![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
|
![]() De spoorwegmaatschappij slaagt er niet in om op een redelijke termijn voor veiligheidsmaatregelen te zorgen om treinrampen te vermijden. Wat wel snel ging, was de invoering van een extra toeslag voor internationaal personenverkeer. Maandag gaat deze maatregel al in. Al wie aan het loket een ticket koopt, moet dan 7 euro "persoonlijke assistentietoelage" betalen. De directie ontkent dat dit als doel heeft om de loketten af te bouwen en personeel te kunnen afdanken, maar wie zal nog naar een loket gaan dat 7 euro duurder is dan een kaartje kopen op het internet.
Probleem is natuurlijk dat niet iedereen internet heeft of via internet kan betalen. En de toeslag is wellicht een opstap: eens het loketpersoneel verdwenen is, zal er ongetwijfeld nog een toelage moeten betaald worden voor "dossierkosten" bij internetboekingen. De directie beweert dat deze extra toeslag nodig is omdat internationaal reizigersverkeer volledig commercieel is. Het is effectief typisch voor een liberalisering: we betalen meer voor minder dienstverlening. ACOD-topman Digneffe waarschuwde reeds dat hetzelfde ons te wachten staat voor het binnenlandse verkeer. Waar wacht hij op om te werken aan een ernstige, langdurige en nationale campagne tegen liberaliseringen? Bron: politics.be
__________________
Politics.be - Jouw politieke portaalsite |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
|
![]() Hier zit LSP een beetje "op het verkeerde spoor" : het is precies de positie van de NMBS als monopoliehouder, die dit bedrijf in de "comfortabele" positie brengt om dergelijke absurde maatregelen te nemen. Het is precies de liberalizering van de andere vervoerswijzen - luchtverkeer - autobusverkeer - ferry transport dat in deze sectoren dergelijke anomalieën niet voorkomen.
Het zal de NMBS omzeggens worst wezen dat reizigers binnen Europa in de toekomst voor het vliegtuig of de autobus kiezen ipv het milieuvriendelijkere spoor. Het lijkt er op dat de NMBS de handdoek in de ring gooit en Eurostar, ICE en andere Thanyssen grondig beu is. die reizigers die een tocket willen kopen kunnen voor zichzelf uittesten of het niet beter is deze tickets in het buitenland of via reisagentschappen te kopen. Ikzelf heb er intussen het volgende reeds op gevonden : als 65+ er reis ik met De Lijn gratis tot bv. in Tilburg en daar kan ik de 7 euro boete gemakkelijk vermijden door klant van de NS te worden. Ook reizigers in het Oosten des lands kunnen waarschijnlijk via het Eurregio systeem tussen Luik-Hasselt-Maastricht en Aachen de grens over om op een voordeligere wijze aan tickets te geraken. Handige reisagenturen kunnen hier hun voordeel mee doen (waarschijnlijk bekomen die nog een commissieloon vanwege sommige spoorwegondernemingen). In het verleden reisde ik met Interrail : die tickets krijg je on line vanuit Ierland, dus waarom zou deze firma er niet toe overgaan ook andere tickets te verkopen ? Overigens zou de partij G+Roen! Ecolo hier eens over moeten nadenken : door het tariefwezen en de internationale treinverbindingen uit het beheerskontrakt van de NMBS te houden wordt een groot deel van de broodnodige milieumaatregelen in het gedrang gebracht. Misschien moet er wel een EU beheersovereenkomst met alle europese spoorwegmaatschappijen gesloten worden ? Alleen in dergelijke omstandigheden is het misschien mogelijk om "liberalizeringsmaatregelen" of ten minste de nadelige gevolgen ervan tegen te gaan.
__________________
Tempo toleras sed vero aperas |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
|
![]() Citaat:
![]()
__________________
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Lokaal Raadslid
Geregistreerd: 17 april 2010
Berichten: 319
|
![]() nee, maar het toont wel aan waar de prioriteiten van de spoorwegen liggen...
__________________
Bart De Wever is te groot voor een klein land als België. Daarom wil hij het splitsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
|
![]() Citaat:
Zou je ook gewoon niet kunnen betalen en voor de rechtbank discriminatie argumenteren? Gezien dat internetgebruikers (+ze moeten dan ook dichtbij een GROOT treinstation wonen) deze boete niet dienen te betalen?
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' |
|
![]() |
![]() |