Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2010, 18:34   #1
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard Illegale dief die op heterdaad betrapt wordt toch meteen vrij

Neen: het zinnetje "het is hier een paradijs voor dieven die hier worden geïmporteerd van over heel de wereld" is geen kaffeeklap, het is gewoon realiteit als je onderstaand artikel leest. Ik vermoed dat de man in kwestie intussen in bed ligt met lachkramp.

Niet opdagen en rustig de regularisatie afwachten is de boodschap enfin.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Nieuwsblad
(...)
GentDe diefstal gebeurde donderdag in een kledingzaak in de Volderstraat in het stadscentrum. De dief, een illegale Algerijn,die er verschillende aliassen op nahoudt, liep vrijdag opnieuw voorbij de winkel in zijn pas gestolen kleren.

(...)

De man werd opgepakt. Hij was ook in het bezit van enkele lederen jassen en wat flesjes parfum, die ervoor gestolen werden. De man mocht beschikken maar moet zich in september voor de correctionele rechtbank verantwoorden.
bron: Het Nieuwsblad, 16.08.2010/10, A
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 16 augustus 2010 om 18:54.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2010, 18:45   #2
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Neen: het zinnetje "het is hier een paradijs voor dieven die hier worden geïmporteerd van over heel de wereld" is geen kaffeeklap, het is gewoon realiteit als je onderstaand artikel leest. Ik vermoed dat de man in kwestie intussen in bed ligt met lachkramp.

Niet opdagen en rustig de regularisatie afwachten is de boodschap enfin.

volledig artikel op www.nieuwsblad.be
Waar staat die kerel illegaal is? Bovendien gebeurt het maar zelden dat mensen opgesloten worden voor een winkeldiefstal. Pas op, ik vind dat niet terecht, maar het feit dat deze dief de Algerijnse nationaliteit heeft, verandert daar maar weinig aan.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2010, 18:48   #3
Den Ardennees

Standaard

sorry, is nu in orde. Ja, maar in dit geval moesten ze hem wel aanhouden omdat het risico op onderduiken bij een illegaal me wel erg groot lijkt.

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 16 augustus 2010 om 19:01.
Oud 16 augustus 2010, 18:50   #4
Steve_M

Standaard

Citaat:
sorry, is nu in orde. Ja, maar in dat geval moesten ze hem wel aanhouden
Als die dief een illegaal was, dan zat hij nu in 127-bis te wachten op repatriëring.
Oud 16 augustus 2010, 18:51   #5
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Als die dief een illegaal was, dan zat hij nu in 127-bis te wachten op repatriëring.
Ja zeg, indien het is zoals u zegt: dat Het Nieuwsblad hier flagrante leugens verspreidt, dan ben ik ook fout ja, maar gelieve me uw bron te melden waarop u zich baseert dat u beter op de hoogte bent dan Het Nieuwsblad.

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 16 augustus 2010 om 19:00.
Oud 16 augustus 2010, 19:15   #6
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hmmmm, misschien eerst de gevangenis, want hij heeft strafbare feiten gepleegd, daarna misschien naar 127bis maar in de gevangenis is er geen plaats...

Laatst gewijzigd door plakker : 16 augustus 2010 om 19:16.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2010, 19:26   #7
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ja zeg, indien het is zoals u zegt: dat Het Nieuwsblad hier flagrante leugens verspreidt, dan ben ik ook fout ja, maar gelieve me uw bron te melden waarop u zich baseert dat u beter op de hoogte bent dan Het Nieuwsblad.
Euh, in het artikel dat je linkte staat nergens dat die dief een illegaal was. Ik zal het anders volledig posten:

Gentse klerendief opgepakt die met buit vorige dag voor winkel paradeert

GENT - Een winkeldief die donderdag in een Gentse klerenwinkel een broek en een polo stal, werd een dag later opgepakt na een tip van de verkoper. De dief stapte vrijdag namelijk in het gestolen plunje voorbij de zaak, zegt het Gentse parket zaterdag.

De diefstal gebeurde donderdag in een kledingzaak in de Volderstraat in het stadscentrum. De man, een 41-jarige Algerijn, kon ongemerkt een broek en polo meenemen.

Blijkbaar viel de outfit erg in de smaak, want vrijdag paradeerde de man ermee langs de zaak. Een verkoper herkende de kleren en verwittigde de politie.

De man werd opgepakt. Hij was ook in het bezit van enkele lederen jassen en wat flesjes parfum, die ervoor gestolen werden. De man mocht beschikken maar moet zich in september voor de correctionele rechtbank verantwoorden.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20100814_030
Oud 16 augustus 2010, 21:31   #8
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Euh, in het artikel dat je linkte staat nergens dat die dief een illegaal was. Ik zal het anders volledig posten:

Gentse klerendief opgepakt die met buit vorige dag voor winkel paradeert

GENT - Een winkeldief die donderdag in een Gentse klerenwinkel een broek en een polo stal, werd een dag later opgepakt na een tip van de verkoper. De dief stapte vrijdag namelijk in het gestolen plunje voorbij de zaak, zegt het Gentse parket zaterdag.

De diefstal gebeurde donderdag in een kledingzaak in de Volderstraat in het stadscentrum. De man, een 41-jarige Algerijn, kon ongemerkt een broek en polo meenemen.

Blijkbaar viel de outfit erg in de smaak, want vrijdag paradeerde de man ermee langs de zaak. Een verkoper herkende de kleren en verwittigde de politie.

ik heb het artikel in de krant (en d�*�*r verwijs ik naar) herlezen, zoals in mijn vermelding staat: Nieuwsblad van 16/08/2010, blz 10 kolom A, en daar staat letterlijk dat het een illegaal is, kan ik er aan doen dat dit niet in de online-editie staat. Uw gezaag begint me eerlijkgezegd de keel uit te hangen.
Oud 16 augustus 2010, 22:06   #9
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
ik heb het artikel in de krant (en d�*�*r verwijs ik naar) herlezen, zoals in mijn vermelding staat: Nieuwsblad van 16/08/2010, blz 10 kolom A, en daar staat letterlijk dat het een illegaal is, kan ik er aan doen dat dit niet in de online-editie staat. Uw gezaag begint me eerlijkgezegd de keel uit te hangen.
Lees de NWO treath !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Het is gewoon een opgezet spel.
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2010, 22:06   #10
Steve_M

Standaard

Citaat:
Zeer boeiend.
Oud 16 augustus 2010, 22:11   #11
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeer boeiend.
Je klaagt om te bewijzen of het een illegaal is, je krijgt je bevestiging, en gaat dan zomaar een beetje 't bloed onder mensen hun nagels halen.
Heb je in een discussie geen gelijk, dan hoor je man genoeg te zijn dit toe te geven.
't Is een illegaal, so what, maar negeer niet je ongelijk
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2010, 22:16   #12
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Vermits zijn kleren gestolen zijn, die in beslag nemen, en hem dan vrijlaten, want voor winkeldiefstal word je toch niet opgesloten. Daarna, als hij daar in zijn blote staat, arresteren wegens zedenschennis, en in de gevangenis steken.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2010, 22:18   #13
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Je klaagt om te bewijzen of het een illegaal is, je krijgt je bevestiging, en gaat dan zomaar een beetje 't bloed onder mensen hun nagels halen.
Heb je in een discussie geen gelijk, dan hoor je man genoeg te zijn dit toe te geven.
Je begrijpt het niet, hij heeft een aanval van ( selectieve ) blindheid. Zijn schuld niet...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2010, 22:24   #14
Steve_M

Standaard

Citaat:
Zever eens niet. Het belgabericht waarop dat artikel in zijn gedrukte krant gebaseerd is, maakt helemaal geen melding van een illegaal. Het is trouwens integraal overgenomen in onder andere DS, HLN en DM. Allemaal dezelfde tekst, zonder illegaal.

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...aradeert.dhtml

http://www.standaard.be/artikel/deta...tse+klerendief

Dat gaat helemaal niet over "gelijk halen" en nog veel minder over "zagen". Als die kerel niet illegaal is, is dit de normale gang van zaken, anders moeten ze hem uitzetten. Dat lijkt me dus wel een fundamenteel onderdeel van de discussie.

Tof ook om te lezen dat iemand zijn bron vragen tegenwoordig iemand het bloed van onder de mensen hun nagels is. Precies een beetje last van lange tenen.
Oud 17 augustus 2010, 09:15   #15
Rob Muizenstront
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Zeg dan inneens liever, als het een Vlaming was,zat hij nog vast.

En wat of wie loopt er tegenwoordig nog op straat ?? Illegalen, wie anders

Laatst gewijzigd door Rob Muizenstront : 17 augustus 2010 om 09:17.
Rob Muizenstront is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2010, 09:21   #16
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer worden illegalen opgepakt ? (tenzij ze helemaal uitgeproceduurd zijn )
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2010, 09:22   #17
Rob Muizenstront
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Sinds wanneer worden illegalen opgepakt ? (tenzij ze helemaal uitgeproceduurd zijn )
Ook weer juist
Rob Muizenstront is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2010, 09:50   #18
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Er worden elk jaar duizenden illegalen "gerepatrieerd". Iemand die nog in de procedure zit is trouwens geen illegaal.
Oud 17 augustus 2010, 10:00   #19
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Van de 28.074 mensen die in 2006 illegaal in België verbleven en werden opgepakt, werden er 4.495 binnen een termijn van 48 uur het land uit gezet. 11.048 illegalen kregen het bevel het Belgisch grondgebied te verlaten en 1.802 mensen werden in een gesloten centrum geplaatst, weet La Dernière Heure.
De praktijk verschilt blijkbaar alweer dag & nacht van de theorie..

Uitgeprocedeerd...

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 17 augustus 2010 om 10:04.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2010, 10:10   #20
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Het is er ene die hier stoute dingen komt doen, misbruik maken van onze gastvrijheid.

En die stouterik kan dat allemaal doen omdat we het toelaten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be