![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk, ik ga het niet onder stoelen of banken steken: dit doet mij veel plezier.
"di 13/07/2010 - 15:14 Het hof van beroep van Gent heeft de inwoners van Doel gelijk gegeven in hun strijd tegen het Vlaams Gewest en de Maatschappij Linkerscheldeoever. Het woonrecht wordt voorlopig verlengd en de sloop mag niet worden voortgezet. In het havendorp Doel, dat plaats moet maken voor de uitbreiding van de Antwerpse haven, wonen niet veel mensen meer. Het tijdelijk woonrecht zou eind deze maand aflopen, maar door het arrest van het hof van beroep is het verlengd tot zeker maart-april 2011. ..." bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...3WoonrechtDoel Hopelijk slagen de bewoners en de actiegroepen die hen steunen er in dat woonrecht steeds maar weer te verlengen, al zou ik het beter vinden mochten die waanzinnige havenplannen definitief worden opgeborgen. Wat vinden jullie?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat schiet er eigenlijk nog over van Doel ?
Ge moogt mij niet verkeerd verstaan, Doel is ook een deeltje van mijn jeugd geweest, ik kwam daar graag, schoon dorp in de polder, aan de goei kant van t water ![]() Maar al in de jaren 70 was duidelijk dat het weg ging, alleen wisten we nog niet wanneer,... Van mij hadden ze daar gerust een enclave tussen de containerhavens mogen van maken, maar iedereen die al eens aan een containterhaven gepasseerd is, weet dat dat qua lawaai niet te doen is, en dat er dag en nacht gewerkt wordt. Wat er bij mij niet inkan is dat die doodstrijd gewoon nutteloos gerekt wordt, ... Pas op oude Doelenaars mogen van mij tot de laatste minuut dat mogelijk is, blijven. Maar wat is er sinds het "politiek" interessant geworden is allemaal niet komen "wonen" en hoeveel krakers, illigalen etc... zijn er ondertussen niet in die reeds onteigende woningen gekropen... ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Ik voel een decreet aankomen die alles wel weer zal regulariseren zodat men toch kan afbreken... zoals men indertijd ook met de bouwvergunning van het Deurganckdok deed...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Het zoveelste bewijs van onrechtmatig handelen van de Vlaamse Overheid...
en dus het zoveelste teken dat er sprake is van een democratisch deficit. Dat de politiek wordt aangestuurd door de ambtenarij, in plaats van omgekeerd. (Niet dat dat nog nodig was : de historiek van het onding aan de overkant, volkomen terecht genoemd naar de inheemse kwelduivel, is in dat opzicht al ruimschoots voldoende.)
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die juridisering van de maatschappij gaat nog leiden tot een volledige stand-still.
Straks gaan ze nog zo ver gaan, dat je geen illegale woning kan afbreken in een natuurgebied, want "afbraakwerken zijn ook bouwwerken, en dat mag niet". Wat mogen we tevreden zijn dat we toch een aantal autowegen, kanalen, grote gebouwen en dito complexen, dorpen en steden, lucht- en andere havens, Ardense stuwmeren en Tervurense vijvers (ronde punten en geverfde zebrapaden ..) hebben, want iets nieuws invoeren kan en zal verhinderd worden door een juridische en administratieve slakkengang van een oorlog.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 8 augustus: Doelse Feesten!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bouw een nieuwe haven in Zeebrugge he: opgelost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Antwerpen wil de rest v.d. koek VOLLEDIG, ook ten koste van Gent. "Antwerpen eerst" is daar de leuze ! ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 14 juli 2010 om 14:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Quasi niemand vraagt hier dat Saeftinghedok behalve de politici en de betonmaffia. Zelfs bij de bedrijfswereld in de haven is er niet echt vraag naar. En de doorsnee Antwerpenaar heeft ook geen behoefte aan dat dok.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dit... Ze hebben wel een mooie kerk, moet ik zeggen. Zonde dat dat zou verdwijnen. Steen voor steen afbreken en weerheropbouwen in Bokrijk ofzo?
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 14 juli 2010 om 15:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BTW heb ook nog enkele jaren in Doel gewoond. Toendertijd een dorp van 800 inwoners, en elke week ne doodsbrief in de bus. Het waren alleen de ouderen die er toen (zeventiger jaren) bleven wonen. De jeugd vertrok, ook al omdat er toendertijd een bouwverbod was. Onderhoud aan de huizen was het strikte minimum. Men wachtte gewoon op een definitieve onteigening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als de raad van staten zomaar kan beslissen dat men nog meer dan een jaar kan blijven wonen, omdat Doel nog altijd woongebied is, vraag ik me af hoe ernstig we die plannen moeten nemen die van Doel een industriezone maakt. En ook gezien het feit dat dit al van in de jaren 70 aansleept. Zo groot zal de vraag naar extra industriezone wel niet zijn zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit begint heel geleidelijk op een tweede Wapperbrug-dossier te lijken.Een schema om iets groots te verwezenlijken, zonder zekerheid dat het eigenlijk nut heeft, en,ik weet niet of het om te lachen of te huilen is,vastgereden in de eigen wetten en decreten. Het enige dat,daar twijfel ik niet aan,weer heel zeker zal zijn ,zijn de handtekeningen van onze "vertegenwoordigers des Volkes" onder beloftes van schadevergoedingen aan allerlei obscure tijdelijke bouwverenigingen als bepaalde projekten niet door gaan..... Laatst gewijzigd door kelt : 14 juli 2010 om 17:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn mening: zowel Zeebrugge, Gent als Antwerpen moeten op wereldniveau komen/blijven.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |