Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2010, 16:14   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard 10 best betaalde beroepen zijn overheidsgelinkt of als zelfstandig.

Wie zegt er nu nog dat de overheid een slechte job heeft...

Magistraat 5.675,2 euro
Verkeersleider 5.430,95 euro
Bedrijfsleider 4.683,74 euro
Arts 4.428,79 euro
Kantoorhouder 4.011,28 euro
Leraar hoger onderwijs 3.888,18 euro
Architect 3.774,74 euro
Advocaat 3.665,36 euro
Jurist 3.599,57 euro
Projectleider 3.521,64 euro

kijk eens aan, de best betaaldje jobs

1° is bij de rechtbank > ministerie van justitie
2° is bij de luchtvaartleiding, toch ook wel overheid;
4° de arts: die notabene privé werkt, maar wel volledig gesubsidieerd werkt
6° de leraar voila, en notabene 3 maand congé.... kunnen die nu echt eens stoppen met klagen... ze zijn godverdomme overbetaald voor hun werk
8° advokaat, voila weer eentje gerelateerd aan de rechtbank
9° jurist, nog eentje gerelateerd aan de rechtbank

3° dan ja ok, de bedrijfsleider hé, dat is dan toch privé
5° hier komt de kantoorhouder, of zeg maar de hogere bankbediende;..
7° architect, ok dat is dan weer privé, uiteraard weer zonder die sociale zekerheid
10° projectleider zenne, dat is dan privé

allé, gaan we dat verhaal nog eens vertellen van de zelfstandigen die in het zwart werken, en de bedienden die bij de overheid zoveel minder verdienen dan privé
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2010, 16:23   #2
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Maak jij nou een grapje?

Is dit jouw argumentatie om te beweren dat overheidsdienst goed betaald is?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2010, 16:27   #3
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Niettegenstaande de openingspost serieus van de pot gerukt is houdt niemand de topicstarter tegen om bij de overheid te gaan werken of om zelfstandige te worden.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2010, 16:29   #4
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Maak jij nou een grapje?

Is dit jouw argumentatie om te beweren dat overheidsdienst goed betaald is?
Nee, maar het toont wel aan dat het overheidsgeld niet goed verdeeld is.
Sommigen verdienen bijna niks, sommigen meer dan in de privé.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2010, 16:37   #5
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Ooit van 'zwart' gehoord ?
En varianten daarvan, zoals extralegale voordelen e.d. ?
Oud 8 juli 2010, 16:52   #6
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Wat is er mis met een job bij de overheid? Wie voor de Staat werkt vervult zijn maatschappelijke plicht (namelijk de gemeenschap dienen), en mag daar dus goed voor betaald worden - in tegenstelling tot egoïsten uit de privé die enkel aan hun eigen portemonnee denken.

De loonverschillen binnen de overheidsdienst zijn trouwens veel kleiner dan die binnen de privé-sector, waar men naast vele miljonairs toch ook vele arme zelfstandigen kent.

Nog dit: Leraars mogen van mij veel beter betaald worden. Ze doen de moeilijkste job die er bestaat en krijgen daarvoor een nogal schamel loon én te weinig vakantie. Daar tegenover staat dat zij steevast op nummer één staan wanneer het om de meest gewaardeerde beroepen gaat. Dat compenseert dan weer misschien hun gebrek aan inkomen een beetje...

Laatst gewijzigd door C2C : 8 juli 2010 om 16:55.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2010, 16:55   #7
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Leraars mogen van mij veel beter betaald worden. Ze doen de moeilijkste job die er bestaat en krijgen daarvoor een nogal schamel salaris. Laten we niet vergeten dat zij ook steevast op nummer één staan wanneer het de meest door de maatschappij gewaardeerde mensen gaat. Dat compenseert misschien hun gebrek aan inkomen een beetje...
Die 3,5 maand per jaar verlof zal er ook wel tussen zitten voor iets. Of die 7 jaar dat je eerder op pensioen kan gaan. Of de 22 uur/week dat je effectief moet presteren. Of het gebrek aan controle door je superieuren.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2010, 16:57   #8
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Die 3,5 maand per jaar verlof zal er ook wel tussen zitten voor iets. Of die 7 jaar dat je eerder op pensioen kan gaan. Of de 22 uur/week dat je effectief moet presteren. Of het gebrek aan controle door je superieuren.
Er bestaan mooie studies over de werkdruk bij mensen in het onderwijs, vergeleken met die in andere beroepen hoor. Onderwijs: de meest uitputtende en stressvolle beroepssector, naast de verpleegkunde.

Leraars krijgen te weinig vakantie en werken teveel. Da's heel goed gedocumenteerd.
Oud 8 juli 2010, 17:11   #9
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Architect 3.774,74 euro
7° architect, ok dat is dan weer privé
Dat verbaast me sterk. De meeste architecten die ik ken (en ik ken er toevallig een pak), zijn straatarm.

Zal wel te maken hebben met de grote verschillen tussen architecten, want architectuur is toch een beetje kunst en trendgevoelig, en bovendien bestaan er vele verschillende soorten architectuur (residentieel, commercieel, industrieel, etc...): sommige bureaus zijn verschrikkelijk succesvol en scheppen hopen poen door lelijke dingen neer te poten, anderen krijgen dan weer geen baksteen op papier getekend ook al zijn ze zo kunstzinnig (of precies omwille daarvan).

Maar goed, hetzelfde geldt voor de meeste beroepen in de privé.

Laatst gewijzigd door C2C : 8 juli 2010 om 17:13.
Oud 8 juli 2010, 17:24   #10
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Er bestaan mooie studies over de werkdruk bij mensen in het onderwijs, vergeleken met die in andere beroepen hoor. Onderwijs: de meest uitputtende en stressvolle beroepssector, naast de verpleegkunde.

Leraars krijgen te weinig vakantie en werken teveel. Da's heel goed gedocumenteerd.
Ik heb me voorgenomen om van zodra ik het in mijn beroepsleven kalmer aan wil doen, ik best les wil gaan geven.
Zo'n twintig uren per week werken (ipv zo'n tachtig nu).
Meer dan drie maanden verlof per jaar (ipv van nu een week of wat bijeengescharrelde snipperdagen).
Alleen heb ik er geen idee van wat ze per maand verdienen. Nou ja, 'verdienen', ik bedoel uitbetaald worden.
En hebben ze ook geen dertiende maand en verlofgeld ? Eigenlijk meer dan veertien maanden uitbetaald voor maar amper acht tot negen maand (eigenlijk deeltijds) werken.

Niet dat ik jaloers ben op hen, maar het lijkt me -voor mijn situatie- wel een mooie aanloop naar mijn pensioen.
Oud 8 juli 2010, 21:12   #11
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Ik heb me voorgenomen om van zodra ik het in mijn beroepsleven kalmer aan wil doen, ik best les wil gaan geven.
Zo'n twintig uren per week werken (ipv zo'n tachtig nu).
Meer dan drie maanden verlof per jaar (ipv van nu een week of wat bijeengescharrelde snipperdagen).
Alleen heb ik er geen idee van wat ze per maand verdienen. Nou ja, 'verdienen', ik bedoel uitbetaald worden.
En hebben ze ook geen dertiende maand en verlofgeld ? Eigenlijk meer dan veertien maanden uitbetaald voor maar amper acht tot negen maand (eigenlijk deeltijds) werken.

Niet dat ik jaloers ben op hen, maar het lijkt me -voor mijn situatie- wel een mooie aanloop naar mijn pensioen.
Naast 20u per week lesgeven moeten leerkrachten ook testen opstellen, huistaken opstellen, beiden verbeteren, examens opstellen en verbeteren, tijdens de grote vakantie moeten ze 10 dagen gaan presteren (ofwel school opknappen, ofwel inschrijvingen doen, ...), er zijn ook schooluitstappen waar ze naartoe moeten gaan en dus later thuis zijn, ze moeten meehelpen op schoolhappenings, enz.

Als een leerkracht zijn job goed doet, komt er veel meer bij kijken dan 20 uurtjes per week. In mijn familie is er een leerkracht en zij werkte elke dag van 20u tot 1u 's nachts (na school tot 20u het huishouden ).

Natuurlijk zijn er ook 'minder goede leerkrachten' die zich niets aantrekken van huistaken geven, enz.
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2010, 21:12   #12
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Magistraat 5.675,2 euro
Arts 4.428,79 euro
Architect 3.774,74 euro
Advocaat 3.665,36 euro
Jurist 3.599,57 euro

kijk eens aan, de best betaaldje jobs

1° is bij de rechtbank > ministerie van justitie
2° is bij de luchtvaartleiding, toch ook wel overheid;
4° de arts: die notabene privé werkt, maar wel volledig gesubsidieerd werkt
6° de leraar voila, en notabene 3 maand congé.... kunnen die nu echt eens stoppen met klagen... ze zijn godverdomme overbetaald voor hun werk
8° advokaat, voila weer eentje gerelateerd aan de rechtbank
9° jurist, nog eentje gerelateerd aan de rechtbank

3° dan ja ok, de bedrijfsleider hé, dat is dan toch privé
5° hier komt de kantoorhouder, of zeg maar de hogere bankbediende;..
7° architect, ok dat is dan weer privé, uiteraard weer zonder die sociale zekerheid
10° projectleider zenne, dat is dan privé

allé, gaan we dat verhaal nog eens vertellen van de zelfstandigen die in het zwart werken, en de bedienden die bij de overheid zoveel minder verdienen dan privé
Bron ook toevoegne he
Oud 8 juli 2010, 21:12   #13
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zie mijn vorige post.
Oud 8 juli 2010, 21:22   #14
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het gaat in de openingspost wel over leraren hoger onderwijs.
vergeet die 22u/week maar.

Leraren hoger onderwijs verdienen trouwens niet allemaal evenveel. Een praktijklector verdient helemaal niet zoveel, en een lector in een masteropleiding verdient opmerkelijk meer dan een lector in een professionele bachelor.

Ik ben vanaf volgend jaar zelf lector en zou in ieder geval niet weten hoe ik ooit aan d�*t bedrag daar moet komen.
Oud 8 juli 2010, 22:12   #15
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Magistraat 5.675,2 euro
Arts 4.428,79 euro
Architect 3.774,74 euro
Advocaat 3.665,36 euro
Jurist 3.599,57 euro
Is dit een grap?

If so => koetjes en kalfjes.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 8 juli 2010 om 22:14.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2010, 22:15   #16
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

ik heb ergens toch het idee dat ministers meer verdienen dan leerkrachten hoger onderwijs enzo.
Oud 8 juli 2010, 22:17   #17
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ik heb ergens toch het idee dat ministers meer verdienen dan leerkrachten hoger onderwijs enzo.
Ceo's lijken ook ondervertegenwoordigd qua loon in de lijst

(Degene die miljoenen verdienen moeten toch de gewone serieus outweighten (Engelse term wegens gebrek aan inspiratie om een Nederlands alternatief te bedenken))

Laatst gewijzigd door gehuigert : 8 juli 2010 om 22:18.
Oud 8 juli 2010, 22:18   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Naast 20u per week lesgeven moeten leerkrachten ook testen opstellen, huistaken opstellen, beiden verbeteren, examens opstellen en verbeteren, tijdens de grote vakantie moeten ze 10 dagen gaan presteren (ofwel school opknappen, ofwel inschrijvingen doen, ...), er zijn ook schooluitstappen waar ze naartoe moeten gaan en dus later thuis zijn, ze moeten meehelpen op schoolhappenings, enz.

Als een leerkracht zijn job goed doet, komt er veel meer bij kijken dan 20 uurtjes per week. In mijn familie is er een leerkracht en zij werkte elke dag van 20u tot 1u 's nachts (na school tot 20u het huishouden ).

Natuurlijk zijn er ook 'minder goede leerkrachten' die zich niets aantrekken van huistaken geven, enz.
Ik heb een grote waardering voor goede leerkrachten, van kleuteronderwijs tot post-univ.
Maar hetgeen jij hier aanhaalt is absoluut geen norm; het lijkt me eer dat de dame in kwestie hoogst inefficiënt werkt. Enfin, werkt ... bezig is.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2010, 22:20   #19
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb een grote waardering voor goede leerkrachten, van kleuteronderwijs tot post-univ.
Maar hetgeen jij hier aanhaalt is absoluut geen norm; het lijkt me eer dat de dame in kwestie hoogst inefficiënt werkt. Enfin, werkt ... bezig is.
Inefficiënt?

Een 100-tal leerlingen, elk 1 huistaak per 2 weken, elk 1 toets per week, daarbijkomend nog eens vaardigheidstesten (ze onderwijst Nederlands) verbeteren als dictees, luistertesten, schrijfopdrachten (waar veel tijd in kruipt om geklawier van handschriften te ontcijferen), enz.

Zij doet haar opdracht.
Oud 8 juli 2010, 22:29   #20
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Die lijst klopt langs geen kanten.

Ik weet wat een architect verdient (ik ben er zelf één)
En ik weet wat een leeraar hoger onderwijs verdient.
Geeneen van de twee komen nog maar in de buurt van wat er in dat lijstje staat.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be