Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2010, 22:00   #1
Busse87
Burgemeester

Standaard Belasting op bedrijfsgsm

Ik weet niet goed waar ik het moet posten en zou het graag horen van mensen die er iets van kennen .

Ik heb vandaag een brief gehad van mijn werk dat ik vanaf november elke maand €6.25 moet betalen ( €75 per jaar ). 1 : Ik gebruik deze gsm om alleen naar klanten te bellen of naar het werk voor informatie . 2 : Ik gebruik deze gsm NIET voor prive te bellen ( daar heb ik mijn eigen gsm voor waar ik trouwens gratis mee sms ) .

Naar mijn weten was deze wet toch afgevoerd ? Er was een KB ingediend maar deze is stop gezet en aangezien er geen KB is het geen wet en kan mijn werk dit toch zomaar niet doen ? Ze spraken van de RSZ en om boetes te vermijden wilt mijn werk nu een deel van mijn loon inhouden . Ik moet hiervoor ook een contract tekenen en een contract van proximus voor mijn belgegevens te laten nakijken . Ik ga niks tekenen tot ik zeker weet of het allemaal wel rechtsgeldig is .

Akkoord dat ze zoiets doen als je prive belt ( dat je het verschil betaald ) maar geen loon intrekken voor iets wat ik nodig heb voor mijn werk en die ik niet prive gebruik .
Busse87 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 22:36   #2
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Het voorstel voor die belasting is inderdaad afgevoerd.

Trouwens, in dat voorstel stond dat er maandelijks een forfait van 12,5 euro geïnd zou worden en geen 6,25. Misschien toch eens vragen waarop je werk zich baseert.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 14 oktober 2010 om 22:37.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 15:04   #3
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Het voorstel voor die belasting is inderdaad afgevoerd.

Trouwens, in dat voorstel stond dat er maandelijks een forfait van 12,5 euro geïnd zou worden en geen 6,25. Misschien toch eens vragen waarop je werk zich baseert.
Die 12,5 is bruto. Het is eigenlijk hetzelfde principe als bij een bedrijfswagen. Een bijdrage voor het persoonlijk gebruik.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 15:17   #4
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Geef die gsm gewoon terug.
Oud 15 oktober 2010, 15:48   #5
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Die 12,5 is bruto. Het is eigenlijk hetzelfde principe als bij een bedrijfswagen. Een bijdrage voor het persoonlijk gebruik.
Allee ge kunt de laptop ook gaan belasten....

Snappen die fuckers dan niet dat zo ne GSM meer last is dan een zegen... ze bellen u daarop op zelf in t weekend of s nachts als ge op velof zijt...

Constant met 2 lulijzers in uw zakken,...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 15:58   #6
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Snappen die fuckers dan niet dat zo ne GSM meer last is dan een zegen... ze bellen u daarop op zelf in t weekend of s nachts als ge op velof zijt...

Kijk kerel als het u niet aanstaat geef dan die GSM terug en betaal zelf uw abonnement.

Trouwens, als het u niet aanstaat dat ze u buiten de werkuren bellen, zoek dan een andere job, maar te pas en te onpas in gelijk welk forum lullen over het feit dat ze u buiten de werkuren lastvalligen voor prullen zal alleszins niet veel oplossen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 16:03   #7
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk kerel als het u niet aanstaat geef dan die GSM terug en betaal zelf uw abonnement.

Trouwens, als het u niet aanstaat dat ze u buiten de werkuren bellen, zoek dan een andere job, maar te pas en te onpas in gelijk welk forum lullen over het feit dat ze u buiten de werkuren lastvalligen voor prullen zal alleszins niet veel oplossen.
Wat zijn we vriendelijk vandaag.
Oud 15 oktober 2010, 16:03   #8
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 Bekijk bericht
Ik weet niet goed waar ik het moet posten en zou het graag horen van mensen die er iets van kennen .

Ik heb vandaag een brief gehad van mijn werk dat ik vanaf november elke maand €6.25 moet betalen ( €75 per jaar ). 1 : Ik gebruik deze gsm om alleen naar klanten te bellen of naar het werk voor informatie . 2 : Ik gebruik deze gsm NIET voor prive te bellen ( daar heb ik mijn eigen gsm voor waar ik trouwens gratis mee sms ) .

Naar mijn weten was deze wet toch afgevoerd ? Er was een KB ingediend maar deze is stop gezet en aangezien er geen KB is het geen wet en kan mijn werk dit toch zomaar niet doen ? Ze spraken van de RSZ en om boetes te vermijden wilt mijn werk nu een deel van mijn loon inhouden . Ik moet hiervoor ook een contract tekenen en een contract van proximus voor mijn belgegevens te laten nakijken . Ik ga niks tekenen tot ik zeker weet of het allemaal wel rechtsgeldig is .

Akkoord dat ze zoiets doen als je prive belt ( dat je het verschil betaald ) maar geen loon intrekken voor iets wat ik nodig heb voor mijn werk en die ik niet prive gebruik .
Simpel: GSM meteen inleveren.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 16:16   #9
sperma
Banneling

Standaard

Speke nie goe Nerelant,maar heg en gsm
sperma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 16:24   #10
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom zou jij als werknemer uberhaupt betalen voor een werk-GSM?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 16:44   #11
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Inderdaad.
Heb ook een GSM van mijn werk. Als ze me daarvoor zouden laten betalen, krijgen z'em direct terug. Afzetters
Tegenwoordig zitten ze op alle mogelijke manieren in uw zakken.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 16:54   #12
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Inderdaad.
Heb ook een GSM van mijn werk. Als ze me daarvoor zouden laten betalen, krijgen z'em direct terug. Afzetters
Tegenwoordig zitten ze op alle mogelijke manieren in uw zakken.
Zou het niet handiger zijn als ze gewoon ons volledige loon inhouden en ons elke week wat zakgeld geven voor een pintje en een pakje sigaretten?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 16:58   #13
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Eén lulijzer blijf bij mij ECHT wel thuis !!!
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 17:00   #14
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:

Easy boy , easy ...

Wat is "lastvalligen" ?

Laatst gewijzigd door Cdude : 15 oktober 2010 om 17:00.
Oud 15 oktober 2010, 17:07   #15
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Zou het niet handiger zijn als ze gewoon ons volledige loon inhouden en ons elke week wat zakgeld geven voor een pintje en een pakje sigaretten?
Daar komt het tegenwoordig inderdaad wel op neer.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 23:11   #16
Busse87
Burgemeester

Standaard

Ja ik wou dit vandaag aanhalen maar werd afgewimpeld . Dinsdag ga ik is even langs het vakbondskantoor . Kan ik hun ook eens een paar vragen stellen over andere problemen .
Busse87 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 23:14   #17
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
"From_Vlaanderen de computer op uwen bureau we gaan deze aansluiten op het netwerk."
"Héla, héla, internet ik heb da niet nodig, ik kan daar toch niet mee werken."

Ik heb da slim aangepakt. De grootsten hoop heeft meer werk en moet zich op het einde van de markt nog afjagen om klaar te geraken omdat ze de beurs, cartoons, video's aan het volgen zijn.
Oud 16 oktober 2010, 09:44   #18
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
"From_Vlaanderen de computer op uwen bureau we gaan deze aansluiten op het netwerk."
"Héla, héla, internet ik heb da niet nodig, ik kan daar toch niet mee werken."

Ik heb da slim aangepakt. De grootsten hoop heeft meer werk en moet zich op het einde van de markt nog afjagen om klaar te geraken omdat ze de beurs, cartoons, video's aan het volgen zijn.
Sedert wanneer beslis JIJ wat er op je bureau komt?
Oud 16 oktober 2010, 10:59   #19
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik u was, zou ik betalen én gratis bellen met die bedrijfs GSM.

1) ofwel gebruikt u de GSM strikt zakelijk en dan is een voordeel van alle aard aangeven in je belasting niet nodig.
2) ofwel gebruikt u de GSM privé en zakelijk en moet je een voordeel van alle aard aangeven in je belastingen. Maar dan zou ik hem ook gebruiken.

Als je bedrijf klaagt over het feit dat je dan privé belt, zijn ze niet erg consequent. Het volstaat dan te verwijzen naar een voordeel van alle aard dat ze door het sociaal secretariaat op je fiche laten zetten.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 12:06   #20
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Vrij simpel, als men je wil verplichten tot een bijdrage voor bedrijfsmiddelen, die strikt noodzakelijk zijn voor je beroepsuitoefening, dan moet daar een compensatie tegenover staan, men mag namelijk je loon niet verminderen zonder wederzijdse instemming.

Gewoon GSM inleveren met vermelding dat U die extra, nog niet legale belasting niet wenst te betalen.

En gebeld worden buiten de werkuren door de werkgever, mijn uren beginnen te lopen vanaf het moment ik antwoord, en dat weten ze.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be