![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Den droogstoppel, die destijds mede het wetsvoorstel tot splitsing mee indiende in het federaal parlement, heeft zijn licht nog eens laten schijnen in een krant.
link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20101026_143 Titel: 'Europa kan België niet vervangen' Tekst: ik zal onderaan een beetje tekst plaatsen. Afijn, den droogstoppel begrijpt er weer niks van. Hij denkt dat de nva tot doel heeft om B. te laten vervangen door Europa. Neen ! Pertang: de journalist weet het zelf, want hij zegt het: Vlaanderen in een sterk Europa. Mijn conclusie, uit zijn terechte observatie ("ik ken geen enkele ...): de nva is helemaal niet nationalistisch. (als je 'nationalistisch' als iets vies definieert; als je echter 'nationalistisch' definieert als: ik ben van die gemeente, in Vlaanderen, in Europa, in een wereld ... dan ...) Hier de tekst van de man die er alweer niks van begreep: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad een dwaze uitspraak van Van Rompuy. De N-VA stelt nergens dat Europa België moet vervangen.
Hij deed die uitspraak trouwens ook vanavond in Terzake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het nieuws zonet zijdelings nog een fragment gezien, waar den droogstoppel zijn verhaal deed.
Maar niet gezien wie de journalist was die niet genoeg wakker was om hem daarop verduidelijking te vragen. Want: wat wil hij nu eigenlijk precies zeggen ??
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() "Europa kan België niet vervangen",
zegt Europees president Herman Van Rompuy naar aanleiding van zijn nieuwste boek. Probleempje voor de NVA? BDW zei ooit dat hij Vlaanderen "ziet" binnen Europa. Beetje O.T ![]() Dan vermoed ik ook dat we nooit een USE krijgen ![]() (E= Europe) Bewijst ook dat Europa niet van en door het volk is. Europa= een ordinaire politieke beslissing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() De zoveelste leugen van de n-va ontmaskerd.
Beste Vlamingen, stem maar op de n-va want aan de ene kant komt er meer VL en aan de andere kant kan BE veerdampen in een sterker EU. Onzin de EU-kant van het verhaal is voor binnen 300 jaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het is uiteraard niet de EU die in de plaats van B komt het is Vlaanderen dat in de plaats van B komt ![]() zijn dit soort compleet van de pot gerukte semantische spelletjes het enige wat ze bij de CVP nog in de plaats kunnen stellen ??? zielig ! van de man wiens handtekening pronkt onder het splitsingsvoorstel van BHV Laatst gewijzigd door Anna List : 27 oktober 2010 om 08:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je snapt er al evenveel van als droogstoppel Van Rampui.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Ik ken geen enkele regionalistische partij die pro-Belgie is. Dus?
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() dom gebazel van HvR
het is uiteraard VL dat B zal vervangen, en niet de EU kleuterschoolniveau. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Nochtans probeert de leugenachtige N-va de VL wijs te maken: BE zal verdampen want VL zal een deel van de bevoegdheden overnemen en de EU een ander deel; zodat er van BE niets meer zal overblijven. ze bedoelen dus: VL neemt 99,9% van het nog resterende BE over en de EU 0,1% |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het aspect verdampen heeft dus geen fluit te maken met het communautaire. Ten tweede, als jij het economisch impact van de EU (vb. concurrentie-beleid), het monaitair beleid (de € ) (en hopelijk zo vlug als mogelijk ook wat degelijke initiatieven over sociaal beleid ...) één promille groot schat, dan ben je echt niet goed wijs. Stop dus maar gauw met je beschuldigingen van leugenachtigheid, en licht je eerst beter in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Versta je me niet goed ?
Beetje uitleg: - als droogstoppel Van Rampui iets heel doms zegt in de krant, dan verwacht ik dat de journalist hem terstond om verduidelijking verzoekt; en als die journalist te onervaren is om het ex abrupto gevraagd te hebben, dan verwacht ik van de hoofdredactie dat zij bij woordvoerders/partijgenoten van de droogstoppel op een indringende manier vraagt: "wil jij eens uitleggen wat uw partijgenoot daarmee bedoelt ?" - als over hetzelfde onderwerp een mede-forummer zich ook deerlijk vergist, dan zeg ik hem dat hij er evenveel van snapt als die droogstoppel.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Geert C : 27 oktober 2010 om 10:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(die defensie en met name gemeenschappelijke helicopterunits zijn al veel langer afgesproken) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Spijtig genoeg. ![]() Laatst gewijzigd door Geert C : 27 oktober 2010 om 11:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Begrijpend lezen en luisteren is een gave. Jammer voor jou dat je ...
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |