![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Of toch niet?
Zeven jaar lang is behoorlijk wat Vlaams geld gegaan naar de zogeheten 'opleidingscheques': zo'n 12 miljoen euro ging naar opleidingen zoals fotografie, snit en naad, wijnkennis, koken, boekbinden, reisbegeleider of bloemschikken. Ook opleidingen yoga en cocktailshaken. Lees het hier Laatst gewijzigd door filosoof : 24 juli 2010 om 11:32. |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De Vlaamse overheid is niet perfect? WAT EEN WERELDSCHOKKENDE ONTHULLING!
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dan moeten we wel tegen elke prijs in Belgie blijven.
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Zonder twijfel. Enkel de onfeilbare Federale Regering kan ons redden van de incompetente Vlaemsche "regering".
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Enkel die Grote Staatsman kan orde op zaken stellen in de chaos die Vlaanderen is.
![]() |
![]() |
#7 |
Burger
|
![]() En dan kunnen we ons met écht zinnige dingen bezig houden. Nummerplaten en zo.
|
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft er iemand een dweil om de gal op te kuisen die er afdruipt?
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar bovenal moet niemand denken dat een zelfstandig Vlaanderen boven alles staat. De pap met de gouden lepeltjes zullen we niet eten. Al wie zoals hierboven dat probeert te verkondigen die maakt er bewust een karikatuur van. Het feit is dat wij als volk een staat moet belichamen en niet als staat het volk in een lichaam moeten dwingen. Dat eerste is Vlaanderen, het tweede België. Overduidelijk dat we derhalve best voor Vlaanderen kiezen, voluit, met zijn gebreken en troeven.
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Spaans in het volwassenenonderwijs. Puur voor de hobby, niks te maken - als benoemd ambtenaar - om werk te vinden, te behouden ... enz. Op het werk, heb ik mijn uiterst beperkte resultaten van dat avondonderwijs, al bijeen maar voor een twee keren een kwartiertje kunnen gebruiken. Samen met mij hebben dus 'tienduizenden' Vlamingen geprofiteerd (en ondertussen toch heel wat lesgevers een job bezorgd), gezwegen en niet geprotesteerd ... Vindt de draadopstarter nu dat wij hiervoor moeten onthoofd worden, bij het ochtendgloren van de 21° juli 2011, op de Grote Markt van Brussel ? Ziet de draadopstarter misschien veel verschillen met een Cultureel, met een heel grote C, Inititatief gelijk een museum van de staat ? Daar gaat de 'gewone mens' (ahum vaak ...) zijn geest verrijken door zich te vergapen en zich voornaam voor te doen. Wat een verschil met 'het zelf doen', dat bloemschikken, die extra taal bijleren .... Ziet de draadopstarter zo'n groot verschil met beroepssporters met speciaal soort ambtenaren topsport-statuut, met den opera, met de vrt ... ??? Of is het te moeilijk op filosofisch vlak om de kleppen van de paardenbril wat naar buiten te buigen ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja, de Last Man Standing zal hij niet worden, dat word Filippeke. Laatst gewijzigd door Henri1 : 24 juli 2010 om 19:53. |
|
![]() |
![]() |
#13 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ene Meneer Peeters was not amused : http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...splaatst.dhtml ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 24 juli 2010 om 21:41. |
||
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is inderdaad nog maar de vraag ofdat Vlaanderen wel goed kan bestuurd worden door een Belgische leiband-regering.
![]() |
![]() |
#15 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Néé, ik wens niemand te laten onthoofden, nergens. Het verwondert me zelfs dat zoiets bij jou opkomt, maar ja... ![]() |
||
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De stelling is niet: "Wat we zelf doen doen we perfect". Maar: "Wat we zelf doen doen we beter (dan de federale regering)". Ik vind het beter om 12 miljoen euro te besteden aan culturele activiteiten van gewone burgers (wat de levenskwaliteit en economische activiteit verbetert), dan 12 miljoen uit te geven aan een nieuwe serie van "De Kampioenen" of een schilderij van een geflipte kunstenaar. Ik vind het geen probleem om 12 miljoen euro te besteden aan culturele activiteiten van gewone vlaamse burgers. Veel erger is het om het 1000-voudige uit te geven voor de in de hangmat liggende buurman. |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()