![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||||||||
Parlementslid
|
![]() http://m.standaard.be/artikel.xhtml?contentid=1333708
Citaat:
Citaat:
Sinds wanneer bestaat er een verbod op het concept "individualiteit"? Mooie boodschap van Europa: je mag doen wat je wil, zolang het maar is wat wij willen. Citaat:
Gewoon "democratische waarden". Wat zijn deze waarden volgens het onderzoek en hoe worden ze getest? Allemaal niet belangrijk ofzo? Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Democratie in Belgie:
- je plaatst 1/4 van de stemmers achter een schutskring - 40% van de stemmers hebben meer te zeggen dan de 60% meerderheid - om een franstalige zetel te winnen moet je 1/4 minder stemmen halen dan voor een nederlandstalige parlementszetel - wil die 60% meerderheid iets doen dan moeten ze wachten op de toestemming van drie andere parlementen - grondwettelijke verkiezingen houden is voor niks nodig: het parlement zegt dat ze akkoord gaan en dan is het klaar. - eenmaal de verkiezingsuitslag binnen hoeven we er geen rekening meer mee te houden. Hoezo? we scoren slecht? Is dat dan geen democratie of zo?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Sedert wanneer is er dan een democratie in België?
![]() |
#5 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Hoe kan je nu 'slecht' scoren op democratische attitudes? Zijn de democratische attitudes dan goed en juist? Democratische attitudes zijn toch een mening over hoe de maatschappij er hoort uit te zien. Kan je echt buizen als je de verkeerde politieke mening hebt?
Ik vind het goed dat democratische attitudes niet aangeleerd worden op school. Laat kinderen dat elders leren zodat ze zelf hun mening kunnen vormen in plaats vanaf hun kinderjaren geïndoctrineerd te worden. Want het blijft indoctrinatie. Tis niet omdat we nu toevallig akkoord zijn met de mening die geïndoctrineerd wordt, dat het geen indoctrinatie meer is. Tis erg ondemocratisch om democratische principes via scholen proberen aan te leren. Staatsscholen leren kinderen die attitudes aan die het huidige regime legitimeren. Net zoals ge vroeger leerde dat de pastoor altijd gelijk had, leert ge nu dat een grote overheid de enige weg is, dat staatsinterventie goed en onvermijdelijk is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het zou mij meer verontrusten wanneer scholieren in B wel in (deze) schijndemocratie zouden geloven Laatst gewijzigd door Anna List : 22 november 2010 om 09:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat voor een gezeik is dat nu weer, ...
Laat een individu zelf eens beslissen wat ze over dit, dat of hetgeen vinden. We hebben toch al een staats instelling voor georganiseerde indoctrinatie (CGKR) bende zeveraars. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() ²
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, dat onze jeugd kritisch staat tegenover het linkse pampergedoe, kritisch staat tegenover wijken en straten die vollopen met vreemdelingen waarvan we niet weten wat die hier komen uitrichten, tenzij zich installeren op onze kosten, kritisch staan ten gevolge van alles wat ze in de media horen, zien en lezen... wat een geluk!
Misschien in de toekomst wat meer politiekers die het belang van het land en de eigen burgers een beetje meer in het oog zullen houden dan de huidige bende PS-ers die de ganse immigratie- strontboel in handen hebben gekregen en met miljoenen in het rond gooien terwijl ze zelf niet rondkomen zonder de transfers en hun eeuwig gelul over de "solidariteit" die hun profitariaatsstaat van doppers en vreemdelingen in gang moet houden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() In sommige landen zetten ze migranten gewoon met hopen op het vliegtuig. (Frankrijk). Waar is het onderzoek trouwens van de Europese commissie? Plotseling moet dat niet meer.
En landen als Duitsland en Engeland hebben geen versnelde naturalisatie procedure. Daar krijgen migranten geen financiële middelen zoals hier in België. Dat onze jeugd in de huidige sociale context vragen stelt kan ik me goed inbeelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Ook Nederland scoort slecht. Hét land van de multicul ...
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Wel, ik vermoed dat het in jouw tijd allemaal veel beter was, zeker. Dat men de schoolbanken verliet met de vaste overtuiging dat men zijn medemens, zwart of blank, arm of rijk, steeds moet helpen.
Jij plukt er me dunkt de vruchten van.
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onnodig altijd maar persoonlijk te worden. Het is nu beter, omdat de strijd tegen de ongelijkheid en tegen de armoede internationaal geworden is en in de hoogste regionen gevoerd wordt aan de hand van enorme, alhoewel ontoereikende budgettten. De dictaturen gaan er ook wereldwijd op achteruit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat mag wel eens benadrukt worden, ipv de studentenleiders hun diploma te weigeren, bij staking, zoals met mij gebeurd is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is het nu beter. Ik vraag me af waarop dat onderzoek eigenlijk gestoeld is. Of wenst Europa dat we onze kinderen in de schoolbanken de mantra laten aframmelen dat er niets aan de hand is, alles ok is, onze multiculturele maatschappij een godsgeschenk is etc etc. Tot ze in de echte wereld terecht komen. Het lijkt me eerder dat een bepaald deel van de academische wereld, geruggesteund door een bepaald journaille, de aanval heeft ingezet tegen het rechtse maatschappijmodel dat bepaalde partijen propageren. Zoals voorspeld, overigens.
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is dus niet zomaar vanzelfsprekend, dat ze, zelf hiërarchisch georganiseerd zijnde, de pure democratie gaan prediken en doorgeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind de uitslag van dat onderzoek zeer bemoedigend. Een pluim voor de alerte Vlaamse jeugd die zich niet laat hersenspoelen door de multikulpropaganda van links en politiek correct. |
|
![]() |
![]() |