Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2010, 11:46   #1
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard oplossing kattenplaag

Onze federale regering van lopende zaken (zoals bvb katten) heeft een vijf jaren plan opgesteld om katers en katten te castreren en steriliseren. Dit na alarmerend gemiauw vanuit Gaia en de dierenasielen.

bron

Mij lijkt het beter om ze vet te mesten en op te eten. Of om het aantal mensen te verminderen dat katten wenst en dan daarna weer niet. Dit zou kunnen door sterilisatie en castratie of op z'n minst het niet verhogen van het kindergeld.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 13:01   #2
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

En hoe zit het dan met de muizenpopulatie?
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 13:55   #3
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Hoe meer muizen hoe liever.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 15:57   #4
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Katten vrijlaten.

Politici castreren.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 16:22   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
En hoe zit het dan met de muizenpopulatie?
De katten eten die nog steeds op. Met of zonder castratie.

Trouwens, enkele muizen meer of minder, dat maakt niemand iets uit.

Kijk naar Antwerpen, dat sinds het vuilbakkenplan van Maria Vogels vergeven zit van ratten. Niemand ligt daar wakker van.

Trouwens, de staat die in de komende jaren alle katten gaat steriliseren? Dat gaat enorm veel geld kosten en niet werken.
Oud 18 augustus 2010, 18:09   #6
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Kattenplaag ?? Tiens, dat is nu eens het eerste wat ik daarvan hoor .... Ratten daarentegen
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 18:16   #7
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Onze federale regering van lopende zaken (zoals bvb katten) heeft een vijf jaren plan opgesteld om katers en katten te castreren en steriliseren. Dit na alarmerend gemiauw vanuit Gaia en de dierenasielen.

bron

Mij lijkt het beter om ze vet te mesten en op te eten. Of om het aantal mensen te verminderen dat katten wenst en dan daarna weer niet. Dit zou kunnen door sterilisatie en castratie of op z'n minst het niet verhogen van het kindergeld.
Ze moeten ook weten wat ze willen he.
Overlaatst in mijn gemeente was men net aan t zagen dat er teveel katten verdwenen. Vooral rosse katten.
Men vermoede dat een bende die katten doorverkocht aan de pelsindustrie.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 18:53   #8
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht

bron

Eh, holocaust iemand?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 18:58   #9
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Ze moeten ook weten wat ze willen he.
Overlaatst in mijn gemeente was men net aan t zagen dat er teveel katten verdwenen. Vooral rosse katten.
Men vermoede dat een bende die katten doorverkocht aan de pelsindustrie.
Heh... Tegen W-VL liep een kattendoder rond. Iemand heeft hem toen betrapt en met een tweeloop zijn twee knieën aan flarden geschoten. De politie heeft zich toen goed van zijn taak gekweten... "Dag madammeke, der loopt hier ne kattendoder rond en ze hebben diene flink bij zijn stekken gehad. Niks gehoord zeker? Dachten we al... boh... een borrelke slaag ik niet af". Dat zijn nog eens flikken naar mijn hart.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 18 augustus 2010, 19:10   #10
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nog flikken naar mijn hart: Bij ons was ingebroken en de volgende dag hebben ze het opnieuw proberen doen (was buiten mijn moeder met een keukenmes gerekend). Ze spraken enkel Frans en onze locale flikken kregen enkel "Cochon" in het gezicht gesmeten. Ze kregen vanuit Brussel de opdracht om ze gewoon op de trein te zetten. Antwoord van een flik: "Meneer, madam, zet een flink zware staaf naast uw bed en als ge iets hoort, klopt ze dan maar dood en smijt ze op straat. We zullen ze daar wel vinden en ze waren waarschijnlijk doodgereden door iemand onbekend". Zalig. Dat is het soort van flikken die ooit begonnen als ambitieus en met de gedachte dat er gerechtigheid kon geschieden in dit land... 10-20 jaar later wisten ze wel beter. Best jammer dat ze zo bitter moeten worden in hun toch wel belangrijke job.

Ik heb het hier niet over agressieve zwaantjes (breek me daar de bek niet over open) of het type dat meer drugs uit het kantoor haalt dan erin brengt, noch over ambetantenaren die u al een boete lappen als ge ergens 5 minuten staat en vergeten zijt om uw parkeerkaart te leggen.

Het zijn die flikken die er ooit met goede moed aan begonnen en na een paar jaar afglijden naar meer sympathie voor het slachtoffer dan de dader omdat ze toch weten dat de dader op zijn twee oortjes kan slapen. Mijn sympathie en respect voor dat soort flikken.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 18 augustus 2010 om 19:11.
Oud 18 augustus 2010, 19:47   #11
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Volgens mij kweken die katten rapper dan ze kunnen gepakt worden en steriliseren.

Enfin er moet een naam op de envelop met geld staan. Wat ze er daarna mee doen is hun zaak nietwaar?

Laatst gewijzigd door Mambo : 18 augustus 2010 om 19:48.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 21:00   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Nog flikken naar mijn hart: Bij ons was ingebroken en de volgende dag hebben ze het opnieuw proberen doen (was buiten mijn moeder met een keukenmes gerekend). Ze spraken enkel Frans en onze locale flikken kregen enkel "Cochon" in het gezicht gesmeten. Ze kregen vanuit Brussel de opdracht om ze gewoon op de trein te zetten. Antwoord van een flik: "Meneer, madam, zet een flink zware staaf naast uw bed en als ge iets hoort, klopt ze dan maar dood en smijt ze op straat. We zullen ze daar wel vinden en ze waren waarschijnlijk doodgereden door iemand onbekend". Zalig. Dat is het soort van flikken die ooit begonnen als ambitieus en met de gedachte dat er gerechtigheid kon geschieden in dit land... 10-20 jaar later wisten ze wel beter. Best jammer dat ze zo bitter moeten worden in hun toch wel belangrijke job.

Ik heb het hier niet over agressieve zwaantjes (breek me daar de bek niet over open) of het type dat meer drugs uit het kantoor haalt dan erin brengt, noch over ambetantenaren die u al een boete lappen als ge ergens 5 minuten staat en vergeten zijt om uw parkeerkaart te leggen.

Het zijn die flikken die er ooit met goede moed aan begonnen en na een paar jaar afglijden naar meer sympathie voor het slachtoffer dan de dader omdat ze toch weten dat de dader op zijn twee oortjes kan slapen. Mijn sympathie en respect voor dat soort flikken.
Twee posts over aangename flikken ... ben jij op een verliefd geworden ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 21:15   #13
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Volgens mij kweken die katten rapper dan ze kunnen gepakt worden en steriliseren.

Enfin er moet een naam op de envelop met geld staan. Wat ze er daarna mee doen is hun zaak nietwaar?
Is dat een federale envelop of een Vlaamse?
Overigens kan ik me moeilijk voorstellen dat �*lle katten gesteriliseerd worden, niemand wil toch dat die beestjes uitsterven! Bovendien wil ik in mijn volgend leven een kat zijn dus moeten er enkele overblijven.
Want zoals ik ooit las : een hond heeft een baas maar een kat heeft personeel.
Lang leve de poezen!
Oud 18 augustus 2010, 21:20   #14
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Heh... Tegen W-VL liep een kattendoder rond. Iemand heeft hem toen betrapt en met een tweeloop zijn twee knieën aan flarden geschoten. De politie heeft zich toen goed van zijn taak gekweten... "Dag madammeke, der loopt hier ne kattendoder rond en ze hebben diene flink bij zijn stekken gehad. Niks gehoord zeker? Dachten we al... boh... een borrelke slaag ik niet af". Dat zijn nog eens flikken naar mijn hart.
Prachtig !

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be