Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 december 2010, 11:47   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Vandermeersch analyseert niet maar zegt alleen maar zijn mening

Wat las ik in De Standaard op pfd (ik kan dus geen link geven) ?

Het volgende:

Citaat:
‘Dat De Wever deelneemt, is niet
vanzelfsprekend. De man probeert al vijf
maanden vruchteloos een Belgische regering
op de been te brengen. Maar dat is duidelijk
minder belangrijk dan deelnemen aan een quiz
die je leven kan veranderen’
Verliezend finalist van de quiz PETER VANDERMEERSCH legt aan Nederlanders
het belang van De (Aller)Slimste Mens uit (in NRC Handelsblad).
Zo'n loze uitspraken van een politiek journalist ergeren mij. Mochten ze van een politieke tegenstrever komen, okee, maar een journalist zou objectiever te werk moeten gaan.

Het is niet alleen het Weverke die een regering op de been tracht te brengen. Bovendien tracht het Weverke - naar zijn eigen zeggen toch niewaar - niet eenderwelke regering op de been te brengen, maar wel een regering die wat anders ervan bakt als de vorige exemplaren.

En waarop besluit die flut-hoofdredacteur dan maar dat het Weverke de deelname aan zo'n spelletjesprogramma belangrijker vindt dan de regeringsvorming ?
(mogelijks is tsjevenvoorzitter Beke vorige zondag naar de heilige mis geweest; vindt die dat dan belangrijker dan de regeringsvorming ?? Of mag Beke in zijn 'vrije tijd' wel doen wat hij mag ?)

Ik baal dus van zo'n journalistiek.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 7 december 2010, 11:54   #2
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Mag De Wever in zijn vrije tijd niet doen wat hij wil misschien? Of mag De Wever gewoon geen vrije tijd meer hebben?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 7 december 2010, 11:56   #3
giserke
Banneling

Standaard

Op het zelfde niveau als de opmerking van ranzige Mia in DS gisteren.
giserke is offline  
Oud 7 december 2010, 12:09   #4
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Allemaal jaloers dat hij het daar zo goed doet. Aan de commentaren van de tegenstanders te horen is BDW VERUIT de beste politicus van het hele land. Niemand probeert men meer af te breken dan hij, en niemand slaagt erin.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 7 december 2010, 12:11   #5
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Glenneke's schermafbeelding

Standaard

De Wever heeft alleen toegezegd omdat de opnames in de kerstvakantie vallen en er de politiek dan toch grotendeels stilligt.
Glenneke is offline  
Oud 7 december 2010, 12:13   #6
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke Bekijk bericht
De Wever heeft alleen toegezegd omdat de opnames in de kerstvakantie vallen en er de politiek dan toch grotendeels stilligt.
"De politiek" ligt al een jaar of drie stil. Ze zouden die tamme uitvreters beter hun loon afnemen, er zou snel een regering zijn. Kerstvakantie
Steve_M is offline  
Oud 7 december 2010, 12:14   #7
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Mag De Wever in zijn vrije tijd niet doen wat hij wil misschien? Of mag De Wever gewoon geen vrije tijd meer hebben?
Nee, omdat hij een vuige separatist is die ons mooie Belgenlandje wil splitsen.
Zwartengeel is offline  
Oud 7 december 2010, 12:20   #8
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
"De politiek" ligt al een jaar of drie stil. Ze zouden die tamme uitvreters beter hun loon afnemen, er zou snel een regering zijn. Kerstvakantie
WELK loon zou je afnemen?

Op wie heb jij gestemd dat er ook maar een stukje van JOUW loon naar die partij gaat?

Ik heb op NVA gestemd, en BDW doet precies waarvoor hij is verkozen: het been stijfhouden voor de Vlaamse eisen. Dat doet hij van het loon van partijvoorzitter. Welk loon wil je dus inhouden?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.

Laatst gewijzigd door EddyBal : 7 december 2010 om 12:21.
EddyBal is offline  
Oud 7 december 2010, 12:25   #9
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En de burgers moeten vervolgens de oplossingen die jij met dreigementen afgedwongen hebt dan maar aanvaarden?
Zwartengeel is offline  
Oud 7 december 2010, 12:47   #10
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
WELK loon zou je afnemen?

Op wie heb jij gestemd dat er ook maar een stukje van JOUW loon naar die partij gaat?

Ik heb op NVA gestemd, en BDW doet precies waarvoor hij is verkozen: het been stijfhouden voor de Vlaamse eisen. Dat doet hij van het loon van partijvoorzitter. Welk loon wil je dus inhouden?
Hij zit natuurlijk ook gewoon in de Belgische senaat.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 7 december 2010, 12:52   #11
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
En de burgers moeten vervolgens de oplossingen die jij met dreigementen afgedwongen hebt dan maar aanvaarden?
Ik wist niet dat de N-VA een absolute meerderheid heeft behaald bij de laatste verkiezingen, waardoor hun volledige programma zomaar zonder enige compromissen zou moeten gerealiseerd worden.

Overigens houdt niemand die lui tegen gewoon hun werk te doen. Ik tape meestal het vragenuurtje in het parlement, dat nu gewoon zonder pardon al maanden is afgelast. Niets doen ze. Dat geldt niet alleen voor de N-VA, maar ook voor al die andere klaplopers, die dan wel ronkende verklaringen komen afleggen dat 'iedereen wat harder zal moeten werken'.
Steve_M is offline  
Oud 7 december 2010, 12:55   #12
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik wist niet dat de N-VA een absolute meerderheid heeft behaald bij de laatste verkiezingen, waardoor hun volledige programma zomaar zonder enige compromissen zou moeten gerealiseerd worden.

Neem eens de moeite om de nota BDW te lezen.
sjarel is offline  
Oud 7 december 2010, 12:57   #13
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wist niet dat de N-VA een absolute meerderheid heeft behaald bij de laatste verkiezingen, waardoor hun volledige programma zomaar zonder enige compromissen zou moeten gerealiseerd worden. Overigens houdt niemand die lui tegen gewoon hun werk te doen. Ik tape meestal het vragenuurtje in het parlement, dat nu gewoon zonder pardon al maanden is afgelast. Niets doen ze. Dat geldt niet alleen voor de N-VA, maar ook voor al die andere klaplopers, die dan wel ronkende verklaringen komen afleggen dat 'iedereen wat harder zal moeten werken'.
Waarom zou een partij niet mogen zeggen, zonder echte financiële responsabilisering van de gewesten gaan we niet in een regering?

Als je weet dat zonder dat geen enkele degelijke regering kan worden gevormd, heeft het toch geen zin om met een regering die met spuug en plakwerk aan elkaar hangt van start te gaan? De tsjeven hebben het gedaan, we zien wat daarvan gekomen is.

Laatst gewijzigd door giserke : 7 december 2010 om 12:58.
giserke is offline  
Oud 7 december 2010, 12:58   #14
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kun je even linken naar waar ik dat gezegd heb of insinueer? Een beetje eerlijk blijven in een discussie is het minste wat je zou kunnen doen.
Zwartengeel is offline  
Oud 7 december 2010, 12:59   #15
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Overigens houdt niemand die lui tegen gewoon hun werk te doen. Ik tape meestal het vragenuurtje in het parlement, dat nu gewoon zonder pardon al maanden is afgelast. Niets doen ze. Dat geldt niet alleen voor de N-VA, maar ook voor al die andere klaplopers, die dan wel ronkende verklaringen komen afleggen dat 'iedereen wat harder zal moeten werken'.

Niemand beweert hier dat de N-VA een absolute meerderheid heeft behaald. Er beweert hier zelfs niemand dat de N-VA volledig zijn programma moet realiseren. Sterker nog, niemand eist hier dat N-VA in de volgende regering zit. Net omwille van het feit dat N-VA geen absolute meerderheid heeft, kunnen de andere partijen N-VA uitsluiten van de regeringsonderhandelingen als er toch niet mee te praten valt.
fox is offline  
Oud 7 december 2010, 12:59   #16
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Kun je even linken naar waar ik dat gezegd heb of insinueer? Een beetje eerlijk blijven in een discussie is het minste wat je zou kunnen doen.
Ik heb evenmin gezegd dat wie dan ook maar oplossingen moet aanvaarden die met dreigementen zijn afgedwongen.
Steve_M is offline  
Oud 7 december 2010, 13:01   #17
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Waarom zou BDW niet mee mogen doen met de Slimste Mens? Hij heeft toch Frank Vandenbroecke die hem alles doorbrieft?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 7 december 2010, 13:15   #18
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Allemaal jaloers dat hij het daar zo goed doet. Aan de commentaren van de tegenstanders te horen is BDW VERUIT de beste politicus van het hele land. Niemand probeert men meer af te breken dan hij, en niemand slaagt erin.
Daar is inderdaad iets van.
Oud 7 december 2010, 13:21   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Toch nog even terug naar het onderwerp van de draad:

een journalist, ex-hoofdredacteur, maakt misbruik van zijn aureool van politiek verslaggever, om zijn opinie ingang te doen vinden.

Daar ben ik boos over; daarom heb ik deze draad opgestart.

Is er iets te doen tegen zo'n hansworsten ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 7 december 2010, 13:27   #20
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Toch nog even terug naar het onderwerp van de draad:

een journalist, ex-hoofdredacteur, maakt misbruik van zijn aureool van politiek verslaggever, om zijn opinie ingang te doen vinden.

Daar ben ik boos over; daarom heb ik deze draad opgestart.

Is er iets te doen tegen zo'n hansworsten ?
Bakken in de pan en opeten met patatten en savooien erbij.
Zwartengeel is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be