![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over De Lijn in Antwerpen heb ik ondertussen al een lange lijst van klachten maar er is één bijzondere waar ik me toch van afvraag of ze daarmee niet ferm uit de bocht gaan.
Sedert januari werd de prijs voor een gewone tramrit in Antwerpen opgetrokken van 1,60 euro naar 2 euro. Wel bestaat er de regel dat als je een ticket op voorhand koopt, je minder betaalt. Klinkt mooi, op papier. Nu heb ik het ondertussen al meermaals meegemaakt (en nog meer zien meemaken) dat ik ergens aan een halte sta waar de ticketautomaat niet werkt (afgeplakt of zelfs met een houten bord afgedekt) en nérgens enige informatie staat waar men precies ticketten kan kopen indien er géén automaat staat. Vanmorgen stapte er een dame op de bus die dezelfde bedenking had, en de chauffeur vertelde dat men tickets in voorverkoop kan kopen in enkele winkels in de buurt. Op de vraag welke winkels dan precies moest de chauffeur het antwoord schuldig blijven. De dame had net géén twee euro bij, dus mocht ze op straat blijven staan. Nu vraag ik me toch af of De Lijn niet verplicht is de reizigers voldoende te informeren? Bij de NMBS is er de regel dat als er geen loket open is in het station, men bij betaling op de trein zelf geen toeslag moet betalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik had geen contant geld bij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet dat dat ter zake doet, volgens mij gaat De Lijn in de fout, niet ik of die dame.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan van een chauffeur toch niet verwachten dat hij voor alle buurten in Antwerpen de voorverkooppunten kent.
Op de website van de Lijn kan je per gemeente of postcode de lijst van de voorverkooppunten vinden.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 6 juli 2010 om 11:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De chauffeur moet die niet kennen nee maar ze kunnen wel aangegeven worden aan de halte. Zo lang dat niet gebeurt rij ik voortaan simpelweg zwart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie neemt hier eigenlijk regelmatig de bus ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Vorige zomer ongeveer hetzelfde meegemaakt in A'pen (meestal zijn 't vriendelijke mensen die chauffeurs .. maar die niet). Ik stond te wachten aan't park en had een briefje van 20 euro op zak, vermits hij niet kon teruggeven, en alle kopjes (en vooral hoofddoeken) in de bus naar beneden gingen toen ik vroeg of iemand kon wisselen in kleiner geld moest ik noodgedwongen afstappen, te voet naar de Roseveltplaats terugkeren om daar in de info stand een ticketje te kopen...
De week erna heb ik een abbo gevraagd op't werk.
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb zelfs één keer gratis mogen meerijden omdat ik mijn kaartje kwijt was. ![]() Laatst gewijzigd door nubian : 6 juli 2010 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Heb auto moto en 5tal fietsen maar vr noodgevallen zit er altijd lijnkaart in pocket.
Op 15 min ben ik in't stad en géééén parkeershit ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 6 juli 2010 om 11:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik, met een abonnement.
![]() |
#16 |
Burgemeester
|
![]() |