![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister
|
![]() DE VRT heeft aangekondigd dat ze een panel van professoren zal bijeenbrengen om de splitsing te bestuderen in al zijn aspecten.
Citaat:
Ten eerste vind ik dit een goede zaak. Aan de andere kant lijkt het mij nogal erg 'toevallig' dat deze uitzending er komt juist voor (eventuele) nieuwe verkiezingen... gauw de mensen nog eens bangmaken? ![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 5 november 2010 om 01:36. |
|
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bea Cantillon, Professor De Grauwe en Van Parijs. Hmmm. Als het bij die drie zou blijven dan kan u al zeggen dat België splitsen één grote ramp zou zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De Vlaams-nationale omroep wil de geesten blijkbaar voorbereiden op het fantasierepubliekje.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hmmm. Met Bea Cantillon, De Grauw en Van Parijs. Dit zijn allemaal voorstanders van het federale België en hebben zich in het verleden al meermaals negatief uitgelaten over NVA en haar standpunten. Nu dit zijn uiteraard maar drie van de twaalf namen. Er zullen wellicht wel een aantal nationalisten tussenzitten a la Maddens etc....
|
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle oefeningen in België splitsen zijn onzin aangezien er geen aandacht is voor de moves van uw "tegenstanders". Het is als tegen uzelf schaken. Enfin zo absurd als dat boek van Annemans zal het wel niet worden wellicht.
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() maar hopelijk wordt het een interessant stuk...
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu nogmaals. België splitsen is doodeenvoudig. Daarna wordt het zeer moeilijk. Een zootje. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 5 november 2010 om 02:11. |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. Laatst gewijzigd door EddyBal : 5 november 2010 om 02:51. |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaanderen is mentaal niet klaar om onafhankelijk te worden. Hoe zou de BRT als één van de grootste uitdragers van de Belgitude dan de geesten kunnen doen rijpen?
|
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() het is toch duidelijk wat de VRT gaat doen: ze gaan de splitsing van het land voorstellen als quasi onmogelijk en ongelooflijk nadelig voor alles en iedereen.
Het zou mij verbazen mocht het anders zijn. |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt dan het artikel niet grondig gelezen. Pertang een zeer kort artikel. Kijk naar deze zin: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik verwacht dus wel meer van een ernstig voorbereide uitzending. Trouwens nog een citaat uit het artikel: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb compleet het tegenovergestelde gedacht daarover: B. splitsen is zeer moeilijk, niet het minst omdat het een zootje is. Daarna wordt het veel eenvoudiger. Aan beide kanten van de nieuwe staatsgrens, en zelfs in het gezamenlijk beheerde Hoofdstedelijk Gewest.
|
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vind dit een gevaarlijke zaak, dit kan een momentum creëren en ik denk niet dat dit de bedoeling is van de VRT.
|
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() de vrt wil de kiezer weer bang maken: "zie maar wat er kan gebeuren als jullie nog stemmen voor de stoute stoute vlaams nationalisten! Niet meer doen hé"
|
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() trouwens, t' is in panorama: daar kijken alleen mensen naar die hun mening al serieus opgebouwd hebben (voor of tegen)
Jan met de pet kijkt daar niet naar |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Ik ben nog niet gevraagd om in dat panel te zitten
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementslid
|
![]() Mijn kop eraf als de conclusie niet is dat een splitsing heel erg moeilijk zal zijn en veel problemen zal meebrengen.
|
![]() |