Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 juli 2010, 05:19   #1
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard Agressie op openbaar vervoer...

Citaat:
ACV wil maatregelen De Lijn na agressie

Na verschillende incidenten met chauffeurs in de regio's Aalst en Sint-Niklaas vraagt de vakbond ACV maatregelen rond de veiligheid van chauffeurs.

'Het geduld bij de chauffeurs van De Lijn geraakt stilaan op', laat de vakbond weten. 'Bij elk nieuw agressiegeval groeit de kans op spontane stakingen.'

'Dinsdag werd een zoveelste chauffeur in de regio Aalst slachtoffer van een agressieve klant, die in het weekend ook al voor problemen zorgde', zegt Jürgen Braeckevelt, secretaris ACV Openbare Diensten sector Vervoer Oost-Vlaanderen. 'Ook in de omgeving van het recreatiedomein De Ster in Sint-Niklaas waren de afgelopen weken verschillende zware incidenten.'

Op 29 juni brak in Gent een spontane staking uit na een agressie-incident. 'Toen deed De Lijn verschillende toezeggingen rond het versneld inschakelen van camera's op de bussen, de inzet van extra controleurs, de inzet van motoren om sneller op het terrein te zijn en het uitrusten van de wagens met gps-toestellen om sneller ter plaatste te zijn.'

Het ACV vraagt snel overleg over bijkomende maatregelen. 'De chauffeurs blijven dit niet pikken en bij elk nieuw agressiegeval groeit de kans op spontane acties waarbij er niet meer uitgereden wordt.'
Misschien kan het ACV eens vragen of chauffeurs van De Lijn zich niet als onbeschofte boeren gedragen? Ik was steeds een tevreden gebruiker van mijn wagen tot ik ineens wegens medische redenen het vehikel aan kant moest laten staan.

Ok.... fair is fair... we gaan geen schoolkindjes omver rijden door plots een aanval te krijgen. Dat lijkt me maar normaal.

Dan heb je volgende dingen die je leert bij de De Lijn. Je lijn nummer is 282 en rijdt altijd naar Zaventem Luchthaven. Alleen weet je nooit of die daar rechtstreeks naartoe rijdt of dat je ook kan afstappen aan het treinstation van Zaventem. Klein verschilletje dat je toch een halve dag zoeken kan kosten. Als je een chauffeur dan vraagt of hij langs het station rijdt, dan krijg je hooguit een diepe zucht en dan een knik die "Ja jong" moet betekenen. Meer komt er niet uit die vent ook al vraag je het heel vriendelijk en meteen met je pasje erbij.

Als ik nog langer met het openbaar vervoer en zeker De Lijn moet rijden zal ik vroeg of laat inderdaad zo'n chauffeur in elkaar stampen. Het is ook ochtend voor me. Maar eerlijk gezegd, er zijn ook joviale chauffeurs die je meteen willen helpen. Helaas te weinig van zulkse stuks. Ik herken er intussen reeds een paar die me lachend zeggen dat ik er maar op mag springen wegens de juiste route.

Zodra ik mijn rijbewijs terug kan krijgen ga ik het kussen en ook de motorkap van mijn wagen en brommertje.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 22 juli 2010 om 05:26.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2010, 05:38   #2
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Zodra ik mijn rijbewijs terug kan krijgen ga ik het kussen en ook de motorkap van mijn wagen en brommertje.
Wat?
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2010, 09:21   #3
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Wat?
Zijn brommertje heeft een motorkap.

Afin, on topic: hetzelfde geldt voor de NMBS, hé. Nu verwacht ik niet dat elke treinconducteur fluitend de coupé komt ingehuppeld, maar een beetje elementaire vriendelijkheid lijkt me toch het minimum.
Ach. Ik heb al lang geleden resoluut voor de moto gekozen.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2010, 10:19   #4
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

bij de Lijn zou het 'leidinggevend' personeel wel eens mogen beseffen dat agressie agressie uitlokt. chauffeurs belasten met onhaalbare ritschema's zorgt voor stress die moet er ergens uit en de klanten zijn wie de chauffeurs het meest mee in contact komen. Deftige opleidingen omtrent omgaan met 'lastige' klanten zijn er bij de Lijn ook niet.
Er wordt, onze managersmaatschappij getrouw, enkel gekeken naar bolletjes die zwart gekleurd kunnen worden op blaadjes, inhoudelijk niks. Kwestie van voorbeeld, ik neem af en toe in antwerpen de laatste bus naar ekeren; die komt vrijwel geen verkeer tegen en hoeft op dat uur niet aan elke halte te stoppen en toch is die steevast 05 min achter op schema tegen hij Merksem uitrijdt gewoon omdat die dienstregelingen onhaalbaar zijn.
En dan schrikken ze bij een stijging in ongevallen, stijging in vertragingen, stijging van agressie, stijging van het ziekteverzuim, moeilijkheden om nog chauffeurs te vinden die zich kritiekloos willen laten afbeulen.
De hoofdoorzaak voor agressie en onvriendelijkheid bij de Lijn ligt bij de mensen die er in kostuum rondlopen en doen alsof ze het openbaar vervoer belangrijk vinden terwijl ze zelf steevast met de wagen rondrijden.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2010, 12:05   #5
Sammael
Gouverneur
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Berichten: 1.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Als ik nog langer met het openbaar vervoer en zeker De Lijn moet rijden zal ik vroeg of laat inderdaad zo'n chauffeur in elkaar stampen. Het is ook ochtend voor me.
Het kan goed zijn dat er onbeschofte chauffeurs zijn, maar iemand een pak slaag geven omdat hij zucht, onvriendelijk is en een verveelde indruk geeft, vind ik er toch ver over.

Ok, het kan geen kwaad om vriendelijk en behulpzaam te zijn, maar als de chauffeur daar geen zin in heeft, dan is dat geen reden om erop te slaan.

Zo kunt ge alles beginnen goedpraten. Je slaat geen mens in mekaar omdat hij onvriendelijk is.

Laatst gewijzigd door Sammael : 22 juli 2010 om 12:07.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2010, 12:13   #6
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Zijn brommertje heeft een motorkap.

Afin, on topic: hetzelfde geldt voor de NMBS, hé. Nu verwacht ik niet dat elke treinconducteur fluitend de coupé komt ingehuppeld, maar een beetje elementaire vriendelijkheid lijkt me toch het minimum.
Ach. Ik heb al lang geleden resoluut voor de moto gekozen.
Ik reis elke dag met de trein en ik kom eerlijk gezegd weinig onvriendelijke treinbegeleiders tegen... Meestal zijn ze erg begripvol, printen graag een overzicht uit van je overstappen, bellen om te vragen of je je overstap nog haalt, sussen je begripvol als je je halte hebt gemist met een printje en een handgebaar naar hun collega in de andere richting in het volgende station edm.

De enige keer dat ik onvriendelijk bejegend ben, was toen ik vergeten was een kaartje te gaan halen en omdat ik de TBG niet had gezien zomaar was opgestapt. Toen ik dat zei toen hij langskwam en ik een ticket vroeg, antwoordde hij dat hij wel degelijk op het perron stond, mij (! drukke trein !) had zien opstappen drie minuten voor vertrek, en excuses niet voldeden. Administratieve meerkost van: 12,5 euro (op delijn: 75 als ik me niet vergis)... Tja, begrijpelijk wel.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2010, 12:13   #7
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Misschien kan het ACV eens vragen of chauffeurs van De Lijn zich niet als onbeschofte boeren gedragen? Ik was steeds een tevreden gebruiker van mijn wagen tot ik ineens wegens medische redenen het vehikel aan kant moest laten staan.

Ok.... fair is fair... we gaan geen schoolkindjes omver rijden door plots een aanval te krijgen. Dat lijkt me maar normaal.

Dan heb je volgende dingen die je leert bij de De Lijn. Je lijn nummer is 282 en rijdt altijd naar Zaventem Luchthaven. Alleen weet je nooit of die daar rechtstreeks naartoe rijdt of dat je ook kan afstappen aan het treinstation van Zaventem. Klein verschilletje dat je toch een halve dag zoeken kan kosten. Als je een chauffeur dan vraagt of hij langs het station rijdt, dan krijg je hooguit een diepe zucht en dan een knik die "Ja jong" moet betekenen. Meer komt er niet uit die vent ook al vraag je het heel vriendelijk en meteen met je pasje erbij.

Als ik nog langer met het openbaar vervoer en zeker De Lijn moet rijden zal ik vroeg of laat inderdaad zo'n chauffeur in elkaar stampen. Het is ook ochtend voor me. Maar eerlijk gezegd, er zijn ook joviale chauffeurs die je meteen willen helpen. Helaas te weinig van zulkse stuks. Ik herken er intussen reeds een paar die me lachend zeggen dat ik er maar op mag springen wegens de juiste route.

Zodra ik mijn rijbewijs terug kan krijgen ga ik het kussen en ook de motorkap van mijn wagen en brommertje.
last van de warmte, Jazzie ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2010, 12:19   #8
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Ook in (Noord-)Nederland is agressie in het openbaar vervoer helaas aan de orde van de dag. Er wordt uiteraard met wisselend succes geëxperimenteerd met cameratoezicht, meereizende particuliere beveiligers, toezichthouders, controleurs en met ontzeggingen. Een reiziger die zich misdraagt, wordt het gebruik van het ov ontzegd.

De agressie is een gevolg van de vedergaande individualisering van de samenleving en van het verder afkalven van het normen- en waardenbesef. Elk individu moet als lid van de samenleving worden aangesproken op zijn verantwoordelijkheden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2010, 12:25   #9
Johan217
Minister
 
Johan217's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Gent
Berichten: 3.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik reis elke dag met de trein en ik kom eerlijk gezegd weinig onvriendelijke treinbegeleiders tegen... Meestal zijn ze erg begripvol, printen graag een overzicht uit van je overstappen, bellen om te vragen of je je overstap nog haalt, sussen je begripvol als je je halte hebt gemist met een printje en een handgebaar naar hun collega in de andere richting in het volgende station edm.
Idem hier, en ook voor de Lijn en de MIVB. Naar mijn dagelijkse ervaring zijn incidenten met onbeschofte chauffeurs/controleurs echt wel een zeldzame uitzondering. Ook als alles mis gaat: toen een maand of 2 geleden het hele tramnet uitviel in Gent door een elektriciteitsstoring werden de mensen keurig geholpen.
__________________
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down.
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2010, 12:31   #10
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Onlangs trouwens met dat onweer stond in volle spits de trein Antwerpen-Charleroi vast in Brussel-Zuid. Hij kon niet verder rijden omdat de gehele verbinding naar Waals-Brabant en Henegouwen foutu was. Ik stond op het spoor ernaast te wachten. Drie (3!) treinbegeleiders zag ik een hevige strijd (!) leveren tegen honderden reizigers die in golven van enkele dozijnen uitstapten om hun gal te spuwen...

Het onweert. Bomen vallen. Vliegtuigen kunnen niet opstijgen. Treinen kunnen niet vliegen over bomen. Men wilt dat netjes met electrische tractie zien want zo gaat het vlotter, maar daar betaalt men bij extreme weersomstandigheden de prijs voor. Het was zes uur. Ontspan je dan toch even.

Chapeau voor die drie mensen die bijeen werden gedreven zonder enig zinnig antwoord en als pispaal dienden voor honderden kantoorsletjes die de hele dag bitter weinig uitgevoerd hadden.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2010, 12:53   #11
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Onlangs trouwens met dat onweer stond in volle spits de trein Antwerpen-Charleroi vast in Brussel-Zuid. Hij kon niet verder rijden omdat de gehele verbinding naar Waals-Brabant en Henegouwen foutu was. Ik stond op het spoor ernaast te wachten. Drie (3!) treinbegeleiders zag ik een hevige strijd (!) leveren tegen honderden reizigers die in golven van enkele dozijnen uitstapten om hun gal te spuwen...

Het onweert. Bomen vallen. Vliegtuigen kunnen niet opstijgen. Treinen kunnen niet vliegen over bomen. Men wilt dat netjes met electrische tractie zien want zo gaat het vlotter, maar daar betaalt men bij extreme weersomstandigheden de prijs voor. Het was zes uur. Ontspan je dan toch even.

Chapeau voor die drie mensen die bijeen werden gedreven zonder enig zinnig antwoord en als pispaal dienden voor honderden kantoorsletjes die de hele dag bitter weinig uitgevoerd hadden.
kantoorsletjes

altijd de essentie mee !

Laatst gewijzigd door Anna List : 22 juli 2010 om 12:54.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2010, 12:56   #12
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Ik neem al 10 jaar dagelijks de trein en al 3 jaar dagelijks de bus.
Zoals bij alle beroepen, zitten er ook tussen de buschauffeurs en treinbegeleiders af en toe vervelende kwasten. Maar over het algemeen heb ik geen klagen over deze vriendelijke en behulpzame mensen.

Ik denk dat ik Anna List moet bijtreden: Jazzie lijkt wat last van de warmte te hebben.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 22 juli 2010 om 12:56.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2010, 12:59   #13
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik reis elke dag met de trein en ik kom eerlijk gezegd weinig onvriendelijke treinbegeleiders tegen... Meestal zijn ze erg begripvol, printen graag een overzicht uit van je overstappen, bellen om te vragen of je je overstap nog haalt, sussen je begripvol als je je halte hebt gemist met een printje en een handgebaar naar hun collega in de andere richting in het volgende station edm.

De enige keer dat ik onvriendelijk bejegend ben, was toen ik vergeten was een kaartje te gaan halen en omdat ik de TBG niet had gezien zomaar was opgestapt. Toen ik dat zei toen hij langskwam en ik een ticket vroeg, antwoordde hij dat hij wel degelijk op het perron stond, mij (! drukke trein !) had zien opstappen drie minuten voor vertrek, en excuses niet voldeden. Administratieve meerkost van: 12,5 euro (op delijn: 75 als ik me niet vergis)... Tja, begrijpelijk wel.
Tja; ik reisde dagelijks met de trein en kwam weinig vriendelijke begeleiders tegen. Toen ik nog moest overstappen, waren er wel een paar die inderdaad voor mij informeerden of mijn volgende trein er nog stond etc,. Anderzijds genoeg situaties meegemaakt met conducteurs die totaal geen begrip toonden en meteen schermden met 'agressie jegens treinpersoneel' als ik weigerde toeslag te betalen. Een trein van 12 stellen en mijnheer stapt in de eerste wagon uit en ik sta aan de laatste. Ik moet dat ruiken, of wa?!

Ach. Ik blijf altijd vriendelijk tegen die mensen, en vaak krijg je dan zelfs van de meest norse conducteur de hulp die je wenst.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2010, 13:02   #14
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dan heb je volgende dingen die je leert bij de De Lijn. Je lijn nummer is 282 en rijdt altijd naar Zaventem Luchthaven. Alleen weet je nooit of die daar rechtstreeks naartoe rijdt of dat je ook kan afstappen aan het treinstation van Zaventem. Klein verschilletje dat je toch een halve dag zoeken kan kosten. Als je een chauffeur dan vraagt of hij langs het station rijdt, dan krijg je hooguit een diepe zucht en dan een knik die "Ja jong" moet betekenen. Meer komt er niet uit die vent ook al vraag je het heel vriendelijk en meteen met je pasje erbij.

Als ik nog langer met het openbaar vervoer en zeker De Lijn moet rijden zal ik vroeg of laat inderdaad zo'n chauffeur in elkaar stampen. Het is ook ochtend voor me. Maar eerlijk gezegd, er zijn ook joviale chauffeurs die je meteen willen helpen. Helaas te weinig van zulkse stuks. Ik herken er intussen reeds een paar die me lachend zeggen dat ik er maar op mag springen wegens de juiste route.

Zodra ik mijn rijbewijs terug kan krijgen ga ik het kussen en ook de motorkap van mijn wagen en brommertje.
Jij gefrustreerd, de busschauffeur gefrustreerd.
Als je 5 secconden emphatisch vermogen en rationeel denken ophaalt kun je waarschijnlijk wel zien waar het fout loopt.

En terug in het automobilisten verkeer gaat het oplossen denk je? Ook daar zal de frustratie en aggressie weer de kop opsteken hoor.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2010, 13:11   #15
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ach. Ik blijf altijd vriendelijk tegen die mensen, en vaak krijg je dan zelfs van de meest norse conducteur de hulp die je wenst.
Je hebt de verplichting om ofwel teken te doen ofwel hem/haar op te zoeken.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2010, 13:30   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Jij gefrustreerd, de busschauffeur gefrustreerd.
Als je 5 secconden emphatisch vermogen en rationeel denken ophaalt kun je waarschijnlijk wel zien waar het fout loopt.

En terug in het automobilisten verkeer gaat het oplossen denk je? Ook daar zal de frustratie en aggressie weer de kop opsteken hoor.
Maar daar zet ge uwe radio zo luid ge wilt en op wat ge je maar wil, en kan je een sluiproute induiken, of gewoon onderweg stoppen voor iets te drinken of te eten, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2010, 13:40   #17
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Maar daar zet ge uwe radio zo luid ge wilt en op wat ge je maar wil, en kan je een sluiproute induiken, of gewoon onderweg stoppen voor iets te drinken of te eten, ...
Op de trein hoef je ook niet te stoppen om te eten of te drinken. Je haalt gewoon je eten boven, en eet rustig je ontbijt terwijl je je krantje leest.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2010, 13:43   #18
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Zijn brommertje heeft een motorkap.

Afin, on topic: hetzelfde geldt voor de NMBS, hé. Nu verwacht ik niet dat elke treinconducteur fluitend de coupé komt ingehuppeld, maar een beetje elementaire vriendelijkheid lijkt me toch het minimum.
Ach. Ik heb al lang geleden resoluut voor de moto gekozen.
Met zo'n reet wil ik da model wel eens zien
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2010, 14:03   #19
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Met zo'n reet wil ik da model wel eens zien
Trike.

(edit): Ben op dieet geweest. Avatar aangepast.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.

Laatst gewijzigd door backfire : 22 juli 2010 om 14:09.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2010, 14:35   #20
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Ik heb persoonlijk nog maar zelden last gehad van een onvriendelijke conducteur of buschauffeur.

Nu ja, als ik op tram of bus stap begroet ik telkens de chauffeur en toon ik spontaan mijn abonnement en dan krijg ik altijd een vriendelijke glimlach terug. Helaas moet ik constateren dat heel wat andere mede-reizigers de conducteur met moeite bekijken. Een beetje elimentaire beleefdheid kost toch geen geld?
Dito voor de trein: gewoon goeiedag zeggen en je kaartje spontaan tonen maakt al een groot verschil.

En zelfs al heeft de chauffeur al eens een mindere dag (hoe zou je zelf zijn als je door heel wat passagiers wordt bekeken als een stuk vuil), dan nog is dat geen enkele reden om aggressief te worden.
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be