![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar journalisten van hier bij ons schrijven tegenwoordig altijd dat X, Y of Z 'UIT HET LEVEN IS GESTAPT'. Ben ik de enige die het van die uitdrukking op z'n heupen krijgt? Je stapt uit het bad, uit de auto, uit de trein. Maar 'uit het leven'? Wat is er verdorie mis met de term 'zelfmoord plegen'? Wanneer is men die uitdrukking eigenlijk massaal beginnen te gebruiken? Een bak Duvel (met cyanide natuurlijk) voor het goeie antwoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vind dat al járen een afschuwelijke uitdrukking.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Net hetzelfde wat er mis is met 'flexibiliteit' (= onbetaalde overuren), 'biculturele kansenjongeren in aandachtswijken' (= Noordafrikaanse relschoppers uit de achterbuurt) en mijn favoriet uit een reisbrochure: 'familiaire sfeer' (= de kamelen komen op de veranda schijten).
Die laatste is volgens mij van Guy Mortier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn nu eufemismen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Flexibiliteit is echter niet hetzelfde als onbetaalde overuren, flexibiliteit kan op honderden zaken slaan, onbetaalde overuren is er slechts één van, dus je vergelijking gaat niet op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() De nagel op de kop. Maar voor welke tere zieltjes we zelfmoord moeten verbloemen mag Joost weten. Voor de andere potentiële 'uit-het-leven-stappers'? En dat 'minder cru maken' geldt paradoxaal genoeg alleen maar voor de realiteit. Als het om fictie gaat kan er niet genoeg bloed van het scherm spatten.
Citaat:
Laatst gewijzigd door discuz : 7 oktober 2010 om 20:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen hebben de Nederlandse (zelf)hulpinstellingen het druk. Bang voor kopiëergedrag van de zelfdoding.
Was dat met Yasmine ook niet het geval ? Vandaag is Antonie begraven. Isa Hoes en zijn twee kinderen kunnen nu gaan rouwen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Er is geen antwoord op deze vraag als je niet eens weet wat jouw betekenis is, de betekenis van het leven en heelal. Geen betekenis = geen waarde, derhalve is de vraag ook betekenisloos en zonder geen enkel waarde.
Laatst gewijzigd door porpo : 12 oktober 2010 om 19:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() Het is een kwestie van de omgang met zelfmoord. Tot niet zo bijzonder lang geleden werd zelfmoord expliciet verworpen: zelfmoordenaars gaan naar de hel. De gangbare idee vandaag, is dat mensen over hun eigen leven beschikken en dat je het moet respecteren als iemand besluit zichzelf van kant te maken.
Het is dus een taalkundige veruitwendiging van de sociale aanvaarding van zelfmoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() Discuz, zal ik u mijn adres pm'en voor die bak Duvel?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() de betekenis van het leven en heelal de betekenis van mijn piemel en de citroen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Dude, zo makkelijk is die niet verdiend. Je antwoord is veel te algemeen. Kijk een hieronder: ik heb eens per jaar gegoogled. (Jaja, ik weet het - get a life!)
Wetenschappelijk is dit natuurlijk niet, maar het geeft toch een goed beeld. Pas vanaf 2007 stijgt het gebruik van uit het leven stappen serieus. De vraag van één miljoen? Waarom in 2007? Is er één bepaalde zelfmoord die dit in gang heeft gezet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb ooit eens gelezen, in een studie over zelfmoord, dat in de zeer arme landen, waar hongersnood heerst, en de zwaksten sterven als vliegen, zelfmoord onbekend is. Enkel de sterksten overleven. Welk soort mensen benemen zichzelf het leven in onze " welvaart-maatschappij " ? De zwaksten onder ons, die het leven niet aankunnen, de nerveuze druk word hen teveel en ze kappen er mee ? |
|
![]() |
![]() |