![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie zegt er nu nog dat de overheid een slechte job heeft...
Magistraat 5.675,2 euro Verkeersleider 5.430,95 euro Bedrijfsleider 4.683,74 euro Arts 4.428,79 euro Kantoorhouder 4.011,28 euro Leraar hoger onderwijs 3.888,18 euro Architect 3.774,74 euro Advocaat 3.665,36 euro Jurist 3.599,57 euro Projectleider 3.521,64 euro kijk eens aan, de best betaaldje jobs 1° is bij de rechtbank > ministerie van justitie 2° is bij de luchtvaartleiding, toch ook wel overheid; 4° de arts: die notabene privé werkt, maar wel volledig gesubsidieerd werkt 6° de leraar voila, en notabene 3 maand congé.... kunnen die nu echt eens stoppen met klagen... ze zijn godverdomme overbetaald voor hun werk 8° advokaat, voila weer eentje gerelateerd aan de rechtbank 9° jurist, nog eentje gerelateerd aan de rechtbank 3° dan ja ok, de bedrijfsleider hé, dat is dan toch privé 5° hier komt de kantoorhouder, of zeg maar de hogere bankbediende;.. 7° architect, ok dat is dan weer privé, uiteraard weer zonder die sociale zekerheid 10° projectleider zenne, dat is dan privé allé, gaan we dat verhaal nog eens vertellen van de zelfstandigen die in het zwart werken, en de bedienden die bij de overheid zoveel minder verdienen dan privé |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Is dit jouw argumentatie om te beweren dat overheidsdienst goed betaald is? ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niettegenstaande de openingspost serieus van de pot gerukt is houdt niemand de topicstarter tegen om bij de overheid te gaan werken of om zelfstandige te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Ooit van 'zwart' gehoord ?
En varianten daarvan, zoals extralegale voordelen e.d. ?
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat is er mis met een job bij de overheid? Wie voor de Staat werkt vervult zijn maatschappelijke plicht (namelijk de gemeenschap dienen), en mag daar dus goed voor betaald worden - in tegenstelling tot egoïsten uit de privé die enkel aan hun eigen portemonnee denken.
De loonverschillen binnen de overheidsdienst zijn trouwens veel kleiner dan die binnen de privé-sector, waar men naast vele miljonairs toch ook vele arme zelfstandigen kent. Nog dit: Leraars mogen van mij veel beter betaald worden. Ze doen de moeilijkste job die er bestaat en krijgen daarvoor een nogal schamel loon én te weinig vakantie. Daar tegenover staat dat zij steevast op nummer één staan wanneer het om de meest gewaardeerde beroepen gaat. Dat compenseert dan weer misschien hun gebrek aan inkomen een beetje...
Laatst gewijzigd door C2C : 8 juli 2010 om 16:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
![]() Citaat:
Leraars krijgen te weinig vakantie en werken teveel. Da's heel goed gedocumenteerd.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
![]() Citaat:
Zal wel te maken hebben met de grote verschillen tussen architecten, want architectuur is toch een beetje kunst en trendgevoelig, en bovendien bestaan er vele verschillende soorten architectuur (residentieel, commercieel, industrieel, etc...): sommige bureaus zijn verschrikkelijk succesvol en scheppen hopen poen door lelijke dingen neer te poten, anderen krijgen dan weer geen baksteen op papier getekend ook al zijn ze zo kunstzinnig (of precies omwille daarvan). Maar goed, hetzelfde geldt voor de meeste beroepen in de privé.
Laatst gewijzigd door C2C : 8 juli 2010 om 17:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zo'n twintig uren per week werken (ipv zo'n tachtig nu). Meer dan drie maanden verlof per jaar (ipv van nu een week of wat bijeengescharrelde snipperdagen). Alleen heb ik er geen idee van wat ze per maand verdienen. Nou ja, 'verdienen', ik bedoel uitbetaald worden. En hebben ze ook geen dertiende maand en verlofgeld ? Eigenlijk meer dan veertien maanden uitbetaald voor maar amper acht tot negen maand (eigenlijk deeltijds) werken. Niet dat ik jaloers ben op hen, maar het lijkt me -voor mijn situatie- wel een mooie aanloop naar mijn pensioen.
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als een leerkracht zijn job goed doet, komt er veel meer bij kijken dan 20 uurtjes per week. In mijn familie is er een leerkracht en zij werkte elke dag van 20u tot 1u 's nachts (na school tot 20u het huishouden ![]() Natuurlijk zijn er ook 'minder goede leerkrachten' die zich niets aantrekken van huistaken geven, enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vergeet die 22u/week maar. Leraren hoger onderwijs verdienen trouwens niet allemaal evenveel. Een praktijklector verdient helemaal niet zoveel, en een lector in een masteropleiding verdient opmerkelijk meer dan een lector in een professionele bachelor. Ik ben vanaf volgend jaar zelf lector en zou in ieder geval niet weten hoe ik ooit aan d�*t bedrag daar moet komen.
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
If so => koetjes en kalfjes.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 8 juli 2010 om 22:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik heb ergens toch het idee dat ministers meer verdienen dan leerkrachten hoger onderwijs enzo.
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
(Degene die miljoenen verdienen moeten toch de gewone serieus outweighten (Engelse term wegens gebrek aan inspiratie om een Nederlands alternatief te bedenken)) Laatst gewijzigd door gehuigert : 8 juli 2010 om 22:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hetgeen jij hier aanhaalt is absoluut geen norm; het lijkt me eer dat de dame in kwestie hoogst inefficiënt werkt. Enfin, werkt ... bezig is.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een 100-tal leerlingen, elk 1 huistaak per 2 weken, elk 1 toets per week, daarbijkomend nog eens vaardigheidstesten (ze onderwijst Nederlands) verbeteren als dictees, luistertesten, schrijfopdrachten (waar veel tijd in kruipt om geklawier van handschriften te ontcijferen), enz. Zij doet haar opdracht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik weet wat een architect verdient (ik ben er zelf één) En ik weet wat een leeraar hoger onderwijs verdient. Geeneen van de twee komen nog maar in de buurt van wat er in dat lijstje staat.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |