Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 april 2015, 11:11   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard Vooraf bestemmingen van soorten belastingen

Sommigen mensen pleiten om de opbrengsten van bepaalde belastingen voor te behouden voor specifieke doelen.

Dit is er een van, die vandaag in de krant staat:
titel: Bouw wil dat opbrengst kilometerheffing naar wegen gaat
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150407_01618053


Ik vind dat geen goede zaak, en eigenlijk een zwaktebod.
De staat moet simpelweg voldoende centen voorzien voor fatsoenlijke wegen.

Straks krijgen we zo'n wirwar van belastingen: deze is voorbehouden voor controle op fiscale fraude; een andere is voorbehouden voor sociale fraude; de opbrengst van de taks op petflessen dient om de Vlaamse kust wat op te kuisen ... bla bla ...
De opbrengsten van het boetefonds gaat blijkbaar al naar de flikken. Hoe strenger ze zijn, hoe meer er verdeeld kan worden.

Politiekers kunnen zo'n leuke dingen wel gebruiken om een belasting verteerbaarder te maken, maar toch - zo vind ik - komt het er op neer dat ze hun verantwoordelijkheid niet durven opnemen.
En die verantwoordelijkheid is: we leggen zo weinig als mogelijk belastingen op aan de mensen, en die belastingen die we opleggen gebeuren best op intelligente manier (arbeid niet kapot belasten, gedrag dat ongewenst is meer belasten dan gedrag dat wel gewenst is ... bla bla ...),
en al dat (weinige) belastingsgeld dient aangewend te worden om de burgers fatsoenlijk te bedienen,
en daar bovenop nog eens met zo weinig mogelijk verspillingen (als dubbele boekhoudingen, vb. omdat belasting zo of zo voorbestemd is voor dit of voor dat).



Citaat:
De bouwsector pleit ervoor dat de opbrengst van de kilometerheffing integraal naar onderhoud en ontwikkeling van transportinfrastructuur gaat, in het bijzonder van wegen.

In een gezamenlijk persbericht argumenteren de Vlaamse Confederatie Bouw, de Waalse Confederatie Bouw en de Confederatie Bouw Brussel-Hoofdstad dat het niet meer dan logisch is dat de inkomsten van de kilometerheffing terugvloeien, aangezien de weginfrastructuur zorgt voor de opbrengst.

Marc Dillen, directeur-generaal van de Vlaamse Confederatie Bouw, wijst erop dat bouw-gerelateerd vrachtvervoer één van de grootste betalers is van de heffing. 'De opbrengsten moeten dan ook gaan naar onze sector, en naar mobiliteit'. Bijkomend argument is de moeilijke situatie waarin de wegenbouw zich bevindt.

Wat Vlaanderen betreft, moet de opbrengst van de kilometerheffing specifiek gaan naar de realisatie van de missing links - de ontbrekende schakels in het wegennet- en het onderhoud, aldus de topman van de Vlaamse Confederatie Bouw.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2015, 13:32   #2
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.367
Standaard

Als ik mij nog goed herinner uit de cursus fiscaal recht, is een rechtstreeks verband tussen belastingopbrengsten en de uitgaven verboden (tenzij voor retributies).
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2015, 13:42   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Als ik mij nog goed herinner uit de cursus fiscaal recht, is een rechtstreeks verband tussen belastingopbrengsten en de uitgaven verboden (tenzij voor retributies).
Een nieuw wetteke heft altijd een oud wetteke op.
Zolang dat het niet tegen de grondvod is tenminste.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2015, 14:28   #4
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 24.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Als ik mij nog goed herinner uit de cursus fiscaal recht, is een rechtstreeks verband tussen belastingopbrengsten en de uitgaven verboden (tenzij voor retributies).
Klopt volledig. Maar er kan behoorlijk wat onder het begrip "retributie" vallen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2015, 14:35   #5
rub1615
Schepen
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 488
Standaard

Er is niets mis met een doelbelasting. Zo blijft de financiering van de wegen gegarandeerd, ook als er elders tekorten zijn. Veel mensen vinden het ook hypocriet om zaken als wegenbelasting te vragen maar dat geld dan te gebruiken voor totaal andere zaken.
rub1615 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2015, 14:36   #6
rub1615
Schepen
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 488
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Als ik mij nog goed herinner uit de cursus fiscaal recht, is een rechtstreeks verband tussen belastingopbrengsten en de uitgaven verboden (tenzij voor retributies).
Waarom is dat verboden?
rub1615 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2015, 22:06   #7
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Joepi, belastingen van zelfstandigen en KMO's terug naar de zelfstandigen en de KMO's. Belastingen van gepensioneerden terug naar de gepensioneerden.
Maar wat doen we dan met het profitariaat?
Wat er zou moeten met gebeuren dan maar?

Ik stem alvast voor.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2015, 22:07   #8
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een nieuw wetteke heft altijd een oud wetteke op.
Zolang dat het niet tegen de grondvod is tenminste.

.
Tegenwoordig zelfs met terugwerkende kracht als het hen goed uitkomt.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2015, 22:11   #9
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 112.862
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rub1615 Bekijk bericht
Waarom is dat verboden?
Omdat dat het principe zelf van afpersing zou ontdoen. Heb jij ooit al eens een dief geweten die zich engageert om het gestolene enkel maar aan te wenden voor zijn slachtoffer ? Waarom dan nog dief zijn ?

Nee, belastingen moeten het wasmachien in, zodat alles in de pot gemengd is, en niemand nog weet wat van waar komt. Dan kan men ook niet meer uitrekenen, netto, wie aan wie bijdraagt.

Het doet een beetje denken aan de interregio-transfers he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2015, 22:16   #10
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.335
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Sommigen mensen pleiten om de opbrengsten van bepaalde belastingen voor te behouden voor specifieke doelen.

Dit is er een van, die vandaag in de krant staat:
titel: Bouw wil dat opbrengst kilometerheffing naar wegen gaat
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150407_01618053


Ik vind dat geen goede zaak, en eigenlijk een zwaktebod.
De staat moet simpelweg voldoende centen voorzien voor fatsoenlijke wegen.

Straks krijgen we zo'n wirwar van belastingen: deze is voorbehouden voor controle op fiscale fraude; een andere is voorbehouden voor sociale fraude; de opbrengst van de taks op petflessen dient om de Vlaamse kust wat op te kuisen ... bla bla ...
De opbrengsten van het boetefonds gaat blijkbaar al naar de flikken. Hoe strenger ze zijn, hoe meer er verdeeld kan worden.

Politiekers kunnen zo'n leuke dingen wel gebruiken om een belasting verteerbaarder te maken, maar toch - zo vind ik - komt het er op neer dat ze hun verantwoordelijkheid niet durven opnemen.
En die verantwoordelijkheid is: we leggen zo weinig als mogelijk belastingen op aan de mensen, en die belastingen die we opleggen gebeuren best op intelligente manier (arbeid niet kapot belasten, gedrag dat ongewenst is meer belasten dan gedrag dat wel gewenst is ... bla bla ...),
en al dat (weinige) belastingsgeld dient aangewend te worden om de burgers fatsoenlijk te bedienen,
en daar bovenop nog eens met zo weinig mogelijk verspillingen (als dubbele boekhoudingen, vb. omdat belasting zo of zo voorbestemd is voor dit of voor dat).
Wel de sociale lasten gaan naar de sociale zekerheid en het tekort wordt bijgelegd. Het is inderdaad in dat geval de vraag of het nut heeft om de sociale lasten alleen op arbeid te heffen, die mogen gerust op de import geheven worden zoals een BTW

Idemdito vind ik het normaal dat je vanuit economisch oogpunt sluitende budgetten hanteert en zorgt dat de wegen volledig in één budget zitten, inclusief bvb de verlichting die nu op de elektriciteitsfaktuur pronkt. EN ik vind het normaal dat die budgetten volledig gebruikt worden waarvor je zegt dat ze dienen.

Bovendien en dat is precies het interessantste, als je bvb en de spoorwegen aan volle kostprijs doorrekent aan de burger, en de auto op dezelfde leest shoeit dat alles daar zelfbedruipend is. Dan kom je tot de conclusie dat die twee modellen zonder concurrentievervalsing of subsidies met elkaar concurreren en de burger kan onbevooroordeeld en onvervalst kiezen uit welke mobiliteitsoplossing hem de beste prijs kwaliteit geven

Ik denk niet dat dit moet eindigen in een wirwar aan belastingen, maar wel eentje die gewoon heel consequent de kostprijs legt waar ze ligt.

Een auto veroorzaakt doden en gewonden en als die aantallen duidelijk dalen zoals ze nu de laatste 10 jaar doen, dankzij de verhoogde veiligheid van dew agens, dan moet dat voelbaar zijn in de mobiliteitskost

Laatst gewijzigd door brother paul : 7 april 2015 om 22:19.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2015, 22:16   #11
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Het is vooral duidelijk dat de NVA weerom in de zakken van de mensen zit, ondanks hun beloften.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2015, 06:09   #12
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Sommigen mensen pleiten om de opbrengsten van bepaalde belastingen voor te behouden voor specifieke doelen.

Dit is er een van, die vandaag in de krant staat:
titel: Bouw wil dat opbrengst kilometerheffing naar wegen gaat
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150407_01618053


Ik vind dat geen goede zaak, en eigenlijk een zwaktebod.
De staat moet simpelweg voldoende centen voorzien voor fatsoenlijke wegen.

Straks krijgen we zo'n wirwar van belastingen: deze is voorbehouden voor controle op fiscale fraude; een andere is voorbehouden voor sociale fraude; de opbrengst van de taks op petflessen dient om de Vlaamse kust wat op te kuisen ... bla bla ...
De opbrengsten van het boetefonds gaat blijkbaar al naar de flikken. Hoe strenger ze zijn, hoe meer er verdeeld kan worden.

Politiekers kunnen zo'n leuke dingen wel gebruiken om een belasting verteerbaarder te maken, maar toch - zo vind ik - komt het er op neer dat ze hun verantwoordelijkheid niet durven opnemen.
En die verantwoordelijkheid is: we leggen zo weinig als mogelijk belastingen op aan de mensen, en die belastingen die we opleggen gebeuren best op intelligente manier (arbeid niet kapot belasten, gedrag dat ongewenst is meer belasten dan gedrag dat wel gewenst is ... bla bla ...),
en al dat (weinige) belastingsgeld dient aangewend te worden om de burgers fatsoenlijk te bedienen,
en daar bovenop nog eens met zo weinig mogelijk verspillingen (als dubbele boekhoudingen, vb. omdat belasting zo of zo voorbestemd is voor dit of voor dat).
Zouden de N-VA Eminenties die vandaag de dag de meerderheid uitmaken in zowel de Federale als de Vlaamse Regering niet beter eens kijken om het aan deuren en vensters uitsmijten van zuurverdiend belastinggeld te vermijden ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2015, 06:37   #13
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rub1615 Bekijk bericht
Veel mensen vinden het ook hypocriet om zaken als wegenbelasting te vragen maar dat geld dan te gebruiken voor totaal andere zaken.
Dat lijkt mij ook logisch.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2015, 07:14   #14
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.335
Standaard

Ik denk bvb dat het budget gezondheidszorg door de volledige bevolking moet gedragen worden, en dat jaarlijks een balans moet gemaakt worden voor arbeidsongevallen die dan door de bedrijven gedragen worden, een balans voor de wegongevallen en die worden dan in de autoverzekering aangerekend, een balans voor de drugsverslaafden en die worden dan door de rechtbank via een boetessyteem en verbeurtverklaring van goederen betaald, een balans voor luchtvervuiling en die wordt dan in de brandstof aangerekend via een emissie/CO2 taks, een balans voor ongezonde voeding incasu obesitasproblemen en die wordt dan via de voeding getarifieerd, en een balans voor het rookgedrag/alcohol en de impact om de gezondheidszorg.

Ik vind dat bvb een perfect haalbaar en logisch schema. We moeten stoppen met bvb 1miljoen ambtenaren, 1,2miljoen doppers, 2 miljoen gepensioneerden en 3miljoen kinderen volledig ten laste van de bedrijven hun gezondheidszorg te laten financieren. OOK DAT IS EEN TAX SHIFT... Ik begrijp bvb totaal niet waarom bedrijven en de sociale lasten van de gezondheidszorg van de complete bevolking moeten dragen en dan nog een arbeidsongevallen verzekering moeten afsluiten...

Laatst gewijzigd door brother paul : 8 april 2015 om 07:15.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2015, 07:24   #15
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.335
Standaard

Voor elektriciteit gebeurt er ook gekke dingen.

We zitten de volledige verlichtingsnetwerk van de wegen te tarifieren in de elektriciteitsprijs, terwijl dit bvb betaald zou moeten worden door de auto's die rijden op de weg, en in de steden door de voetgangers die wandelen langs de straat. Uiteindelijk heb je ook als burger geen inspraak in die dingen, want stel u voor dat u liever in het donker wilt rijden en de verlichting een nutteloze belasting vindt....
Nu ik zou het normaal vinden dat de verlichting gekozen wordt op basis van regelmatig onderzoek (al is het maar dat je gewoon via een APP het licht kunt aandoen..) en dat de kostprijs voor het verlichten betaald wordt in een verhouding van diegene die vraagt/ gemeenschap. Maar niet via de elektriciteitsprijs maar uit de begroting van het wegnetwerk.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2015, 08:01   #16
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 112.862
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rub1615 Bekijk bericht
Er is niets mis met een doelbelasting. Zo blijft de financiering van de wegen gegarandeerd, ook als er elders tekorten zijn. Veel mensen vinden het ook hypocriet om zaken als wegenbelasting te vragen maar dat geld dan te gebruiken voor totaal andere zaken.
Kijk, moesten belastingen moeten dienen om datgene te betalen waarop ze geïnd worden, dan zou het in de eerste plaats niet eens nodig zijn om "belastingen" te innen, want dan zou de klant betalen voor de waar die hij koopt.

Vervang "wegenbelasting" door "tolwegen" en de zaak is rond. Vervang "belastingen voor gezondheidszorg" door "ziekteverzekering" en de zaak is rond. Als belastingen specifiek worden, worden ze zinloos (of beter: wordt hun zinloosheid te zichtbaar).

Het basisprincipe van belastingen is nu net precies waarde gaan in te pikken daar waar het is, om het aan te wenden waar geen waarde is, he.

"Betalen naar waarde" en "belastingen" zijn tegengestelde concepten.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 april 2015 om 08:03.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2015, 08:47   #17
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 40.955
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rub1615 Bekijk bericht
Waarom is dat verboden?
Staat in de grondwet. Alle Belgen zijn gelijk voor de wet. Niet alleen retributies vormen hierop een uitzondering maar ook de heffingen, sociale bijdragen en de indirecte belastingen.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 8 april 2015 om 08:49.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2015, 08:50   #18
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 40.955
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ik begrijp bvb totaal niet waarom bedrijven en de sociale lasten van de gezondheidszorg van de complete bevolking moeten dragen en dan nog een arbeidsongevallen verzekering moeten afsluiten...[/b]
Een arbeidsongevallenverzekering is niet verplicht.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2015, 09:49   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Tegenwoordig zelfs met terugwerkende kracht als het hen goed uitkomt.
Volgens mij is dat altijd al geweest, met uitzondering van strafbaarstelling van nieuwe misdrijven en verstrenging van strafbaarstelling van bestaande misdrijven.

Wat zou er nu verkeerd aan zijn om een wet te stemmen dat we een belastingsvermindering krijgen, met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2015 (of nog wat vroeger potverdomme ...) ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2015, 09:54   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Het is vooral duidelijk dat de NVA weerom in de zakken van de mensen zit, ondanks hun beloften.
1) de Bouw is de nva niet
2) de Bouw spreekt van winsten van kilometerheffing. Is het dan al uitgemaakt dat die kilometerheffing niet belastingsneutraal zou zijn voor "de mensen" (die niet hun wegenbelasting in Vlaanderen betalen) ?

Ik vind uw besluittrekking of vraagstelling wel in overeenstemming met uw schuilnaam.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be