![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet ik nu verheugd zijn dat "slechts" 1 op 10 Nederlanders volslagen idioten zijn, of triest omdat toch nog 1 op 10 Nederlanders volslagen idioten zijn? In België zal het wel niet veel beter zijn zeker? ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [veelpostersmodus]
En hoeveel Islamieten in die 10% [/veelpostermodus] (mijn eigen nu) 10% is eigenlijk vrij weinig, hoewel het 10% te veel is. Ik vrees dat dit cijfer in veel andere Europese landen toch ietsjes hoger zal zijn... Maatschappelijke vooroordelen die al eeuwen bestaan, kan je niet zomaar laten verdwijnen, hé...
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarmee is natuurlijk niet gezegd dat er onder Nederlanders geen homohaters zouden zijn, maar we moeten het e.e.a. wel even in perspectief plaatsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is ver gekomen dat een maatschappij aanstoot neemt aan 2 mannen die elkaars hand vashouden of -oh gruwel- kussen, terwijl we dagelijks op tv mannen zien die elkaar de kop inslaan en daar helemaal geen probleem mee hebben. Ach ja. De mens, het blijft een achterlijk wezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat natuurlijk wel door mensen als storend ervaren kan worden (maar nog geen reden is om iemand af te kloppen) is dat homo`s die op zoek zijn naar, ... dan in bepaalde boskes of snelwegparkings rondhuppelen, en op die manier dus de normale wandelaar verstoren, of een soort onveiligheidsgevoel creeren. Dat daar dan al eens reactie op komt, ja dat is ook te verstaan. En de homo`s, lesbienes die ik ken zijn zelf ook niet echt opgezet met het circus dat de gaypride is, venten met pluimen in hun gat dragen niet echt bij om op een positieve manier in beeld te komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Tja...
10 procent valt eigenlijk wel nogal mee vind ik. Vermoedelijk is het gros van de islamitische Nederlanders immers te vinden onder deze 10 procent. Ik heb soms de indruk dat er nog heel wat bekrompen autochtonen ook afkerig staan tegenover homoseksualiteit, maar als ik dan even verder lees dat zowat de helft van de Nederlanders aanstoot neemt aan kussende mannen, dan kan ik me weer beter vinden in deze cijfers. We kunnen weer een boompje gaan opzetten over het succes van de integratie, maar dan verzand alles toch weer in een oeverloze welles-nietes discussie. Ik vind wel dat het stilaan duidelijk wordt dat na de multiculturele samenleving, ook de interculturele samenleving niet echt een meerwaarde is voor onze maatschappij.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zal je het antwoord op de eerste vraag zelf geven: nul, krek hetzelfde als bij mij. Het antwoord op de tweede vraag zal voor velen iets moeilijker uit te rekenen vallen...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Als het erop aankomt zijn de nederlanders vrij bekrompen van mentaliteit..maar zoiets moet je zelf ervaren natuurlijk
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of u dat nu leuk vind of niet, homoseksualiteit is aangeboren en gelijkwaardig aan heteroseksualiteit. Niemand valt u daar mee lastig, dat is het punt, of u nu banger bent voor een homo of een agressieve hetero is uw zaak of probleem! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Jij neemt dus meer aanstoot aan het zien van 2 mannen die elkaar kussen dan aan 2 mannen die elkaar de kop inslaan!? Waarvan akte. Er is in Vlaanderen ook nog werk, me dunkt... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als autochtone Vlaming stoor ik me daar niet aan. De meeste autochtonen worden daar ook niet geïrriteerd door, me dunkt. Die homohaat komt al eventjes uit dezelfde hoek waaien hier in West-Europa ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 10 % religieuze fanatiekelingen lijken mij een te verwachten aantal.
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stem tegen...
Of wacht, over wat gaat het?
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Nu, wat is daar het probleem mee, dat ik een andere smaak heb dan u en bepaalde dingen liever niet zie? Leg dat maar eens uit. Waarom is het mijne zoveel slechter dan het uwe?
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: