Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2010, 19:14   #1
discuz
Minister

Standaard Antonie Kamerling dood

Citaat:
"In de namiddag van woensdag 6 oktober heeft Antonie besloten zijn leven te beeïndigen. In diverse interviews liet hij eerder al doorschemeren aan depressies te lijden.'' Antonie Kamerling laat vrouw (Isa Hoes) en twee kinderen na.
Heel triest, allemaal.

Maar journalisten van hier bij ons schrijven tegenwoordig altijd dat X, Y of Z 'UIT HET LEVEN IS GESTAPT'. Ben ik de enige die het van die uitdrukking op z'n heupen krijgt?

Je stapt uit het bad, uit de auto, uit de trein. Maar 'uit het leven'? Wat is er verdorie mis met de term 'zelfmoord plegen'?

Wanneer is men die uitdrukking eigenlijk massaal beginnen te gebruiken? Een bak Duvel (met cyanide natuurlijk) voor het goeie antwoord.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 19:19   #2
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Vind dat al járen een afschuwelijke uitdrukking.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 19:21   #3
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Wat is er verdorie mis met de term 'zelfmoord plegen'?
Wat is er mis met "uit het leven stappen" ?

't Is gewoon een andere uitdrukking voor hetzelfde. Waar jij je allemaal druk over maakt.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 19:55   #4
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel triest, allemaal.

Maar journalisten van hier bij ons schrijven tegenwoordig altijd dat X, Y of Z 'UIT HET LEVEN IS GESTAPT'. Ben ik de enige die het van die uitdrukking op z'n heupen krijgt?

Je stapt uit het bad, uit de auto, uit de trein. Maar 'uit het leven'? Wat is er verdorie mis met de term 'zelfmoord plegen'?

Wanneer is men die uitdrukking eigenlijk massaal beginnen te gebruiken? Een bak Duvel (met cyanide natuurlijk) voor het goeie antwoord.
Je kunt misschien een lezersbrief sturen naar verschillende kranten en tijdschriften om over dit vreselijke onrecht je beklag te doen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 20:14   #5
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Wat is er mis met "uit het leven stappen" ?
Net hetzelfde wat er mis is met 'flexibiliteit' (= onbetaalde overuren), 'biculturele kansenjongeren in aandachtswijken' (= Noordafrikaanse relschoppers uit de achterbuurt) en mijn favoriet uit een reisbrochure: 'familiaire sfeer' (= de kamelen komen op de veranda schijten).

Die laatste is volgens mij van Guy Mortier.
Oud 7 oktober 2010, 20:20   #6
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Dat zijn nu eufemismen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 20:23   #7
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net hetzelfde wat er mis is met 'flexibiliteit' (= onbetaalde overuren), 'biculturele kansenjongeren in aandachtswijken' (= Noordafrikaanse relschoppers uit de achterbuurt) en mijn favoriet uit een reisbrochure: 'familiaire sfeer' (= de kamelen komen op de veranda schijten).

Je vergelijkt appelen en peren. Uit het leven stappen is net hetzelfde als zelfmoord plegen, einde verhaal, het klinkt gewoon een heel klein beetje minder cru.

Flexibiliteit is echter niet hetzelfde als onbetaalde overuren, flexibiliteit kan op honderden zaken slaan, onbetaalde overuren is er slechts één van, dus je vergelijking gaat niet op.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 20:50   #8
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Het klinkt gewoon een heel klein beetje minder cru.
De nagel op de kop. Maar voor welke tere zieltjes we zelfmoord moeten verbloemen mag Joost weten. Voor de andere potentiële 'uit-het-leven-stappers'? En dat 'minder cru maken' geldt paradoxaal genoeg alleen maar voor de realiteit. Als het om fictie gaat kan er niet genoeg bloed van het scherm spatten.

Citaat:
Flexibiliteit is echter niet hetzelfde als onbetaalde overuren, flexibiliteit kan op honderden zaken slaan, onbetaalde overuren is er slechts één van, dus je vergelijking gaat niet op.
Nee, daar heb je gelijk in. Laat ons zeggen: flexibiliteit = meer presteren voor hetzelfde geld. Breek me aub de bek niet open over eufemismen als 'employability', 'jobcrafting' en 'individualisering van de beloningswensen'.

Laatst gewijzigd door discuz : 7 oktober 2010 om 20:51.
Oud 12 oktober 2010, 18:47   #9
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen hebben de Nederlandse (zelf)hulpinstellingen het druk. Bang voor kopiëergedrag van de zelfdoding.
Was dat met Yasmine ook niet het geval ?
Vandaag is Antonie begraven. Isa Hoes en zijn twee kinderen kunnen nu gaan rouwen.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 19:03   #10
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is er verdorie mis met de term 'zelfmoord plegen'?
Er is geen antwoord op deze vraag als je niet eens weet wat jouw betekenis is, de betekenis van het leven en heelal. Geen betekenis = geen waarde, derhalve is de vraag ook betekenisloos en zonder geen enkel waarde.

Laatst gewijzigd door porpo : 12 oktober 2010 om 19:03.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 19:19   #11
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Het is een kwestie van de omgang met zelfmoord. Tot niet zo bijzonder lang geleden werd zelfmoord expliciet verworpen: zelfmoordenaars gaan naar de hel. De gangbare idee vandaag, is dat mensen over hun eigen leven beschikken en dat je het moet respecteren als iemand besluit zichzelf van kant te maken.

Het is dus een taalkundige veruitwendiging van de sociale aanvaarding van zelfmoord.
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 19:40   #12
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Discuz, zal ik u mijn adres pm'en voor die bak Duvel?
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 20:22   #13
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Er is geen antwoord op deze vraag als je niet eens weet wat jouw betekenis is, de betekenis van het leven en heelal. Geen betekenis = geen waarde, derhalve is de vraag ook betekenisloos en zonder geen enkel waarde.
Goverdomme ....zelfs een zin lukt het je n iet iets zinnig te zeggen

de betekenis van het leven en heelal

de betekenis van mijn piemel en de citroen
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 21:07   #14
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
Discuz, zal ik u mijn adres pm'en voor die bak Duvel?
Dude, zo makkelijk is die niet verdiend. Je antwoord is veel te algemeen. Kijk een hieronder: ik heb eens per jaar gegoogled. (Jaja, ik weet het - get a life!)

Wetenschappelijk is dit natuurlijk niet, maar het geeft toch een goed beeld. Pas vanaf 2007 stijgt het gebruik van uit het leven stappen serieus.

De vraag van één miljoen? Waarom in 2007? Is er één bepaalde zelfmoord die dit in gang heeft gezet?
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  polgraph.png‎
Bekeken: 163
Grootte:  20,1 KB
ID: 74099  

Oud 16 oktober 2010, 08:15   #15
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Heel triest, allemaal.

" Hij maakte een einde aan zijn leven " vind ik wel een betere uitdrukking. En dan blijft het woord " moord " daaruit weg. Moord is namelijk als je iemand anders dood doet, iemand die geen zin heeft te sterven.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 08:16   #16
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik zie wel wat je bedoelt : je wil een kat een kat noemen, en daar is niks mis mee. Maar dan moet je wel oppassen de juiste termen te gebruiken.
Oud 16 oktober 2010, 08:20   #17
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Je vergelijkt appelen en peren. Uit het leven stappen is net hetzelfde als zelfmoord plegen, einde verhaal, het klinkt gewoon een heel klein beetje minder cru.

Flexibiliteit : meer je kloten afdraaien voor minder geld, en minder rechten.
Oud 16 oktober 2010, 08:23   #18
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Wat is dit nu weer voor een geraaskal ? Besef je dat dit NIETS betekent ? Woorden zonder kop of staart... Waar heb jij Nederlands leren spreken ?
Oud 16 oktober 2010, 08:29   #19
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Dude, zo makkelijk is die niet verdiend. Je antwoord is veel te algemeen. Kijk een hieronder: ik heb eens per jaar gegoogled. (Jaja, ik weet het - get a life!)

Wetenschappelijk is dit natuurlijk niet, maar het geeft toch een goed beeld. Pas vanaf 2007 stijgt het gebruik van uit het leven stappen serieus.

De vraag van één miljoen? Waarom in 2007? Is er één bepaalde zelfmoord die dit in gang heeft gezet?
Dit vind ik wel interressant . Zou het kunnen dat meer en meer mensen schrik krijgen van de toekomst ?
Ik heb ooit eens gelezen, in een studie over zelfmoord, dat in de zeer arme landen, waar hongersnood heerst, en de zwaksten sterven als vliegen, zelfmoord onbekend is. Enkel de sterksten overleven.
Welk soort mensen benemen zichzelf het leven in onze " welvaart-maatschappij " ? De zwaksten onder ons, die het leven niet aankunnen, de nerveuze druk word hen teveel en ze kappen er mee ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be