![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik begrijp dat "illegalen-spelletje" niet: ze mogen niet blijven, maar worden niet verplicht te vertrekken? waarom denken ze dan dat ze naar hier kwamen? om een weekje verlof te krijgen? Die mensen willen hier blijven, is het niet mèt vergunning dan toch gewoon zonder vergunning! Wij vergeten dat ze uit landen komen waar "ons" sociaal systeem met alle voorzieningen en zekerheden niet bestaat, dus voor hen maakt het geen verschil uit om hier in de illegaliteit te zitten dan om ginds in dezelfde omstandigheden te wonen! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het ontbreken van een effectief verwijderingsbeleid is inderdaad een schande.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Waarom kan men hier geen illegalenbeleid voeren zoals in bijvoorbeeld Finland?
Daar worden illegalen gewoon opgepakt en opgesloten tot ze per land van herkomst een vliegtuig vol hebben, en vervolgens worden ze collectief het land uitgezet en naar het thuisland gebracht.
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb het er nog mee over gehad met iemand van een asielcentrum. Naar waar gaat ge iemand terugsturen die geen papieren heeft? In sommige gevallen kan het inderdaad als iemand bv asiel gevraagd heeft omdat die in Irak voor zijn/haar leven vreest. Maar wat in de andere gevallen. Mensen komen mee met vrachtwagens vanuit Frankrijk. Gewoon over de grens zetten? Wat haalt dat dan uit?
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
In Finland heeft geen laks beleid, maar de mensen zijn er ook heel anders. Finnen zijn zowat het eerlijkste volk dat ik ken. Als je de autochtone bevolking vergelijkt met de autochtone bevolking van andere landen, dan scoort Finland altijd beter op vlak van fraude, diefstal, moord en andere criminele feiten. Zo kan je er je auto parkeren zonder die op slot te doen, weinig kans dat men die steelt. Af en toe gebeurt dat, maar dan enkel om even mee te gaan joyriden en dan laten ze de auto terug staan. De reden hiervoor is ook wat geografisch uit te leggen: die auto kan moeilijk over de grens gesmokkeld worden naar Rusland, of even gauw 1000 km richting Zweden rijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Finnen zijn inderdaad anders, die hebben zelfs het schijt aan de Zweedse minderheid (met faciliteiten) in hun land terwijl ze toch dezelfde achtergrond hebben. ![]() Laatst gewijzigd door lantjes : 1 september 2011 om 18:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Maar dan ook echt een gesloten centrum, he? Met hekken rondom, een streng regime, drie eenvoudige maaltijden per dag, etc.
![]() |
#10 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Dan stel je ze ter verificatie een paar eenvoudige vragen in het Lëtzebuergesch waar ze ook in het Lëtzebuergesch op moeten kunnen antwoorden. Kunnen ze dat niet, dan gaan ze terug naar dat gesloten centrum.
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Dat gaat ze zeker aanzetten om terug naar hun land te gaan. lantjes, ik raad u aan om eens te praten met mensen die wel kennis ter zake hebben.
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
wie spreekt hier over gratis kost en inwoon? (arti-mode) Geef eens dat citaat waar ik dat stel, een link (arti-mode) Je kan ze de mogelijkheid bieden om dmv arbeid hun kost en inwoon bijeen te schrapen en hun onderdak zelf te onderhouden, indien niet, tant-pis Zal ik u ook een tip geven, doe u ogen open als je buiten op straat loopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Nee hoor, maar ik heb wel met die mensen gepraat.
Dat doe ik ook, vandaar dat ik weet dat wat de anti-crowd hier zegt grof overdreven of gewoon leugens zijn.
![]() |
#16 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
En dit interview gelezen : Citaat:
Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 2 september 2011 om 10:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goede regel vind ik. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Overigens ben ik in de eerste plaats voor een beleid dat ervoor zorgt dat mensen hier niet illegaal binnengeraken. Ook dit, net als de prompte uitzetting van mensen zonder wettig verblijf, kan best Europees aangepakt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Het moet in zo'n geval uiteraard gaan om effectieve vrijheidsberoving in het kader van een gevangenisregime.
|
![]() |
![]() |