![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit lees ik in De Standaard van vandaag 16 april:
Citaat:
Wel, meneer Sauwens, oud vu-er, het is minder erg om een eind in de richting van het Belang te schuiven, dan in de richting van tsjeefsheid. Uw "rechtvaardiging" is dikke zever. Uit alles in onze teksten èn in onze houding blijkt dat wij centrum-rechts zijn (en dus zelfs niet rechts-centrum, om met woorden en begrippen te spelen). U verbergt maar één ding: u koos voor die grote partij omwille van de meerkans op leuke postjes. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gedeeltelijk akkoord. Sauwens is trouwens een politieke hoer. Hij is degene die de allereerste versie van het cordon ondertekende, en later zijn kak terug heeft ingetrokken. Daarvoor veracht ik hem tot hij in de kist ligt. En waarschijnlijk daarna nog. Ik deel zijn conclusie niet : vooralsnog zie ik geen echte verblokking bij n-va. Na de alarmerende signalen van Aalst waar die zeer duidelijk aanwezig waren is dat jammere proces niet verder gezet. En meer tastbaar : staatssecretaris Theo Francken voert een beleid op zijn departement dat logisch is, en niet radikaal breekt met de lijn die zijn voorgangster heeft ingezet na het jarenlange immobilisme van de walen die hen zijn voorgegaan. Stevig, maar rechtvaardig. Ook daarin zie ik dus nul komma nul verblokking. Waar je volgens mij fout in bent is je besluit dat het minder erg is om op te schuiven richting het blok, dan de tsjeefsheid. Dat klopt gewoon niet. Jullie zijn indertijd al kilometers moeten opschuiven richting de tsjeefsheid toen jullie ermee in kartel gingen. ![]() En zulke eigenschappen leer je nu eenmaal moeilijk terug af, zelfs al stopte het kartel. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() raar zinnetje. ben ik totaal niet akkoord mee. geen enkele stap richting VB is goed te praten.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Sauwens was in zijn studentenjaren in Leuven al een salonflamingant, zo eentje dat niks 'riskeerde'. Hij was voorbestemd om de tjeven te vervoegen, want hij is iemand die ervoor zorgt dat hij zichzelf niet 'verbrandt'. Hij had steeds 'vluchtroutes' voor zichzelf voorzien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van hun separatisme moet ik niks hebben. En hun racisme is te lauw, te salonfähig.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want de kiezer, heeft altijd gelijk. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |