![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De stichter van het Christendom was Paulus van Tarsus. Voordat hij christen werd was hij een fundamentalistische en extremistische jood die christenen bestreed en ter dood liet brengen. Zijn brieven die in het NT zijn vervat zijn geschreven vóór de evangeliën en die zijn dus aangepast aan de opvattingen van Paulus. Toch is het verbazingwekkend dat niets van de leerstellingen die Paulus invoerde op de een of andere wijze in de evangeliën wordt geleerd. Behalve dan in het apocrieve evangelie van Johannes dat pas rond het jaar 100 is ontstaan.
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Piero : 10 oktober 2010 om 17:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Schepen
|
![]() Nice try
![]() Wedden dat de Christenen hier een antwoord voor klaar hebben? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Wat is jouw definitie van fundamentalisme?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() fanatisme, extremisme
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Paulus stichtte het Christendom niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Volgens mij was Paulus een anti-seks apostel en velen menen dat Jezus homoseksueel was. En dat heeft weer te maken met de katholieken die graag aan kleine jongetjes zitten en met de onderdrukking der vrouw in de Islam. Bedoel je dat soms met fundamentalisme..... ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() elke godsdienst is per definitie fundamentalistisch en wat mij betreft totaal verwerpelijk.
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Volgens sommigen was het Jezus, al is dat geen historische figuur. Volgens anderen, misschien in navolging van Nietzsche, was het Paulus, en daar valt wat voor te zeggen. Zoals we het christendom meestal gekend hebben, werd het echter door een heiden gesticht: Constantijn de Grote (die zich op zijn sterfbed door een Ariaan liet dopen, al had hij het Arianisme in Nicea van tafel laten vegen).
Er zijn gewoon vele christendommen met elk hun stichter.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Katholieke en Orthodoxe Kerk werden gesticht door Christus, de Lutheraanse sekte door Luther, de Calvinistische sekte door Calvijn, de Mormonen door Smith, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En uiteraard is Jezus een historische figuur : Flavius Josephus en Tacitus waren bepaald geen romanciers. Maar het 'personage' uit de evangeliën is wel nogal gemythiseerd.
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Alleen het Atheisme is door niemand gesticht: het bestond allang voor elke godsdienst.
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor Laatst gewijzigd door rikbe : 10 oktober 2010 om 19:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als Dionysos geen historische figuur was, waarom is Pythagoras dat dan wel?
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het gaat hier niet over islamitische vooroordelen, Porpo. Die vragen, zoals ze door mohammedanen gesteld worden, interesseren geen zinnig mens anders dan sociologisch of historisch. Hier gaat het over het christendom, niet over de bodemloze stupiditeit van de mohammedanerij.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zie in deze post dat u op het volgende reageert:
.. het Atheisme is door niemand gesticht: het bestond allang voor elke godsdienst.Atheïstisch chaotisch evolutionistisch gezien, klopt dit wel, hé. Zogenaamde "mens" was vroeger een soort zonder bewustzijn, of een andere vorm van vermogen om tot een overtuiging in het geloof te komen. Deze soort is geëvolueerd tot een zgn. "mens" en is dan in God de Schepper Ontwerper gaan geloven. Sommige "mensen" devolueren terug tot die soort, en hebben geen geloof niet meer in God de Schepper Ontwerper. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De drie eenheid. mattheus 28 vers 19. Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest. Johannes 14 Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij. Indien gij Mij kendet, zoudt gij ook mijn Vader gekend hebben. Van nu aan kent gij Hem en hebt gij Hem gezien. Filippus zeide tot Hem: Here, toon ons de Vader en het is ons genoeg. Jezus zeide tot hem: Ben Ik zolang bij u, Filippus, en kent gij Mij niet? Wie Mij gezien heeft, heeft de Vader gezien; hoe zegt gij dan: Toon ons de Vader? Gelooft gij niet, dat Ik in de Vader ben en de Vader in Mij is? De woorden, die Ik tot u spreek, zeg Ik uit Mijzelf niet; maar de Vader, die in Mij blijft, doet zijn werken. Gelooft Mij, dat Ik in de Vader ben en de Vader in Mij is Erfzonde is uitgewerkt door Augustinus. Maar is gebaseerd op bijbelstukken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat is dé religie, religie van alle profeten van Adam t/m Mu7ammed vrede zij met hen. Hier een joodse rabbijn geeft het ook toe: Jewish Rabbi admits Islam is the oldest religion http://www.youtube.com/watch?v=mfByvw_jomo Mozes PBUH was geen stichter van het jodendom, hij was slechts een profeet, iemand die openbaring ontvangt en deze predikt. De drie-eenheid, erfzonde en beëindiging van de openbaring met Jezus PBUH, heeft echt niets te maken met evangeliën, ook niet de bijbel die we vandaag hebben. Laatst gewijzigd door porpo : 10 oktober 2010 om 20:37. |
|
![]() |
![]() |