![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.gva.be/nieuws/wetenschap/...jnstiller.aspx
Citaat:
Ik neem aan dat we deze dokter gerust een eervolle vermelding kunnen geven in het grote boek der k&k-helden ... ![]() (Of hebben we dat nog niet ???) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Ik zie niet in wat daar mis mee is.
In the good old Victorian days werd brandy ook te pas en te onpas gebruikt als geneesmiddel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hmmm... spoedafdeling en dan een baxter vol alcohol in je aders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grog, dat werkt echt. Meestal rond septeber dienen doen, -als 'k terug moet gon wareke- dan krijg 'k altijd een vallingske, van die rhinoheavy neuspray en grog, dat help se. Slapen met kleren aan, midden van de nacht kletsnat wakker worden, kleren uit en verder maffen.
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() ![]() ...en als je last hebt van een verkoudheid, moet je je pijp met zware toebak stoppen, om je keel warm te houden ![]() I say, jolly good clean fun old chap ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Niks is beter dan een verkoudheid verhelpen met een ferme scheut strohrum
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog niet geprobeerd, ik denk dat ik in mijn leven 4 gerookt heb.
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() Chlorodyne ... het Victoriaans panaceum
![]() "Tinctura Chloroformi et Morphinæ Composita intended to be an imitation of the proprietary medicine called chlorodyne. Mix chloroform 75, tincture of capsicum 25, tincture of Indian hemp 100, oil of peppermint 2 and glycerin 250 with alcohol (20 per cent) 450. Dissolve morphine hydrochloride 10 in the mixture. Add to it diluted hydrocyanic acid 50 and enough alcohol (90 per cent) to make 1000. Strength. 1 millilitre contains chloroform 7.5 centimils; morphine hydrochloride 1 centigram; acidum hydrocyanicum dilutum 5 centimils. Dose 5 to 15 minims - 0.2 to 1ml
Charles Baudelaire (oeuvres postumes): Pauvre Belgique - argument du livre sur la Belgique Charles Baudelaire (oeuvres postumes): Amoenitates Belgicae Laatst gewijzigd door Fien Fluytenzuyger : 22 oktober 2010 om 23:53. |
![]() |
![]() |