![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() In Nederland zet uitgever Noordhoff voortaan ook homoseksuele paren in schoolboeken voor het basis- en voortgezet onderwijs, zegt uitgeefdirecteur Frans Grijzenhout op de Nederlandse radio.
Gewone voorbeelden "Het onderwerp homoseksualiteit wordt al lang behandeld in de biologieles, of in de geschiedenisboeken", legt Grijzenhout uit. "Maar in de reguliere voorbeelden in lesboeken zijn het tot nu toe altijd een vader en moeder geweest die naar de winkel gingen om boodschappen te doen. Dat worden binnenkort ook eens een vader en een vader." De homo's zullen zo opduiken in sommen, vraagstukken en voorbeelden. Allochtonen De directeur vergeleek deze ontwikkeling met de introductie van Nederlanders van allochtone afkomst, die de afgelopen jaren ook geleidelijk hun intrede hebben gedaan in de schoolboeken. "Het is heel belangrijk dat in de lesboeken de volledige Nederlandse samenleving terug te vinden is." (anp/sam) http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...olboeken.dhtml |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() wordt dit niet verwarrend voor lagere schoolkinderen? Hebben 'homokinderen' hier echt nood aan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ook kennismaking met de verscheidenheid van de maatschappij is een vorm van onderwijs. Ik kan dit alleen maar toejuichen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() En het volgende zal zijn, moeder gaat boodschappen met vader 1 en vader 2 ..... .
Hoe je het draait of keert, heteroseksualiteit en de daaruitvolgende levenswijze "het gezin bestaande uit mama en papa" zijn nog altijd de norm. Dat men leert dat sommigen anders geaard zijn kan men wel vermelden maar dit als medenorm gebruiken is een stap te ver. Zo kan je dan ook bigamie, travestie en andere vormen van samenleven in de leerstof opnemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() ²
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lekker belangrijk...
Wat veel leuker zou zijn, is een verplicht minimum aantal homoplaatjes in elke Koran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Polygamie e.d., wat doe je er eigenlijk verkeerd mee? Niet dat ik mensen aanraad het te proberen of dat ik het zelf graag zou doen, maar voordat ik het afkeur, wil ik eerst eens goed nadenken waarom. Voor mij mag iedereen doen en laten wat die wilt, zo lang die geen anderen schaadt. Overtuig me dat andere vormen van samenleven andere mensen schaadt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() In de Qoran staan geen plaatjes, slimmerd. Ook hier, gaat het niet om begrijpen zo te zien.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 5 augustus 2010 om 22:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Aah ik heb hem door. Dat is dus het sprookjesboek waar Cdude het constant over heeft. Straf seg!
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Correctie: ik noem UW boek een sprookjesboek, niet mijn boek.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Nochtans komen er geen plaatjes voor in de Qoran Al Karim. Misschien heb je die er zelf bij getekend, je barst nochtans van de fantasie. En nu ga ik mn tijd benutten en niet meer ingaan op uw onzin. U kon het weer niet laten (zoals gewoonlijk) om over de Qoran te beginnen in een topic over homoseksualiteit, u bent van slechte wil meneer de Liberalist. Slaap lekker!
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Oké. Mag een verbod op polygamie dan ook opgeheven worden?
Citaat:
De kinderen vertellen dat vreemde levenswijzen abnormaal en te vermeiden zijn, zorgt er alleen maar voor dat die kinderen mensen die anders dan de norm zijn gaan uitlachen en discrimineren. Het verlaagd ook de kans dat die kinderen later een vreemde levensstijl zullen hebben, maar dat is enkel vanwege het feit dat sommigen tegen hun zin de superieure levensstijl gaan beleven, wat zeer ongezond is. Het is echt niet nodig om een 'norm' te hebben. Vanuit de natuur zullen de meesten sowieso voor de voordeligste stijl voor het voortbestaan van de soort kiezen. Citaat:
Er hoeft geen wet te zijn voor mij die bepaalt dat in elk boekje of in elke cursus minimaal een bepaald percentage 'rare mensen' vermeld/afgebeeld wordt, maar er hoeft ook geen wet te zijn die dat verbiedt. Apolitiek keur ik het goed dat mensen een breder denken introduceren. Laatst gewijzigd door Robinus V : 5 augustus 2010 om 23:11. |
||
![]() |
![]() |