![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() geen echt bewijs? laten we dan maar een beetje geleuter in de marge als bewijs gebruiken.
De juri een wat overtroeven, en this in de sjakos. Uiterst angstwekkende evolutie als je het mij vraagt. http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20101022_061 Laatst gewijzigd door giserke : 22 oktober 2010 om 13:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Als er hier binnenkort niet zwaar wordt ingegrepen door de politiek, gaan er binnenkort zware ongelukken gebeuren.
Dit in combinatie met de steeds toenemende schending van de privacy, de pas gestemde wet op de bijzondere onderzoekstechnieken.... De politie wordt hier baas! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De politie die de baas wordt ?
Ik dacht dat de jury-leden de baas waren over die twee beschuldigden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eveneens een element van die politiestaat zijn de massale hoeveelheid wetjes, tot in het absurde toe, waarbij iedereens zo goed als continu in een staat van overtreding gehouden kan worden, en hiermee een enorme macht gevend aan de 'ordehandhaving', een macht die willekeurig kan gebruikt worden om iemand te kraken omwille van zijn mening bijvoorbeeld, zonder dat daar dus iets aan gedaan kan worden. Bijvoorbeeld. Een kennis van me krijgt zopas een boete van 150 Euro van de politie omdat de auto in een smalle staat voor zijn woning geparkeerd staat op minder dan 1 meter van de gevel. Nu, de auto meer op straat parkeren zorgt voor problemen met het verkeer en iedereen parkeert dus de auto gedeeltelijk op de stoep. Politie kiest gewoon 'willekeurig' iemand eruit, in dit geval toevallig een Waal die in Vlaanderen komt wonen voor korte tijd. Om maar te zeggen. U kunnen 'pakken' als het nodig is om u te kunnen controleren. Is dat het soort van samenleving dat we willen? Ik ervaar België als erg beklemmend in zijn wetgevingen. Hoe vaak dat ik me in België niet de vraag stel "mag ik dit wel" bij voor een mens normale handelingen. Als je voldoende ged hebt is het leven wel goed in België. Dan hoef je je geen zorgen te maken eens een boete te krijgen voor te snel rijden of verkeerd parkeren, zo'n peulschil. Dan koop je via een goede advokaat je vrijheid. Nee, dit is geen vrije en rechtvaardige samenleving. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 oktober 2010 om 16:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door giserke : 22 oktober 2010 om 16:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da's nog net wat anders dan spaghetti eten vlak voor het proces.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Help, straks zitten we allemaal in 't gevang!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de valschermmoord is het slachtoffer dood. Dat vermoed ik toch ten stelligste. Pinten pakken op terrassen zit er dus niet meer in. Toch niet voor het slachtoffer. Misschien wel, binnen een goeie 10 jaar, voor de daderes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |