Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 24 juli 2010, 11:29   #1
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard Wat we zelf doen doen we beter: splitsen!

Of toch niet?
Zeven jaar lang is behoorlijk wat Vlaams geld gegaan naar de zogeheten 'opleidingscheques':
zo'n 12 miljoen euro ging naar opleidingen zoals fotografie, snit en naad, wijnkennis, koken, boekbinden, reisbegeleider of bloemschikken. Ook opleidingen yoga en cocktailshaken. Lees het hier

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 juli 2010 om 11:32.
filosoof is offline  
Oud 24 juli 2010, 11:33   #2
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

De Vlaamse overheid is niet perfect? WAT EEN WERELDSCHOKKENDE ONTHULLING! Mijn God, filosoof, jij zou zélf opiniestukken moeten schrijven.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 24 juli 2010, 11:51   #3
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Ja, dan moeten we wel tegen elke prijs in Belgie blijven.
Oud 24 juli 2010, 11:57   #4
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, dan moeten we wel tegen elke prijs in Belgie blijven.
Zonder twijfel. Enkel de onfeilbare Federale Regering kan ons redden van de incompetente Vlaemsche "regering".
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 24 juli 2010, 12:05   #5
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Zonder twijfel. Enkel de onfeilbare Federale Regering kan ons redden van de incompetente Vlaemsche "regering".
Juist. Hopelijk komt de Grote Belgische Messias Guy Verhofstadt binnenkort weer terug.
Zwartengeel is offline  
Oud 24 juli 2010, 12:31   #6
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Juist. Hopelijk komt de Grote Belgische Messias Guy Verhofstadt binnenkort weer terug.
Enkel die Grote Staatsman kan orde op zaken stellen in de chaos die Vlaanderen is.

van Maerlant is offline  
Oud 24 juli 2010, 14:38   #7
Arnforpresident
Burger

Arnforpresident's schermafbeelding

Standaard

En dan kunnen we ons met écht zinnige dingen bezig houden. Nummerplaten en zo.
Arnforpresident is offline  
Oud 24 juli 2010, 15:06   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arnforpresident Bekijk bericht
En dan kunnen we ons met écht zinnige dingen bezig houden. Nummerplaten en zo.
LoL

Heeft er iemand een dweil om de gal op te kuisen die er afdruipt?
Oud 24 juli 2010, 15:31   #9
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Vlaamse overheid is niet perfect? WAT EEN WERELDSCHOKKENDE ONTHULLING! Mijn God, filosoof, jij zou zélf opiniestukken moeten schrijven.
Het is zoals Bert Schoofs het zegt: "We moeten Vlaanderen uit België krijgen, dat is 1, maar daarna nog België uit Vlaanderen krijgen". Wij hebben veel kafka meegekregen van die labiele staat.

Maar bovenal moet niemand denken dat een zelfstandig Vlaanderen boven alles staat. De pap met de gouden lepeltjes zullen we niet eten. Al wie zoals hierboven dat probeert te verkondigen die maakt er bewust een karikatuur van. Het feit is dat wij als volk een staat moet belichamen en niet als staat het volk in een lichaam moeten dwingen. Dat eerste is Vlaanderen, het tweede België. Overduidelijk dat we derhalve best voor Vlaanderen kiezen, voluit, met zijn gebreken en troeven.
Oud 24 juli 2010, 15:41   #10
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Of toch niet?
Zeven jaar lang is behoorlijk wat Vlaams geld gegaan naar de zogeheten 'opleidingscheques':
zo'n 12 miljoen euro ging naar opleidingen zoals fotografie, snit en naad, wijnkennis, koken, boekbinden, reisbegeleider of bloemschikken. Ook opleidingen yoga en cocktailshaken. Lees het hier
Dan is het toch goed dat N-VA'er Muyters daar nu paal en perk aan gesteld heeft?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 24 juli 2010, 19:49   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of toch niet?
Ik heb ook 'geprofiteerd' van die opleidingscheques.

Spaans in het volwassenenonderwijs.
Puur voor de hobby, niks te maken - als benoemd ambtenaar - om werk te vinden, te behouden ... enz.
Op het werk, heb ik mijn uiterst beperkte resultaten van dat avondonderwijs, al bijeen maar voor een twee keren een kwartiertje kunnen gebruiken.

Samen met mij hebben dus 'tienduizenden' Vlamingen geprofiteerd (en ondertussen toch heel wat lesgevers een job bezorgd), gezwegen en niet geprotesteerd ...

Vindt de draadopstarter nu dat wij hiervoor moeten onthoofd worden, bij het ochtendgloren van de 21° juli 2011, op de Grote Markt van Brussel ?

Ziet de draadopstarter misschien veel verschillen met een Cultureel, met een heel grote C, Inititatief gelijk een museum van de staat ?
Daar gaat de 'gewone mens' (ahum vaak ...) zijn geest verrijken door zich te vergapen en zich voornaam voor te doen.
Wat een verschil met 'het zelf doen', dat bloemschikken, die extra taal bijleren ....

Ziet de draadopstarter zo'n groot verschil met beroepssporters met speciaal soort ambtenaren topsport-statuut, met den opera, met de vrt ... ???

Of is het te moeilijk op filosofisch vlak om de kleppen van de paardenbril wat naar buiten te buigen ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 24 juli 2010, 19:52   #12
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Het is zoals Bert Schoofs het zegt: "We moeten Vlaanderen uit België krijgen, dat is 1, maar daarna nog België uit Vlaanderen krijgen". Wij hebben veel kafka meegekregen van die labiele staat.

Maar bovenal moet niemand denken dat een zelfstandig Vlaanderen boven alles staat. De pap met de gouden lepeltjes zullen we niet eten. Al wie zoals hierboven dat probeert te verkondigen die maakt er bewust een karikatuur van. Het feit is dat wij als volk een staat moet belichamen en niet als staat het volk in een lichaam moeten dwingen. Dat eerste is Vlaanderen, het tweede België. Overduidelijk dat we derhalve best voor Vlaanderen kiezen, voluit, met zijn gebreken en troeven.
Bert Schoofs is een eikel die er een hobby van gemaakt heeft zomaar vanalles te verkondigen.

Maar ja, de Last Man Standing zal hij niet worden, dat word Filippeke.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 24 juli 2010 om 19:53.
Henri1 is offline  
Oud 24 juli 2010, 21:21   #13
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NVA-speeltje Siegfried Bracke
Maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat Vlaams bestuur staat voor beter bestuur.
http://www.siegfriedbracke.be/
Zo lees je 't ook eens van een ander.
Ene Meneer Peeters was not amused : http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...splaatst.dhtml

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 juli 2010 om 21:41.
filosoof is offline  
Oud 24 juli 2010, 21:28   #14
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is inderdaad nog maar de vraag ofdat Vlaanderen wel goed kan bestuurd worden door een Belgische leiband-regering.
Oud 24 juli 2010, 21:32   #15
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb ook 'geprofiteerd' van die opleidingscheques.

Spaans in het volwassenenonderwijs.
Puur voor de hobby, niks te maken - als benoemd ambtenaar - om werk te vinden, te behouden ... enz.
Op het werk, heb ik mijn uiterst beperkte resultaten van dat avondonderwijs, al bijeen maar voor een twee keren een kwartiertje kunnen gebruiken.

Samen met mij hebben dus 'tienduizenden' Vlamingen geprofiteerd (en ondertussen toch heel wat lesgevers een job bezorgd), gezwegen en niet geprotesteerd ...

Vindt de draadopstarter nu dat wij hiervoor moeten onthoofd worden, bij het ochtendgloren van de 21° juli 2011, op de Grote Markt van Brussel ?

Ziet de draadopstarter misschien veel verschillen met een Cultureel, met een heel grote C, Inititatief gelijk een museum van de staat ?
Daar gaat de 'gewone mens' (ahum vaak ...) zijn geest verrijken door zich te vergapen en zich voornaam voor te doen.
Wat een verschil met 'het zelf doen', dat bloemschikken, die extra taal bijleren ....

Ziet de draadopstarter zo'n groot verschil met beroepssporters met speciaal soort ambtenaren topsport-statuut, met den opera, met de vrt ... ???

Of is het te moeilijk op filosofisch vlak om de kleppen van de paardenbril wat naar buiten te buigen ?
Citaat:
fotografie, snit en naad, wijnkennis, koken, boekbinden, reisbegeleider of bloemschikken. Ook opleidingen yoga en cocktailshaken.
'Cultuur, topsport", schreef je toch? "Paardenbril", schreef je toch?

Néé, ik wens niemand te laten onthoofden, nergens. Het verwondert me zelfs dat zoiets bij jou opkomt, maar ja...
filosoof is offline  
Oud 24 juli 2010, 21:34   #16
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad nog maar de vraag ofdat Vlaanderen wel goed kan bestuurd worden door een Belgische leiband-regering.
Xenophon kent de schuldige!
filosoof is offline  
Oud 24 juli 2010, 22:26   #17
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Xenophon kent de schuldige!
Inderdaad!
Oud 24 juli 2010, 22:34   #18
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Bert Schoofs is een eikel die er een hobby van gemaakt heeft zomaar vanalles te verkondigen.
Bestond daar dan ook een opleiding met sjekskes voor?
fonne is offline  
Oud 27 juli 2010, 09:52   #19
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of toch niet?
Ik denk dat jouw draad-start op een vergissing baseert.
De stelling is niet: "Wat we zelf doen doen we perfect".
Maar: "Wat we zelf doen doen we beter (dan de federale regering)".

Ik vind het beter om 12 miljoen euro te besteden aan culturele activiteiten van gewone burgers (wat de levenskwaliteit en economische activiteit verbetert), dan 12 miljoen uit te geven aan een nieuwe serie van "De Kampioenen" of een schilderij van een geflipte kunstenaar.

Ik vind het geen probleem om 12 miljoen euro te besteden aan culturele activiteiten van gewone vlaamse burgers. Veel erger is het om het 1000-voudige uit te geven voor de in de hangmat liggende buurman.
schaker is offline  
Oud 27 juli 2010, 11:22   #20
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
LoL

Heeft er iemand een dweil om de gal op te kuisen die er afdruipt?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be