het is ook moeilijk praten over dit dossier in Vlaanderen.

nog meer ps: het zou aan de mensen eens duidelijk gemaakt moeten worden wat het precies zou inhouden, die amnestie, voor wie en voor wat ....
(alleszins de vele geëxecuteerden die kort na de 2wo gevallen zijn, worden niet terug tot leven gebracht)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 30 juni 2010, 09:17   #4
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Met de frankofonen is het moeilijk om over zo'n dossier te praten, in de huidige omstandigheden.
Want zij hebben de reflex om voor alles en nog wat een prijs te vragen.
En de prijs op te drijven door eerst wat tamtam te maken over de zogezegde fascistische kant van deze vraag die in het ultra-rechtse Vlaanderen leeft ... bla bla ..
Een verzoek dat ingediend wordt door iemand die in 2003 door het royale opperwezen tot barones benoemd werd? Waarom zou Vlaanderen daar een prijs voor gaan betalen, zeg?
Zwartengeel is offline  
Oud 30 juni 2010, 09:34   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Een verzoek dat ingediend wordt door iemand die in 2003 door het royale opperwezen tot barones benoemd werd? Waarom zou Vlaanderen daar een prijs voor gaan betalen, zeg?
Dat is de kwestie niet.
De kwestie is: waarom zouden de frankofonen daar geen prijs voor vragen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 30 juni 2010, 09:58   #6
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

De vraag is: waarom zou een Vlaming genade vragen aan een criminele organisatie die ze aan het afbreken is?
Oud 30 juni 2010, 10:10   #7
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
De vraag is: waarom zou een Vlaming genade vragen aan een criminele organisatie die ze aan het afbreken is?
²

madame la baronesse gaat blijkbaar voor een upgrade van haar titel

Laatst gewijzigd door Anna List : 30 juni 2010 om 10:11.
Anna List is offline  
Oud 30 juni 2010, 10:11   #8
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Eerste vraag is: wie is Hilde Kieboom eigenlijk? Ik heb daar nog nooit over gehoord.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 30 juni 2010, 10:12   #9
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 30 juni 2010, 10:12   #10
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Eerste vraag is: wie is Hilde Kieboom eigenlijk? Ik heb daar nog nooit over gehoord.
uwe wiki kapot ?
Anna List is offline  
Oud 30 juni 2010, 10:17   #11
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
uwe wiki kapot ?
Hela, mijne wiki marcheert goed genoeg, maat

Soit, kijk: ik bedoel uiteraard niet letterlijk wie dat is, dan wel "wat heeft die te betekenen in de samenleving". Als ik al moet gaan opzoeken wie die madam is, dan heb ik zo'n vaag maar groot vermoeden dat madam eigenlijk maatschappelijk weinig of niets betekent, laat staan in het politieke debat. En, bijgevolg, vraag ik me af waarom madam die uitspraak doet en waarom dat het enige is dat onthouden wordt uit haar interview. Omdat ze verder eigenlijk niks te vertellen heeft? Is het daarom?

Mijn argwaan tegenover een aristocrate kan ik niet onder stoelen of banken steken, met of zonder wiki.
Txiki is offline  
Oud 30 juni 2010, 10:20   #12
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wtf ?!?

alle middelen zijn blijkbaar goed om de Vlamingen tot vragende partij te maken

Er wordt een oeroude eis van de Vlaamse Beweging op tafel gelegd en op een of andere manier is het toch een anti-Vlaamse zet, faut le faire

toccata is offline  
Oud 30 juni 2010, 10:22   #13
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Er wordt een oeroude eis van de Vlaamse Beweging op tafel gelegd en op een of andere manier is het toch een anti-Vlaamse zet, faut le faire
dat is een oeroude Vlaamse eis geweest ... tot zo'n 20 jaar geleden terecht

de Vlaamse beweging is ondertussen gegroeid én veel toekomstgerichter

het is echt gedaan met cadeau's aan Belgie. Belgie heeft al zijn kansen verkeken, ook de kans op amnestie.
Anna List is offline  
Oud 30 juni 2010, 10:38   #14
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is een oeroude Vlaamse eis geweest ... tot zo'n 20 jaar geleden terecht

de Vlaamse beweging is ondertussen gegroeid én veel toekomstgerichter

het is echt gedaan met cadeau's aan Belgie. Belgie heeft al zijn kansen verkeken, ook de kans op amnestie.
Dus: waarom komt een aristocratische madam daarmee af nu? Onderdeel van de toenemende nazi-hetze tegen Vlaanderen? Ik ben op de hoogte, hoor, van wat er nu zoal voor lelijks geschreven wordt over sommige N-VA-verkozenen. Speelt madam daarin mee? Dat is alleszins de indruk die ik heb.
Txiki is offline  
Oud 30 juni 2010, 10:42   #15
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus: waarom komt een aristocratische madam daarmee af nu? Onderdeel van de toenemende nazi-hetze tegen Vlaanderen? Ik ben op de hoogte, hoor, van wat er nu zoal voor lelijks geschreven wordt over sommige N-VA-verkozenen. Speelt madam daarin mee? Dat is alleszins de indruk die ik heb.
Als ik U was, zou ik toch mlaar eens in wiki gaan kijken zene, voor je je verder belachelijk maakt met je uitspraken
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 30 juni 2010, 10:44   #16
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Als ik U was, zou ik toch mlaar eens in wiki gaan kijken zene, voor je je verder belachelijk maakt met je uitspraken
Waarmee precies maak ik me belachelijk?
Txiki is offline  
Oud 30 juni 2010, 10:51   #17
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Dus?? Enige toelichting?
Txiki is offline  
Oud 30 juni 2010, 10:53   #18
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarmee precies maak ik me belachelijk?
heb je even ?
Anna List is offline  
Oud 30 juni 2010, 10:56   #19
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
heb je even ?
Ik zal ondertussen e klapke gaan doen met de buurmeid.
Txiki is offline  
Oud 30 juni 2010, 10:59   #20
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal ondertussen e klapke gaan doen met de buurmeid.
goe gedacht, ik moet haar nog een smske sturen, zodat ze zich niet in de steek gelaten voelt
Anna List is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be