![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Het is weer van dat:
http://www.hbvl.be/nieuws/media-en-c...er-wereld.aspx Goed, ik hoor het al, wie er niet tegen kan moet er maar niet naar kijken. Hebt geen angst, dat zullen we zeker niet doen. Waar gaat het dan wel over? Waar is de opmars in populariteit van Dewever begonnen? Juist ja. Waar kent onze a-politieke medemens bdw van? Juist ja. Politici beoordelen op hun al dan niet bekend zijn of op hun inhoud? Kan het? Mag het? En waarom nu België op punt staat finaal in elkaar te zakken en Vlaanderen meer dan ooit de nood heeft om zijn vrijheid uit te roepen. Laat ons daarin de mening van de n-va uit haar eigen manifest van 13 oktober 2001 delen: Punt 8. (Meer inhoud, minder verpakking) en punt 9. Ook de Vierde Macht vrij en verantwoordelijk. "In een parlementaire democratie moet de inhoud primeren op de vorm, de boodschap op de verpakking. Politici en politieke partijen moeten dan ook beoordeeld worden op hun ideeën, niet op hun amusementswaarde." Over politici wordt bericht in het kader van hun politieke werkzaamheden en louter in de daartoe geëigende, bij voorkeur laagdrempelige programma's. Concreet: Is er sprake van het 'primeren van de inhoud op de vorm' of gaat het in de slimste mens om 'een kader van politici hun politieke werkzaamheden'? Is het maw consequent voor bdw om deel te nemen aan dit programma? Is het wenselijk om bepaalde politici toe te laten tot spelprogramma's en andere niet? Vervalsen we de verhouding van de politieke waarden hierdoor niet?
#2 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De vraag die je stelt is pertinent, maar ik verwijs graag naar de snelheidsbeperking op de autostrades. Ik mag geen 200/Uur rijden, wat ik dom vindt, en ik kan ijveren om de snelheidsbeperking af te schaffen, maar zolang de wet is wat hij is zal ik me eraan houden. BDW en de NVA hebben zelf een wetsvoorstel gedaan in het verleden om politici uit die spelletjes op TV te weren, resultaat ? De andere partijen vonden dat niet kunnen want een beknotting van hun persoonlijke vrijheid. Jij kan nu verwijzen naar het NVA programma, maar ze moeten toch niet heiliger zijn dan de Paus ? Ze deden een wetsvoorstel, dat werd afgeschoten, tja dan moeten de andere partijen nu ook niet klagen omdat de nva iets doet dat A wettelijk toegelaten is en B door alle anderen ook gedaan wordt. Wat is nu het probleem ? Dat BDW iets doet wat pakweg Tobback junior en Decroo ook doen ? Of dat hij er gewoon beter in was en het spelletje bijna won ? Moet daar op termijn iets aan gedaan worden ? Misschien wel ja Heeft de NVA dat geprobeerd ? Ja, en ze zijn daarin door de anderen niet geslaagd Wie klaagt er nu ? net die anderen die merken dat ze in hun eigen spelletje verslagen worden door BDW. Eigen schuld, dikke bult voor hen. ^^ mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
Laatst gewijzigd door UFSIA : 6 november 2010 om 15:17. |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Wat Bart De Wever doet in zijn vrije tijd, is zijn zaak. Daarvoor moet hij aan niemand verantwoording afleggen.
|
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Akkoord, maar ik mag er toch op wijzen dat uit zijn eigen manifest duidelijk blijkt dat hij in een niet zo ver verleden daar nog heel anders over dacht...
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zulks heeft niets te maken met discrimineren omdat hij al ooit zo goed is geweest in dit spelleke. Het is gewoon aantonen dat gezien eigen manifest hij nooit had moeten deelnemen aan eender welk spelleke ook daar hij door zijn deelname de politieke waarde zelf onderuit haalt.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het nodig dat Vlaanderen een politieke zender heeft met een belgicistisch kleurtje, en bevolkt met overwegend (extreem)linkse journalisten ? De nva heeft dan al de moed om hiertegen in te gaan. Groen, spa... denken dat ze er de democratie een weldaad mee doen. |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus, had de lijst-Dewever gewerkt in de Vlaamse regering naar de letter van haar eigen manifest dan had bdw, als ik U mag volgen, geen 'moed', om het met Uw woorden te zeggen, nodig gehad om te participeren aan de slimste mens.
www.vlaamsbelang.org Laatst gewijzigd door dominatrix : 6 november 2010 om 16:18. |
|
![]() |
![]() |
#8 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ze kunnen helaas niet anders. Kan je echt spreken van "niet beginselvast zijn" als je bepaalde ideëen niet doorgedrukt krijgt en je daarom van strategie veranderd zonder van mening te veranderen ? Overigens kan je in al die TV rommel nog gradaties inbouwen, ik heb BDW nooit pakweg een geit zien kussen , Peumans heeft nooit zijn eigen urine gedronken en brepoels heeft zichzelf nooit een baard aangeplakt om dan in een kartonnen bootje door een studio getrokken te worden. mvg. Sint ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
Laatst gewijzigd door UFSIA : 6 november 2010 om 16:22. |
||
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu, over het tactisch gehalte van deze deelname aan een spelletjesprogramma terwijl eigenlijk het land op apegapen ligt en er regeringen moeten gevormd worden (nuja, van mij niet) ga ik mij niet uitspreken. Ik denk persoonlijk dat er slimmere dingen zijn, en dat wegblijven in deze omstandigheden zelfs ethisch warm aan te bevelen is. Het gaat me om de beginselvastheid en het 'ik steek mijn nek uit' om iets te veranderen. Ik begrijp dus het argument van de reclame-voorsprong waarmee je duidelijk te kennen geeft dat deelname wel degelijk als campagne-middel mag beschreven worden. Goed, om die redenen meehuilen met de wolven in het bos, ik snap het. Maar rechtlijnig vind ik het nog altijd alles behalve, zeker omdat de n-va gezien haar regeringsdeelname sedert 2004 (!) reeds lang bij machte is om daadwerkelijk iets te veranderen in de Vlaamse openbare media. Het is dus niet zoals jij het stelt dat ze 'helaas niet anders kunnen'. Neen, ze kunnen wel degelijk anders, ze zijn potverdikke de grootste partij van't apenland.
www.vlaamsbelang.org Laatst gewijzigd door dominatrix : 6 november 2010 om 16:35. |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog nooit gezien eigenlijk, dat programma.
|
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van een spel (de Belgische politiek) tot een andere spel ("De allerslimste mens") is er bijna geen verschil!
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat is dat voor een zin?
#14 |
Minister-President
|
![]() Natuurlijk, dan wel even dat manifest aanpassen en het van de webstek halen.
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zijn stemmenaantal komt dan ook duidelijk uit zijn duidelijke debatten, waar hij iedereen te kakken zette. Ik denk tenandere dat de CD&V enorm veel stemmen heeft verloren door het venijn dat van het gezicht en uit de mond van de voorzitster kwam.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Bart de Wever wou eerst niet meedoen, maar is uiteindelijk overgehaald door een persoonlijk aan hem gericht brief van de de vermaarde belgistische NVA-afbreker en BDW-basher Yves Desmet:
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De...-meedoen.dhtml Als BDW niet mee zou doen, wordt hij door YDS beschuldigt van kontgedraai en niet-rechtlijnigheid. Met zo een dringende oproep en zulke argumenten van YDS kon BDW niet afzeggen. Ook andere belgisten smeken dat BDW meedoet, hoe kunnen ze anders een volgende verkiezingsoverwinning van de N-VA verklaren? Laatst gewijzigd door schaker : 6 november 2010 om 18:04. |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1. Ge moet De Morgen maar geloven ..
2. Het Weverke moet voor zijn gedrag in zijn privé-leven, tenminste dat gedeelte dat in het openbaar komt, wel degelijk rekenschap geven; zowel aan zijn partij-instanties (denk aan dokter Kim), maar vooral en vooral en vooral .... aan zijn kiezers. 3. Er zijn spellekes en er zijn spellekes. Meedoen aan een onnozel zangspel, waar mensen die niet kunnen zingen toch uitgenodigd worden om dit wel te doen, waar mensen urine-koekjes mogen opfretten ... tegenover meedoen aan spellekes die toch licht anders van inslag zijn, fatsoenlijk, grappig, bijwijlen bewonderenswaardig enz. 4. Hij k�*n het hé.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yves Desmet is een kwal. Heb je de man ooit een mening horen geven. Het lijkt eerder het orakel van Delphi waar je steeds alle kanten mee uit kan en steeds gelijk hebt. Ik heb nu al meer dan een jaar geen De Morgen meer aangeraakt. De kloof qua kwaliteit met De Standaard wordt steeds groter.
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind de Morgen alleen maar een krant waar linksgezinde mensen met graagte linksgezinde teksten terugvinden. Het is géén kwaliteitskrant.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |