Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2010, 12:56   #1
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard Eén op de tien Nederlanders wil homo's in de cel steken en hun rechten afpakken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Laatste Nieuws
Eén op de tien Nederlanders wil homo's in de cel steken en hun rechten afpakken

Eén op tien Nederlanders vindt anno 2010 nog steeds dat "gevangenschap homoseksuelen tot inkeer zal brengen" en dat "de formele rechten van homo's moeten worden afgepakt".

Dat is het schokkende resultaat van de homofobiemeter van ontwikkelingsorganisatie Hivos, Nederlands grootste aidsbestrijder wereldwijd. Ook uit cijfers van het Nederlandse Sociaal en Cultureel Planbureau blijkt dat 10 procent van de Nederlandse bevolking zo negatief staat tegenover homoseksuelen dat ze vindt dat homoseksuelen niet mogen leven zoals ze dat zouden willen.

Helft neemt aanstoot
Ook blijkt uit onderzoek dat de tolerantie in Nederland dunner is dan het lijkt. Zo neemt bijna de helft van de Nederlanders aanstoot aan zoenende mannen, terwijl maar één op de tien aanstoot neemt aan zoenende hetero's. Ook homojongeren hebben nog grote problemen, één op de twee heeft ooit nagedacht over zelfmoord.

In 76 landen homoseksualiteit nog altijd verboden
Hivos constateert wereldwijd een achteruitgang in tolerantie: in 76 landen in homoseksualiteit bij wet verboden. Vorig jaar was dat nog maar in 72 landen zo.

Incidenten
De jongste dagen waren er bij onze noorderburen al drie nieuwsitems die voor beroering zorgden bij de homoseksuele gemeenschap. Tijdens een inburgeringcursus zou een docent een homoseksuele cursist hebben aangeraden zijn seksuele voorkeur zoveel mogelijk voor zich te houden. De Zuid-Amerikaan, inmiddels getrouwd met een Nederlander, zou te horen hebben gekregen: "De meeste andere leerlingen hebben een islamistische achtergond en die hebben het niet zo op homo's."

En in Bergen op Zoom hebben "slechts" vijf mannen zich gemeld bij de politie, maar vermoedelijk zijn de afgelopen maanden veel meer homo's afgeperst. Uit gesprekken met enkele slachtoffers en chatsessies op homosites blijkt dat hoogstwaarschijnlijk veertig �* vijftig homo's geld afhandig is gemaakt. Ze werden afgeperst door een groepje minderjarige jongens uit de regio. Twee van de vijf die zich meldden deden ook daadwerkelijk aangifte, de anderen zouden nog overwegen dat te doen.

Afgeperst
Het groepje minderjarige jongens uit de regio Bergen op Zoom legde via een datingsite contact met de homoseksuelen voor een afspraakje. De slachtoffers werden vervolgens bij een geldautomaat gedwongen te pinnen en het geld af te geven. Uitzending van beelden van de bewakingscamera's bij de pinautomaten leidde er in juni toe dat twee verdachten uit Bergen op Zoom zich bij de politie meldden. De politie is nog op zoek naar een derde verdachte.

Straat
In één en dezelfde straat in Amsterdam West zijn de jongste tijd al zeker drie homo's en lesbiënnes verbaal of fysiek aangevallen. De daders staan meestal bij een groep Turkse en Marokkaanse jongeren die in de buurt rondhangt, meldde AT5. De zender noemt bewust de straat niet waar het geweld zich afspeelt, omdat alle betrokkenen bang zijn voor escalatie. De slachtoffers durven ook meestal geen aangifte te doen.

Eén lesbienne die in de straat woonde vertelde dat ze diverse malen is lastig gevallen, maar veel vaker is uitgescholden of bespot. Een andere man die in de straat woont zei dat hij in elkaar is geslagen en beroofd vanwege zijn seksuele geaardheid. Ook hij durft geen aangifte te doen, "want dan staan de daders na twee weken weer op straat en ben ik niet beschermd". Hij denkt dat de politie zijn anonimiteit niet kan garanderen.

Een derde stel dat in de straat woont zou volgens verschillende buren het getreiter zat zijn en besloten hebben te verhuizen.

82 homo's afgeslagen
De politie in Amsterdam heeft afgelopen jaar bijna een kwart meer meldingen gekregen van geweld tegen homoseksuelen. 82 homo's werden op straat afgeslagen in de stad in 2009, een jaar eerder waren er dat 54. Gezien dit alleen feiten zijn die werden aangegeven bij de politie, ligt het geweld tegen homoseksuelen in werkelijkheid nog veel hoger. (mvl)
Bron: Het Laatste Nieuws van 30 juli 2010

Moet ik nu verheugd zijn dat "slechts" 1 op 10 Nederlanders volslagen idioten zijn, of triest omdat toch nog 1 op 10 Nederlanders volslagen idioten zijn?

In België zal het wel niet veel beter zijn zeker?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 13:01   #2
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

[veelpostersmodus]
En hoeveel Islamieten in die 10%
[/veelpostermodus]

(mijn eigen nu)
10% is eigenlijk vrij weinig, hoewel het 10% te veel is. Ik vrees dat dit cijfer in veel andere Europese landen toch ietsjes hoger zal zijn...

Maatschappelijke vooroordelen die al eeuwen bestaan, kan je niet zomaar laten verdwijnen, hé...
Oud 30 juli 2010, 13:06   #3
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo neemt bijna de helft van de Nederlanders aanstoot aan zoenende mannen, terwijl maar één op de tien aanstoot neemt aan zoenende hetero's.
Verdraagzaamheid wordt al verward met smakeloosheid.
Oud 30 juli 2010, 13:06   #4
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht

Moet ik nu verheugd zijn dat "slechts" 1 op 10 Nederlanders volslagen idioten zijn, of triest omdat toch nog 1 op 10 Nederlanders volslagen idioten zijn?

Zoals uit het artikel dat u aanhaalt, blijkt, zijn bepaalde anti-homo houdingen vooral terug te vinden bij medelanders. Medelanders dient men overigens niet te verwarren met Nederlanders, ook al klinkt het bijna hetzelfde.

Daarmee is natuurlijk niet gezegd dat er onder Nederlanders geen homohaters zouden zijn, maar we moeten het e.e.a. wel even in perspectief plaatsen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 13:21   #5
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Het is ver gekomen dat een maatschappij aanstoot neemt aan 2 mannen die elkaars hand vashouden of -oh gruwel- kussen, terwijl we dagelijks op tv mannen zien die elkaar de kop inslaan en daar helemaal geen probleem mee hebben. Ach ja. De mens, het blijft een achterlijk wezen.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 13:33   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
[veelpostersmodus]
En hoeveel Islamieten in die 10%
[/veelpostermodus]

(mijn eigen nu)
10% is eigenlijk vrij weinig, hoewel het 10% te veel is. Ik vrees dat dit cijfer in veel andere Europese landen toch ietsjes hoger zal zijn...

Maatschappelijke vooroordelen die al eeuwen bestaan, kan je niet zomaar laten verdwijnen, hé...
Ik denk het ook eerlijk gezegd, Nederland en Belgie zijn samen met de Scandinavische landen nog het meest tolerant. Wat niet wil zeggen dat het eens niet kan voorvallen dat een of andere idioot toch nog mensen gaat lastig vallen.

Wat natuurlijk wel door mensen als storend ervaren kan worden (maar nog geen reden is om iemand af te kloppen) is dat homo`s die op zoek zijn naar, ... dan in bepaalde boskes of snelwegparkings rondhuppelen, en op die manier dus de normale wandelaar verstoren, of een soort onveiligheidsgevoel creeren. Dat daar dan al eens reactie op komt, ja dat is ook te verstaan. En de homo`s, lesbienes die ik ken zijn zelf ook niet echt opgezet met het circus dat de gaypride is, venten met pluimen in hun gat dragen niet echt bij om op een positieve manier in beeld te komen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 13:37   #7
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht

Als er in België evenveel Turken, Marokkanen, etc... wonen, dan zal het inderdaad niet beter zijn.
Oud 30 juli 2010, 13:39   #8
C uit W

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Het is ver gekomen dat een maatschappij aanstoot neemt aan 2 mannen die elkaars hand vashouden of -oh gruwel- kussen, terwijl we dagelijks op tv mannen zien die elkaar de kop inslaan en daar helemaal geen probleem mee hebben. Ach ja. De mens, het blijft een achterlijk wezen.
Ik heb liever een slag op m'n muil van een vent dan een tong in m'n muil van een vent.
Oud 30 juli 2010, 13:39   #9
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Tja...

10 procent valt eigenlijk wel nogal mee vind ik.

Vermoedelijk is het gros van de islamitische Nederlanders immers te vinden onder deze 10 procent.

Ik heb soms de indruk dat er nog heel wat bekrompen autochtonen ook afkerig staan tegenover homoseksualiteit, maar als ik dan even verder lees dat zowat de helft van de Nederlanders aanstoot neemt aan kussende mannen, dan kan ik me weer beter vinden in deze cijfers.

We kunnen weer een boompje gaan opzetten over het succes van de integratie, maar dan verzand alles toch weer in een oeverloze welles-nietes discussie.

Ik vind wel dat het stilaan duidelijk wordt dat na de multiculturele samenleving, ook de interculturele samenleving niet echt een meerwaarde is voor onze maatschappij.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 13:43   #10
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Ik heb liever een slag op m'n muil van een vent dan een tong in m'n muil van een vent.
En zeg nu eens eerlijk, gedurende je hele leven, hoeveel keer ben jij al geconfronteerd geweest met een vent die ongevraagd zijn tong pardoes in je muil wil draaien, en hoeveel keer heb je al ongevraagd een zoef op je muil gekregen?

Ik zal je het antwoord op de eerste vraag zelf geven: nul, krek hetzelfde als bij mij.

Het antwoord op de tweede vraag zal voor velen iets moeilijker uit te rekenen vallen...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 13:45   #11
C uit W

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
En zeg nu eens eerlijk, gedurende je hele leven, hoeveel keer ben jij al geconfronteerd geweest met een vent die ongevraagd zijn tong pardoes in je muil wil draaien, en hoeveel keer heb je al ongevraagd een zoef op je muil gekregen?

Ik zal je het antwoord op de eerste vraag zelf geven: nul, krek hetzelfde als bij mij.

Het antwoord op de tweede vraag zal voor velen iets moeilijker uit te rekenen vallen...
Daar gaat het niet om. Wel over wat ik beter kan verdragen. Waar ik dus milder op reageer. Waar ik meer of minder aanstoot aan neem.
Oud 30 juli 2010, 13:47   #12
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Als het erop aankomt zijn de nederlanders vrij bekrompen van mentaliteit..maar zoiets moet je zelf ervaren natuurlijk
Oud 30 juli 2010, 13:49   #13
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar gaat het niet om. Wel over wat ik beter kan verdragen. Waar ik dus milder op reageer. Waar ik meer of minder aanstoot aan neem.
Nee daar gaat het juist niet om!
Of u dat nu leuk vind of niet, homoseksualiteit is aangeboren en gelijkwaardig aan heteroseksualiteit. Niemand valt u daar mee lastig, dat is het punt, of u nu banger bent voor een homo of een agressieve hetero is uw zaak of probleem!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 13:54   #14
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Belachelijk. Daar gaat het toch niet om? Sinds wanneer steken homo's ongevraagd hun tong in je muil?

Jij neemt dus meer aanstoot aan het zien van 2 mannen die elkaar kussen dan aan 2 mannen die elkaar de kop inslaan!? Waarvan akte.

Er is in Vlaanderen ook nog werk, me dunkt...
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 14:06   #15
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Als autochtone Vlaming stoor ik me daar niet aan. De meeste autochtonen worden daar ook niet geïrriteerd door, me dunkt. Die homohaat komt al eventjes uit dezelfde hoek waaien hier in West-Europa ...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 14:10   #16
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

10 % religieuze fanatiekelingen lijken mij een te verwachten aantal.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 14:22   #17
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Ik stem tegen...

Of wacht, over wat gaat het?
Oud 30 juli 2010, 14:24   #18
C uit W

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Belachelijk. Daar gaat het toch niet om? Sinds wanneer steken homo's ongevraagd hun tong in je muil?

Jij neemt dus meer aanstoot aan het zien van 2 mannen die elkaar kussen dan aan 2 mannen die elkaar de kop inslaan!? Waarvan akte.

Er is in Vlaanderen ook nog werk, me dunkt...
Je had het over wat we dagelijks zien. En doorgaans probeer ik me te identificeren met gebeurtenissen of mensen die ik zie. Dat heet empathie. Als ik dan vanuit mezelf eens kijk wat ik verkies, ja, liever wat oerkrachten en testosteron dan gelebber van 2 venten.

Nu, wat is daar het probleem mee, dat ik een andere smaak heb dan u en bepaalde dingen liever niet zie? Leg dat maar eens uit. Waarom is het mijne zoveel slechter dan het uwe?
Oud 30 juli 2010, 14:25   #19
C uit W

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee daar gaat het juist niet om!
Of u dat nu leuk vind of niet, homoseksualiteit is aangeboren en gelijkwaardig aan heteroseksualiteit. Niemand valt u daar mee lastig, dat is het punt, of u nu banger bent voor een homo of een agressieve hetero is uw zaak of probleem!
Gelijkwaardig voor wat? Waarin?
Oud 30 juli 2010, 14:26   #20
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je had het over wat we dagelijks zien. En doorgaans probeer ik me te identificeren met gebeurtenissen of mensen die ik zie. Dat heet empathie. Als ik dan vanuit mezelf eens kijk wat ik verkies, ja, liever wat oerkrachten en testosteron dan gelebber van 2 venten.

Nu, wat is daar het probleem mee, dat ik een andere smaak heb dan u en bepaalde dingen liever niet zie? Leg dat maar eens uit. Waarom is het mijne zoveel slechter dan het uwe?
Omdat je niet onvoorwaardelijk de holibi-zijde kiest.

Stukske hetero!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 30 juli 2010 om 14:27.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be