Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2010, 12:48   #1
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard kinder misbruik...

...maar dan eens niet binnen de RKK.

http://www.youtube.com/watch?v=At9Ujm7RqU8
http://www.youtube.com/watch?v=QgHVE...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=TVmc7iylnIc
http://www.youtube.com/watch?v=qAwP5...eature=related
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 21:00   #2
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Het verschil dat de RKK kinderen geestelijk en soms lichamelijk misbruikt terwijl deze filmpjes zich beperken tot geestelijk misbruik. Het zijn wel de ergste vormen van indoctrinatie die christenen en moslims bewust op kinderen toepassen.

Het Arabische moslimkind is met 10 jaar al klaargestoomd voor de Jihad, de strijd voor Allah. Koranscholen zijn een gevaar voor de vrede in de wereld.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 22:58   #3
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Het verschil dat de RKK kinderen geestelijk en soms lichamelijk misbruikt terwijl deze filmpjes zich beperken tot geestelijk misbruik. Het zijn wel de ergste vormen van indoctrinatie die christenen en moslims bewust op kinderen toepassen.

Het Arabische moslimkind is met 10 jaar al klaargestoomd voor de Jihad, de strijd voor Allah. Koranscholen zijn een gevaar voor de vrede in de wereld.
Met christelijke indoctrinatie, hebt u het dan over de Kerk of eerder over Protestanse groeperingen zoals men vooral tegenkomt in de VS en Afrika.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 23:18   #4
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Met christelijke indoctrinatie, hebt u het dan over de Kerk of eerder over Protestanse groeperingen zoals men vooral tegenkomt in de VS en Afrika.
De filmpjes gaan over de vele evangelische gemeenschappen in Amerika die uitingen zijn van verdwazing. Eén filmpje toont een jongetje van vier jaar met een bord waarop wordt verkondigt dat mensen moeten ophouden te zondigen.

Maar het gaat er nog erger aan toe bij evangelische kerken in een aantal Afrikaanse landen, o.a. Congo. Daar worden jaarlijks tienduizenden kinderen beschuldigt van hekserij en dan vreselijk lichamelijk en geestelijk mishandeld.
Oud 7 augustus 2010, 23:23   #5
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Droevig...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 23:51   #6
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De filmpjes gaan over de vele evangelische gemeenschappen in Amerika die uitingen zijn van verdwazing. Eén filmpje toont een jongetje van vier jaar met een bord waarop wordt verkondigt dat mensen moeten ophouden te zondigen.

Maar het gaat er nog erger aan toe bij evangelische kerken in een aantal Afrikaanse landen, o.a. Congo. Daar worden jaarlijks tienduizenden kinderen beschuldigt van hekserij en dan vreselijk lichamelijk en geestelijk mishandeld.
Heb je al jesuscamp gezien? Een documentaire hoe ze kinderen brainwashen in die kerken. Triestig.

Ik kon vanuit hier de filmpjes niet openen, sorry. Het is inderdaad crapuleus dat die evangelische kerken die kinderen zo mishandelen. Dat is een problematiek die onderbelicht is.
Oud 8 augustus 2010, 20:22   #7
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je al jesuscamp gezien? Een documentaire hoe ze kinderen brainwashen in die kerken. Triestig.

Ik kon vanuit hier de filmpjes niet openen, sorry. Het is inderdaad crapuleus dat die evangelische kerken die kinderen zo mishandelen. Dat is een problematiek die onderbelicht is.
Ik heb al een aantal documentaires op TV gezien over Jesuscamps en kinderen van 10 jaar die voorganger zijn in evangelische kerkdiensten. Zielig, maar ook bedreigend voor de maatschappij.
Oud 9 augustus 2010, 15:40   #8
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zielig, maar ook bedreigend voor de maatschappij.
Ja. Ik denk zelfs dat men hier bewust poogt een leger van Christelijke fundamentalisten klaar te stomen. Een zeer cynisch en onetisch project. Kijk maar waar het geld van veel van die groepen vandaan komt of welke instructies ze opvolgen. Dat is state department (en private groepen die gelijkaardige politieke doelen hebben).

Ik hoop dat de Katholieke kerk zich niet te veel laat vangen door gelijkaardige praktijken. Het is een van de redenen waarom ik (voorzichtig) geen voorstander ben van de ondergang van de Katholieke kerk...omdat die leegte in de praktijk zal opgevuld worden door dit soort van groepen eerder dan door 'athëisten' of mensen die een meer vreedzame religie volgen, gegeven het geld dat er achter die fundamentalisten zit. Ik heb het nu niet in de eerste plaats over Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 augustus 2010 om 15:45.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 16:27   #9
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ja. Ik denk zelfs dat men hier bewust poogt een leger van Christelijke fundamentalisten klaar te stomen. Een zeer cynisch en onetisch project. Kijk maar waar het geld van veel van die groepen vandaan komt of welke instructies ze opvolgen. Dat is state department (en private groepen die gelijkaardige politieke doelen hebben).

Ik hoop dat de Katholieke kerk zich niet te veel laat vangen door gelijkaardige praktijken. Het is een van de redenen waarom ik (voorzichtig) geen voorstander ben van de ondergang van de Katholieke kerk...omdat die leegte in de praktijk zal opgevuld worden door dit soort van groepen eerder dan door 'athëisten' of mensen die een meer vreedzame religie volgen, gegeven het geld dat er achter die fundamentalisten zit. Ik heb het nu niet in de eerste plaats over Vlaanderen.
Dat klopt Johan. De religieuze leegte die de kerk zal achterlaten indien ze verdwijnt zal ongevuld worden met fundamentalistische splintergroepjes allerhande. Nu zie ik het al in verschillende steden hier in west Vlaanderen dat men aangesproken wordt door verschillende sektes. Momenteel zijn het vooral sukkelaars en eenzamen die zich aangesproken voelen.
Oud 9 augustus 2010, 16:45   #10
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik moet toegeven dat ik lang uw mening heb gedeeld. De katholieke kerk zou weerstand kunnen bieden aan de nieuwe militante gelovigen uit Oost en West.
Maar later zag ik meer in de tactiek van ik meen een Gadaffi. In een documentaire werd terloops getoond dat kerkgebouwen van allerlei soort naast elkaar waren geplaatst op een plein. De kerkgangers worden gedwongen om hun opvattingen te relativeren en elkaar te verdragen. Ze toch kunnen moeilijk blijven volhouden dat zij alleen 'de waarheid' bezitten? Zo zouden wij in de stadsplanning de moskee en de RK-kerk en de evangelische kerken allemaal bij elkaar moeten zetten. Wie het niet zint krijgt nergens anders een kerk. Dat zal ze leren.
Oud 9 augustus 2010, 17:30   #11
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet toegeven dat ik lang uw mening heb gedeeld. De katholieke kerk zou weerstand kunnen bieden aan de nieuwe militante gelovigen uit Oost en West.
Maar later zag ik meer in de tactiek van ik meen een Gadaffi. In een documentaire werd terloops getoond dat kerkgebouwen van allerlei soort naast elkaar waren geplaatst op een plein. De kerkgangers worden gedwongen om hun opvattingen te relativeren en elkaar te verdragen. Ze toch kunnen moeilijk blijven volhouden dat zij alleen 'de waarheid' bezitten? Zo zouden wij in de stadsplanning de moskee en de RK-kerk en de evangelische kerken allemaal bij elkaar moeten zetten. Wie het niet zint krijgt nergens anders een kerk. Dat zal ze leren.
Dit heeft uw mening veranderd, hoe?
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 20:42   #12
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Dit heeft uw mening veranderd, hoe?
Ach, ik zag die documentaire en ik dacht dat zal beter werken dan uren redeneren. Meer zit er niet achter. Geen statusverhogende ereplaats voor een kerk of moskee op een heuvel of op een plaats in de stad met lange zichtlijnen. Gewoon heel nederig ergens aan de rand van de stad naast een koopcentrum, of een universiteit, of beter nog naast een hospitaal of begraafplaats.
Oud 10 augustus 2010, 11:33   #13
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2010, 07:01   #14
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Niet enkel alcohol vernietigt puber breinen ook religieuze waanzin.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2010, 10:36   #15
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

In Denemarken is de schadelijkheid van het rammadannen door kinderen aan de orde gesteld. De vraag aan de Ethische Commissie is of er sprake is van verwaarlozing en/of verhongering. Een vorm van kindermishandeling.

De commissie heeft zich niet bevoegd verklaart. Je kan onze ehtische normen en waarden nu eenmaal niet van toepassing verklaren op Mohammedaanse toestanden.
Her er Khaders angreb på ramadanen
Citaat:
The council's chairman, Peder Agger, told Morgenavisen Jyllands-Posten that he refused to handle the case.
"If we go into this field, regardless of what we think, they we could be accused or politicizing or of going outside our domain," he said.
Blijft de vraag of het ethisch verantwoord is om weg te kijken.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2010, 18:51   #16
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:

een draad over hoe sommige protestantse kerken met jonge kinderen omgaan en jij slaagt er in één berichtje in om het toch over de islam te hebben.

is dit een variatie op godwins wet?

vrede,

redwasp
Oud 21 augustus 2010, 19:48   #17
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

een draad over hoe sommige protestantse kerken met jonge kinderen omgaan en jij slaagt er in één berichtje in om het toch over de islam te hebben.

is dit een variatie op godwins wet?

vrede,

redwasp
de forum.politics.be-wet

Laatst gewijzigd door filosoof : 21 augustus 2010 om 19:48.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 11:43   #18
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
In Denemarken is de schadelijkheid van het rammadannen door kinderen aan de orde gesteld. De vraag aan de Ethische Commissie is of er sprake is van verwaarlozing en/of verhongering. Een vorm van kindermishandeling.

De commissie heeft zich niet bevoegd verklaart. Je kan onze ehtische normen en waarden nu eenmaal niet van toepassing verklaren op Mohammedaanse toestanden.
Her er Khaders angreb på ramadanen

Blijft de vraag of het ethisch verantwoord is om weg te kijken.

het simpele feit dat kinderen gedwongen worden tot het beleven van een religie is mishandeling.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 12:26   #19
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als we in de wet hebben staan dat iedereen godsdienstwaanzinnige mag zijn, dan wil dat toch zeggen dat wij, als maatschappij, daar tevreden mee zijn?
Oud 23 augustus 2010, 12:32   #20
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als we in de wet hebben staan dat iedereen godsdienstwaanzinnige mag zijn, dan wil dat toch zeggen dat wij, als maatschappij, daar tevreden mee zijn?
Neen, het wijst er alleen op dat godsdienstwaanzinnigen nog steeds in de meerderheid zijn en dus de lakens uitdelen.

De minderheid niet-gelovigen moet dat tolereren.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be