![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Een onderzoek waar de daders niet mogen ondervraagd worden.
Only in Israel : Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is nogal logisch lijkt me.
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Denk je dat een tribunaal Amerikaanse soldaten zou mogen ondervragen, of die van China of van Rusland of van Noord Vietnam? Zo zit de wereld niet in elkaar. Bovendien is dan het eind zoek. Je kan dan van elke soldaat eisen dat hij aantoont dat hij juist handelde toen hij zijn wapen gebruikte. Wel, de NAVO heeft hier en daar clusterbommen geworpen. Dat is in mijn opvatting ook een oorlogsmisdaad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() O wat ben ik niet geschokt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() @ CDude
Nederland legde de soldaten een spreekverbod op en ondernam elke maatregel het Sbrenica-debâcle te doofpotten. Toen België (hoe vaak is dit al niet ter sprake gebracht) een tribunaal wilde instellen om Amerikaanse oorlogsmisdadigers te berechten .......... mag u zelf de rest invullen.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De reaktie van Israel is kompleet logisch.Een natie die zijn eigen militairen laat ondervragen door vreemdelingen omtrent recente akties die zij,op bevel,uitgevoertd hebben is....*onbeleefde bewoordingen ongeschikt voor dit forum*
Ik herinner me bijvoorbeeld niet dat de VN zelfs al aan Noord-Korea gevraagd heeft of ze eens met wat onderzeeboot marine-mensen mogen spreken omtrent een recent akkefietje met een Zuid-Koreaans korvet.Dat akkefietje is potentieel veel en veel gevaarlijker,internationaal gezien,dan dat primitief gebeuk van die Midden-Oostertjes(waar ik de Israeli's ondertussen ook toe reken) onder mekaar.Er waren zelfs merkelijk meer doden bij betrokken. Iedereen beseft wel dat die Israelische aktie tegen dat schip,eigenlijk die ganse blokkade van Gaza niet proper is.Maar men moet niet doen alsof nuttig werk verricht wordt door wat uitvoerend personeel te ondervragen....komaan zeg ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 11 augustus 2010 om 16:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Stel je voor dat het naar boven zou komen dat deze moordpartij een gevolg was van de Israëlische overheid. Liever de soldaten half beschuldigen en volledig afschermen.
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wie gewapende militairen op een missie zendt weet heel goed dat er het risico is dat er mensen omgelegd worden. Zo heeft de Belgische overheid ongetwijfeld al de dood veroorzaakt van onschuldige Afghaanse burgers gezien wij een paar F-16's ter plaatse hebben die de democratie helpen verspreiden.Verder is het gewoon een kwestie van tijd voor aan het licht komt dat onze grondtroepen wat Afghani's omgelegd hebben........ JA,de betreffende overheid is kompleet verantwoordelijk,vraag is,wat DOE je daar mee... Laatst gewijzigd door kelt : 11 augustus 2010 om 16:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |