![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Wever heeft een aantal scherpe, goede en vooral plezante one liners. In deze draad lees ik ze graag, mocht u er nog weten.
De laatste die mijn aandacht hield was tijdens zijn optreden op de Zevende Dag. Hij had het over de zware deficieten van de Franstalige Gemeenschap, Wallonië, Brussel en de Federale kas: "En wie gaat dat betalen, denkt u? Ik geef u een tip, het is niet de Duitstalige Gemeenschap". ![]() Laatst gewijzigd door Antoon : 26 oktober 2010 om 23:00. |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spijtig, ik had reacties verwacht. Al was het maar om er zelf van te genieten.
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Vreemdeling
|
![]() Allez vooruit, eentje dan, maar one-liners daar heb ik het niet zo voor.
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door turnavies : 27 oktober 2010 om 11:02. |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 26 april 2010: CD&V heeft zijn politieke sluitspier lang dichtgehouden, maar nu is ze helemaal open en alles loopt eruit. Als Leterme maar in de Wetstraat 16 kan blijven
over Didier Reynders als koninklijk bemiddelaar, 26 april: Je kunt net zo goed advies vragen aan Marc Dutroux over de goede zeden. Stel – stél – dat wij 15 procent halen, dan is dat een historisch resultaat. Toch weet ik nu al dat ze ons dan op de verkiezingsavond een nederlaag in de schoenen zullen proberen te schuiven’ Je legt de lat op de grond en kruipt erover. Dat is, vrees ik, de hoogste vorm van staatsmanschap in dit land.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over de meningsverschillen in de onderhandelingen: "Als je eenmaal begint te werken, zie je meteen de afstand tussen wat voor hen een toegeving is en wat voor ons een trofee is. Daar kan je twintig planeten tussen schuiven."
|
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() de koning heeft gewikt en de koning beschikt
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() uit de soep alle balletjes halen en opnieuw op tafel zetten
|
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() over milquet: 'Straks wilt ze nog een corridor naar de zee'
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementslid
|
![]() zakgeldfederalisme
mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"Als je niet tekent (de ontslagpapieren), stuur ik een brief met alle roddels binnen de partij naar het medisch tuchtcollege" Bron: Kim Geybels
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 27 oktober 2010 om 20:00. |
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik laat in t midden of hij je of ge zou gebruikt hebben op zo'n moment. Hoe dan ook vertelt het meisje dat nooit iets fout doet maar een gedeeeltelijk, gesanitiseerde versie van de feiten. "Als ge niet tekent stuur ik een brief naar het medisch tuchtcollege en vertel ik alles" lijkt me realistischer, als het gebeurde. Als dat 'dwang' is kunt ge beter niet in de politiek zitten ze, Mejuffrouw Geybels. Gewogen een veeeel te licht bevonden zou ik zeggen.
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 27 oktober 2010 om 20:19. |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 27 oktober 2010 om 20:27. |
|
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het analyseren van spraakpatronen is een wetenschap hoor. En dit was maar basic hoor. Geen politie agent in dit land die deze zin niet verdacht zou vinden. Trouwens ik ontken niet dat hij iets in die aard gezegd heeft; alleen stel ik dat hij zo goed al zeker dat niet zei. Maarja, vervang roddels door feiten, laat de partij gedeelte weg, en het is een heel ander verhaal he.
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 27 oktober 2010 om 20:43. |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In dezelfde lijn maar meer on topic: "Iedereen die moest verkozen worden, is verkozen, en iedereen die niet verkozen moest worden, is ook verkozen..."
![]()
#16 |
Minister
|
![]() beschuldigden en veroordeelden roepen ook altijd hun onschuld uit.
|
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Over dat baardig mens uit Oostende : "Hij doet dat zeer goed". Verdere commentaar overbodig.
|
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() Een greep uit zijn Latijnse citaten:
Verkiezingsoverwinning 2009: constantia et labore. (Door volharding en inspanning) ceterum censeo bibendum esse. (Overigens meen ik dat er gedronken moet worden) Verkiezingsoverwinning 2010: nil volentibus arduum. (Niets is moeilijk voor zij die willen) Op andere momenten: acta est fabula. (Het verhaal is afgelopen) de minimis non curat praetor. (De pretor houdt zich niet bezig met onbenulligheden) bis vincit qui se vincit in victoria. (Tweemaal wint wie zichzelf overwint in de zege.) Laatst gewijzigd door respublica : 27 oktober 2010 om 22:55. |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#20 | |