![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geniet mee van de wondere wereld van het Belgische Gerecht.
Dump jouw voorbeelden hier in deze draad. Opdat wij niet vergeten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Twee van de drie verkrachters hoeven niet de gevangenis in (het is maar een verkrachting) en blijven effectief onbestraft:
'Drie mannen uit een beschutte werkplaats hebben van de strafrechter in Brugge anderhalf jaar cel gekregen voor de groepsverkrachting van een mentaal gehandicapte vrouwelijke collega. Twee van hen kregen die straf met uitstel, de derde moet effectief naar de cel omdat hij al eens eerder voor gelijkaardige feiten tegen de lamp liep. In totaal stonden vijf mannen terecht in de zaak, vier uit Brugge en één uit Beernem. Twee van hen werden vrijgesproken. De feiten dateren van augustus 2005. Vier van de vijf beklaagden werkten samen met de vrouw in een beschutte werkplaats in Brugge. Eén van die vier was haar toenmalige vriend en begeleider. (HLN) Nadat er wat gedronken was, volgden de verschillende verkrachtingen. De procureur had weliswaar een strenge toepassing van de strafwet gevraagd, maar de mannen zelf wilden de vrijspraak. Twee van de mannen kregen die vrijspraak. Eén moet effectief zitten. En twee mogen nog één maal een vrouw (of man) verkrachten voordat er sancties zouden kunnen volgen. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 1 maart 2010 om 16:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Zelf vind ik die van dat oude vrouwtje dat op een zebrapad overhoop gereden werd en daar zelf voor verantwoordelijk werd gesteld de max.
Was in Knokke denk ik.
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
lees ook de draad: feitelijke verenigingen + rechtspersoonlijkheid http://forum.politics.be/showthread.php?t=135675 groeten www.neutr-on.be Laatst gewijzigd door neutron : 2 maart 2010 om 00:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() in verband met de werking van Justitie heb ik zelf een zaak meegemaakt die
volgens mij niet door de beugel kan en de slechte en corrupte werking van Justitie aantoont: 1. ik had een onderzoeksrechter gevorderd met betaling van een borg en met burgerlijke partijstelling. Na een jaar niks vernomen te hebben van de onderzoeksrechter, legde ik klacht neer bij de HRJ, die de zaak onderzocht. Na enkele weken kwam de zaak voor de rechtbank maar...er was geen enkele zaak onderzocht, noch werden verklaringen afgenomen van de tegenpartij(en) tijdens de zitting was de tegenpartij ook niet aanwezig de zaak werd ongegrond verklaard Ik ging in beroep daar drong ik aan op een onderzoek en de ondervraging en bewijsstuken van de tegenpartij maar ook hier werd geen enkel dossierstuk, noch PV van de tegenpartij ingebracht er waren weer geen verklaringen afgenomen en op de zitting was weer niemand van de tegenpartij aanwezig de zaak werd weer ongegrond verklaard ik legde een verzoekschrift neer bij het hof van cassatie voor partijdigheid van de vorige magistraten (rechtbank en hof) volgens het wetboek moet de HvC dan de betrokkenen oproepen en horen en eventueel verwijzen naar een andere rechtbank of Hof Maar..zij antwoordden met hetzelfde antwoord als het Hof van Beroep, niet over de partijdigheid en weer was de tegenpartij niet aanwezig op de zitting. Ik heb dus een procedure gevoerd zonder dat de tegenpartij ondervraagd werd, er geen enkel dossierstuk van hen in het dossier zat, ze nooit aanwezig waren op de zittingen en de magistraten naast de kwestie antwoordden. Ik legde nog klachten neer voor valse verklaringen tegen de magistraten bij de procureur-generaal, maar kreeg steeds antwoorden naast de kwestie, ik legde klacht neer bij de minister van justitie, maar ook die reageerde met de gewoonlijke onzin: "scheiding der machten". Er is dus geen enkele controle op de rechters. www.neutr-on.be |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Gerelateerd aan deze draad is ook deze draad over rechters met een politieke agenda.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dubbel prijs:
Agent uit Adinkerke veroordeeld voor verkrachting en aanranding. VEURNE - De rechter in Veurne heeft woensdag een man uit Adinkerke bij het West-Vlaamse De Panne veroordeeld tot vier jaar cel, waarvan de helft met uitstel, voor de verkrachting en aanranding van de eerbaarheid van een minderjarig meisje met een verstandelijke beperking. Uiteraard zullen we nooit te horen krijgen hoe lang deze figuur zal zitten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() eberhard, de man die straatgeweld en criminaliteit emancipatorische kwaliteiten toedicht, heeft ongetwijfeld goede bedoelingen met het gerecht.
opdat wij niet vergeten. Laatst gewijzigd door Mitgard : 2 maart 2010 om 01:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie is die agent? Ik heb zin in een agentverkrachting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat lijkt mij niet erg prettig verwoord. Dat klinkt naar vermoord. Laatst gewijzigd door marram : 2 maart 2010 om 11:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() SINT-NIKLAAS - Alfons L. (28) uit Sint-Niklaas is door de correctionele rechtbank van Dendermonde veroordeeld tot één jaar gevangenisstraf en een boete van 5.500 euro. De man is ook vijf jaar ontzet uit al zijn burgerrechten.
In Sint-Niklaas maakte de man zich schuldig aan aanranding van de eerbaarheid op een meisje van twaalf jaar. Hij misbruikte het kind meermaals seksueel. Uit het onderzoek bleek dat Alfons L. het meisje van 1 tot 23 november vorig jaar aanrandde. http://www.standaard.be/artikel/deta...rd=veroordeeld Leven meisje verpest, dader komt ervan af met een boete. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Het hoeven natuurlijk niet altijd viespeuken te zijn:
AVELGEM/ KNOKKE-HEIST - De rechtbank in Kortrijk veroordeelde dinsdag de voormalige bedrijfsleiders van de Avelgemse textielfabriek Texfil voor het uitlokken van een bedrieglijk faillissement, nadat zij de firma volledig hadden leeggezogen. De 74-jarige A.D. senior (Knokke-Heist) kreeg één jaar cel, waarvan de helft effectief, en een boete van 5.500 euro. Hij liep ook een beroepsverbod van tien jaar op. Zijn echtgenote J.V. (75) werd ook veroordeeld: tien maanden voorwaardelijk, een boete van 2.750 euro en een beroepsverbod van vijf jaar. A.D. junior (38) ten slotte werd vrijgesproken voor het uitgeven van ongedekte cheques, maar kreeg wel acht maanden voorwaardelijk en een boete van 1.375 euro. Zijn opgelegd beroepsverbod blijft beperkt tot drie jaar. Werkelijk een koopje! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen klachten over, integendeel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook in Nederland vind de rechter het vaak niet de moeite waard om mishandelaars te straffen. Ook niet voor recidivisten. Zeker niet als dit lieden van enig gewicht zijn.
Het openbaar ministerie in Amsterdam heeft een schikking getroffen met oud-topvoetballer Wim Kieft (47). De voormalig international voorkomt hiermee dat de officier van justitie hem voor de rechter brengt wegens het uitdelen van een karatetrap aan Amsterdammer Pieter van der Sanden (59) tijdens een uit de hand gelopen verkeersruzie op 17 maart 2007. De man liep daarbij een gekneusde rechterrib en twee bloeduitstortingen in zijn rechterzij op. De zaak is tot nu toe uit de publiciteit gebleven. Van der Sanden en Kieft kregen het drie jaar geleden met elkaar aan de stok op een ventweg van de Rooseveltlaan in Amsterdam-Zuid. De twee mannen wonen in de buurt. Volgens het procesverbaal maakte Van der Sanden opmerkingen toen de ex-topvoetballer met zijn auto enige tijd de weg blokkeerde, omdat hij een sporttas aan het halen was. Na wat verbaal geweld over en weer zou Kieft het portier hebben opengetrokken en Van der Sanden vol in de rechterzij hebben getrapt. De officier van justitie wilde aanvankelijk een werkstraf eisen tegen Kieft, maar de zaak kwam niet ter zitting en werd afgedaan met een transactie. Kieft betaalt €150 en een schadevergoeding van €460 aan Van der Sanden. Van der Sanden, die deze week bericht kreeg dat de officier van justitie de zaak niet ter zitting brengt, noemt de hoogte van de transactie een lachertje. „Dat is toch heel erg weinig geld voor een mishandeling?” In december 2006 trof justitie ook al een schikking met Kieft. Die transactie (€210) had betrekking op een vliegtuigincident van eerder dat jaar. Volgens justitie was Kieft verantwoordelijk voor overlast tijdens een KLM-vlucht van Madrid naar Schiphol. Hij kreeg het in de businessclass met een vrouw aan de stok. (De Telegraaf) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Criminele rechters die de dood van twee kinderen hebben gefaciliteerd:
"De rechtbank in Middelburg heeft dinsdag erkend dat het Openbaar Ministerie (OM) meermalen heeft gewaarschuwd dat de man die zaterdag in Zierikzee twee van zijn drie kinderen doodschoot, zinde op eerwraak. De rechtbank schorste de man op 24 februari uit zijn voorlopige hechtenis. Het OM maakte maandag bekend dat het de rechtbank minstens één keer heeft gewaarschuwd voor eerwraak. De rechtbank zei toen dat haar niets bekend was van dergelijke waarschuwingen. Nu geeft ze toe dat minimaal twee keer is gewaarschuwd, voor het laatst op 23 februari. Wat de overwegingen zijn geweest om de man toch te schorsen, kan de rechtbank niet zeggen. Zij wijst erop dat de beraadslagingen van de rechters geheim zijn. De man zat vast wegens een aangifte door zijn dochter van een zedendelict. De raadkamer schorste zijn voorlopige hechtenis in februari onder de voorwaarden dat hij geen contact mocht opnemen met zijn familie en ook niet in Zierikzee mocht zijn. Het Openbaar Ministerie had in beroep kunnen gaan tegen die schorsing, maar deed dat niet. Ze wilde niet het risico lopen dat het hof de voorlopige hechtenis niet zou toewijzen, waardoor de beperkende voorwaarden niet meer zouden gelden. Het OM wilde met die voorwaarden de vrouw beschermen. De man had al eerder een straf uitgezeten voor huiselijk geweld. Bij de behandeling van die strafzaak op 25 november vorig jaar sprak de officier van justitie ook al over de mogelijkheid van eerwraak." (De Telegraaf) Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 10 maart 2010 om 00:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is nu zo eens een typisch voorbeeld van waar moest ik vader zijn van dat kind, mijn meest boosaardige en sadistische gedachten eens zou loslaten op dat stukske miserie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat meer criminelen rechter zouden moeten zijn. Hoe kunt ge nu rechter zijn als ge niet in 't vakgebied zit ? Allemaal ijdele theorie. Praktijkervaring, begot !
![]() |
![]() |
![]() |