![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20101015_070
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...aak-komen.aspx Slaagkansen ? Glazen bol ?? Ik kan er geen zinnig woord over zeggen. tekst: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 15 oktober 2010 om 14:38. |
|
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
als daarop gezwegen wordt, mag je er donder op zeggen dat BdW voor een heel woelig congres staat ... want dan gaat hij compleet onder de lat door ! zo niet, verschijnen zijn teksten zondag al op de websites, met de comment dat hij ontoegeeflijk is en ongeschikt. |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Burgemeester
|
![]() Franstaligen zullen de vlaamse toegevingen interpreteren als een signaal om de draaimolen te laten verder draaien. Tot BDW er alsnog misselijk afvalt. Ik verwacht mij dus aan gematigd positieve reacties zondag, ze zullen het compromis niet afschieten.
|
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja klinkt allemaal mooi maar de vraag is uiteraard wat er in dat voorstel zal staan.
|
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() als bart er art 35 niet in betrekt, begaat hij volgens mij een blunder. ik vrees dat dan de neergang van de N-VA wordt ingezet.
|
![]() |
![]() |
#6 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En bon de stelling dat mensen al dan niet voor NVA stemmen omwille van artikel 35 geloof ik niet. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 15 oktober 2010 om 14:46. |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet alleen nog maar een vraag wat precies het Weverke op papier zal zetten als compromis-tekst.
Het is vooral de vraag, wat hij zal vragen aan de 7 partijvoorzitters. Zal hij vragen 'of dit een basis is' of zal hij een andere vraag stellen die een duidelijker engagement vraagt. (voorbeeld: op welke punten wenst u meer toegevingen van de andere kant, maar met onmiddellijke toevoeging waar u op uw beurt dan ook meer toegevingen doet om dit te compenseren .. bla bla ..) En dan zullen we de preciese antwoorden moeten weten van de 7 partijvoorzitters.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Pijpen kan hij, maar slikt hij ook?
|
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() ²
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar als je het verwoordt als dat er iets fundamenteel moet veranderen (of 'systemisch'), dan wel.
![]() |
#14 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Liever een partij met een programma waar ik het niet volledig eens ben, maar standvastig is, dan een partij die draait gelijk de wind. Bij de eerste weet je tenminste waar je staat.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het komt er immers geen fluit op aan wat Anna erover denkt, of wat iemand anders erover denkt .. het komt er alleen op aan wat het antwoord zal zijn, welk inhoudelijk antwoord en hoe duidelijk, van de 7 partijvoorzitters.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga volledig akkoord met die stelling dat de frankofwieten meesters zijn in het spelen van 'we zijn akkoord, maar slechts hier en daar een detail ...'
Eigenlijk: alles wat ooit communautair afgesproken geweest is, is steeds maar mogelijk geweest omdat het verschillend uitgelegd werd aan beide zijden van de taalgrens. Nu, wat het Weverke op papier zal zetten, zal toch minstens aan zijn eigen 'probleem' tegemoet komen; namelijk het probleem waarom hij er de stekker uittrok een goede week geleden. En dat was: er werden wel budgettaire middelen verschoven, maar nul komma nul bevoegdheden. "Hier is een smak geld, en daar ga je tot op de €-cent mee doen wat wij zeggen." (zo wil ik best telkens gans mijn maandelijks pensioen transfereren naar ieder lid van dit forum die het zou wensen ...)
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
er zijn nog opties NVA moet kiezen voor confederalisme of op zijn minst art 35 invullen niet meer, niet minder. 80 % van de Nederlandstalige verkozenen in de Kamer heeft dat trouwens in zijn/haar partijprogramma staan, je kan dat moeilijk een onredelijke vlaamse eis noemen dan hé ![]() |
|
![]() |