![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het niet mogelijk om een soort van spellingscorrector in de forumsoftware te steken zodat eindeloze discussies over dt of andere schrijf- en spellingsfouten kunnen stoppen???
Vrij vaak gaan mensen off-topic om deze reden en dit brengt ook regelmatig nutteloze en frustrerende posts op het forum... Dit zal de mods toch ook al wel opgevallen zijn hé ... ![]() Voor almachtige mods die uiteraard alles kennen van soft, hard en halfzachte ware moet dat toch maar een kleinigheidje zijn hé... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Ik maak ook nog steeds dt-fouten en ik lig daar echt niet van wakker.
Als ik schrijf: " wat vind jij van dt-fouten?" of is schrijf "wat vindt jij van dt-fouten?"....de vraag blijft toch duidelijk , of niet soms? Enkel muggezifters en mierenneukers vallen daar over ,naar het schijnt als (over)compensatie voor hun klein pietje. Je moet toch met iets kunnen uitpakken, nietwaar? ![]()
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Dan gaat er gemekkerd worden over de zinsbouw, alles om de ander onderuit te halen, proberen belachelijk te maken, niet te moeten reageren op de post zelf, etc
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() gewoon toevoegen aan het forumreglement bij 'provocaties en getreiter' en punten aan geven...een kind ziet dat nul-komma-nul van deze interventies een 'goede' bedoeling hebben..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Er is spellingscontrole aanwezig in de editor maar onze DT regel zijn zo achterlijk en onlogisch dat er nog geen programmeur in geslaagd is die regels in een editor te verwerken. Daar wil ik nog aan toe voegen dat ik soms met editors werk die een veel slechtere spellingscontrole hebben dan die op dit forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Het gaat niet altijd om spelling.
Het gaat gewoon om moedwillige stalking met gepaste en ongepaste correcties. Na langdurige klachten (ik spreek van maanden) is dat nu opgehouden, maar het heeft mij ook een onwelkome vierpunter gekost. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leer gewoon schrijven, he mensen. Probleem ook opgelost.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zoals sommigen weten ben ik beroepsmatig met taal bezig. Toch (misschien net daardoor) onthoud ik me veelal van het corrigeren van taalfouten. Maar er zijn een paar uitzonderingen:
1) Forummers die anderen wijzen op taalfouten, kunnen er maar beter voor zorgen dat ze in hun verwijtende posts zelf geen fouten schrijven. 2) Forummers die hautain doen tegen medeforummers (opleidingsniveau, intelligentie ...) kunnen er maar beter voor zorgen dat ze geen 3 dt-fouten in een zin schrijven. 3) Forummers die graag klagen over de gebrekkige kennis van het Nederlands van allochtonen en/of Walen zorgen er beter voor dat ze zelf deftig kunnen schrijven. Dat is het zo ongeveer, verder zal ik maar zelden iemand wijzen op spelfouten. Wie goed zoekt vindt vast wel fouten in mijn berichten, misschien zelfs de occasionele dt-blunder. Vermoeidheid, onoplettendheid of gewoon dronkenschap, het kan allemaal. Anderzijds stel ik me toch vragen bij het spelgedrag van een aantal toch niet geheel onintelligente medeforummers: zo moeilijk is die dt-regel niet en ook het verschil tussen 'jou' en 'jouw' is niet bepaald de laatste stelling van Fermat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Steve_M : 13 november 2010 om 14:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Kinderen leren Nederlands schrijven tussen hun zesde en achttiende. Twaalf jaar om te leren wanneer ze al dan niet een d, een t of een dt moeten schrijven. Mij lijkt dat meer dan genoeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Mijn vader is dood, mijn moeder zit niet in de bejaardenzorg. Verder alles goed met je?
Laatst gewijzigd door Steve_M : 13 november 2010 om 14:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb nooit gesnapt wat er moeilijk is aan stam+t. Als die stam nu op een 'd' eindigt of een 'f' of iets anders, dat maakt toch niks uit?
Velen schijnen ook problemen te hebben met het voltooid deelwoord. edit: Maar ik ga ze niet corrigeren. Als 't echt de spuigaten uitloopt (iemand die pertinent stam + d gebruikt in de tegenwoordige tijd bv.) dan lees ik gewoon niet verder.
Charles Baudelaire (oeuvres postumes): Pauvre Belgique - argument du livre sur la Belgique Charles Baudelaire (oeuvres postumes): Amoenitates Belgicae Laatst gewijzigd door Fien Fluytenzuyger : 13 november 2010 om 14:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 13 november 2010 om 15:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Wat is de stam van een werkwoord? Dat is de infinitief (de onbepaalde wijs) zonder -en: - lopen: lop; - verhuizen: verhuiz; - schrobben: schrobb. enz. Volgens de schoolse 'stam+t-regel' zou hier dus moeten staan: - lopt; - verhuizt; - schrobbt. Het gaat dus om de 'ikvorm': - ik loop; - ik verhuis; - ik schrob. En dus gebruiken we de 'ikvorm+t-regel': - hij loopt; - hij verhuist; - hij schrobt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() Der Dativ ist dem Genitiv sein Tod of
Der Dativ ist des Genitivs Tod ![]()
Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 13 november 2010 om 15:27. |
![]() |
![]() |