Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2010, 21:58   #1
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard homoseksualiteit in schoolboeken

In Nederland zet uitgever Noordhoff voortaan ook homoseksuele paren in schoolboeken voor het basis- en voortgezet onderwijs, zegt uitgeefdirecteur Frans Grijzenhout op de Nederlandse radio.

Gewone voorbeelden
"Het onderwerp homoseksualiteit wordt al lang behandeld in de biologieles, of in de geschiedenisboeken", legt Grijzenhout uit. "Maar in de reguliere voorbeelden in lesboeken zijn het tot nu toe altijd een vader en moeder geweest die naar de winkel gingen om boodschappen te doen. Dat worden binnenkort ook eens een vader en een vader." De homo's zullen zo opduiken in sommen, vraagstukken en voorbeelden.

Allochtonen
De directeur vergeleek deze ontwikkeling met de introductie van Nederlanders van allochtone afkomst, die de afgelopen jaren ook geleidelijk hun intrede hebben gedaan in de schoolboeken. "Het is heel belangrijk dat in de lesboeken de volledige Nederlandse samenleving terug te vinden is." (anp/sam)

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...olboeken.dhtml
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 22:00   #2
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

wordt dit niet verwarrend voor lagere schoolkinderen? Hebben 'homokinderen' hier echt nood aan?
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 22:03   #3
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
wordt dit niet verwarrend voor lagere schoolkinderen? Hebben 'homokinderen' hier echt nood aan?
Verwarrend? Ze leren het kennen. Dat zal er ooit van moeten komen.

Ook kennismaking met de verscheidenheid van de maatschappij is een vorm van onderwijs.

Ik kan dit alleen maar toejuichen.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 22:05   #4
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

En het volgende zal zijn, moeder gaat boodschappen met vader 1 en vader 2 ..... .

Hoe je het draait of keert, heteroseksualiteit en de daaruitvolgende levenswijze "het gezin bestaande uit mama en papa" zijn nog altijd de norm. Dat men leert dat sommigen anders geaard zijn kan men wel vermelden maar dit als medenorm gebruiken is een stap te ver. Zo kan je dan ook bigamie, travestie en andere vormen van samenleven in de leerstof opnemen.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 22:06   #5
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
En het volgende zal zijn, moeder gaat boodschappen met vader 1 en vader 2 ..... .

Hoe je het draait of keert, heteroseksualiteit en de daaruitvolgende levenswijze "het gezin bestaande uit mama en papa" zijn nog altijd de norm. Dat men leert dat sommigen anders geaard zijn kan men wel vermelden maar dit als medenorm gebruiken is een stap te ver. Zo kan je dan ook bigamie, travestie en andere vormen van samenleven in de leerstof opnemen.
²
Oud 5 augustus 2010, 22:11   #6
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Verwarrend? Ze leren het kennen. Dat zal er ooit van moeten komen.

Ook kennismaking met de verscheidenheid van de maatschappij is een vorm van onderwijs.

Ik kan dit alleen maar toejuichen.
²

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 22:14   #7
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Stop eens met te doen alsof kinderen dom zijn.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 22:16   #8
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Lekker belangrijk...

Wat veel leuker zou zijn, is een verplicht minimum aantal homoplaatjes in elke Koran.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 22:22   #9
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Dit is nu wel een heel extreme vraag, wat ik begrijp, maar waarom eigenlijk niet?

Polygamie e.d., wat doe je er eigenlijk verkeerd mee?

Niet dat ik mensen aanraad het te proberen of dat ik het zelf graag zou doen, maar voordat ik het afkeur, wil ik eerst eens goed nadenken waarom.

Voor mij mag iedereen doen en laten wat die wilt, zo lang die geen anderen schaadt. Overtuig me dat andere vormen van samenleven andere mensen schaadt.
Oud 5 augustus 2010, 22:27   #10
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Lekker belangrijk...

Wat veel leuker zou zijn, is een verplicht minimum aantal homoplaatjes in elke Koran.
In de Qoran staan geen plaatjes, slimmerd. Ook hier, gaat het niet om begrijpen zo te zien.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 5 augustus 2010 om 22:29.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 22:30   #11
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
In de Qoran staan geen plaatjes, slimmerd. Ook hier, gaat het niet om begrijpen zo te zien.
Ik heb hier naast mij anders een eeuwenoude Koran met plaatjes erin. Ook met Mohammed, maar dan zonder gezicht.
Oud 5 augustus 2010, 22:32   #12
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ik heb hier naast mij anders een eeuwenoude Koran met plaatjes erin. Ook met Mohammed, maar dan zonder gezicht.
Aah ik heb hem door. Dat is dus het sprookjesboek waar Cdude het constant over heeft. Straf seg!
Oud 5 augustus 2010, 22:33   #13
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Dit is nu wel een heel extreme vraag, wat ik begrijp, maar waarom eigenlijk niet?

Polygamie e.d., wat doe je er eigenlijk verkeerd mee?

Niet dat ik mensen aanraad het te proberen of dat ik het zelf graag zou doen, maar voordat ik het afkeur, wil ik eerst eens goed nadenken waarom.

Voor mij mag iedereen doen en laten wat die wilt, zo lang die geen anderen schaadt. Overtuig me dat andere vormen van samenleven andere mensen schaadt.
Voor mij leef je met wie je wilt maar om zulke levenswijzen te gaan onderrichten aan kinderen vind ik zwaar overdreven en niet van toepassing. Zelfs homoseksuele koppels waarvan men kan stellen dat ze in deze tijd niet meer als een rariteit worden beschouwd zijn een miniscuul percentage dat deel uitmaakt van wat wij het gezin noemen. Voor kinderen is het gezin nog altijd bestaande uit mama en papa en moeten wij dat in naam van de progresiviteit dat beeld veranderen? Ik denk het niet.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 22:34   #14
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Voor mij leef je met wie je wilt maar om zulke levenswijzen te gaan onderrichten aan kinderen vind ik zwaar overdreven en niet van toepassing. Zelfs homoseksuele koppels waarvan men kan stellen dat ze in deze tijd niet meer als een rariteit worden beschouwd zijn een miniscuul percentage dat deel uitmaakt van wat wij het gezin noemen. Voor kinderen is het gezin nog altijd bestaande uit mama en papa en moeten wij dat in naam van de progresiviteit dat beeld veranderen? Ik denk het niet.
Nogmaals ²
Oud 5 augustus 2010, 22:35   #15
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aah ik heb hem door. Dat is dus het sprookjesboek waar Cdude het constant over heeft. Straf seg!
U noemt het een sprookjesboek, niet ik.
Oud 5 augustus 2010, 22:37   #16
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
U noemt het een sprookjesboek, niet ik.
Correctie: ik noem UW boek een sprookjesboek, niet mijn boek.
Oud 5 augustus 2010, 22:41   #17
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Correctie: ik noem UW boek een sprookjesboek, niet mijn boek.
Nochtans ook een Heilige Qor'an. Schande.
Oud 5 augustus 2010, 22:47   #18
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Nochtans ook een Heilige Qor'an. Schande.
Nochtans komen er geen plaatjes voor in de Qoran Al Karim. Misschien heb je die er zelf bij getekend, je barst nochtans van de fantasie. En nu ga ik mn tijd benutten en niet meer ingaan op uw onzin. U kon het weer niet laten (zoals gewoonlijk) om over de Qoran te beginnen in een topic over homoseksualiteit, u bent van slechte wil meneer de Liberalist. Slaap lekker!
Oud 5 augustus 2010, 22:55   #19
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nochtans komen er geen plaatjes voor in de Qoran Al Karim. Misschien heb je die er zelf bij getekend, je barst nochtans van de fantasie. En nu ga ik mn tijd benutten en niet meer ingaan op uw onzin. U kon het weer niet laten (zoals gewoonlijk) om over de Qoran te beginnen in een topic over homoseksualiteit, u bent van slechte wil meneer de Liberalist. Slaap lekker!
Het is echt zo. Maar geloof het maar niet als u dat niet wilt.
Oud 5 augustus 2010, 23:08   #20
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Voor mij leef je met wie je wilt
Oké. Mag een verbod op polygamie dan ook opgeheven worden?

Citaat:
maar om zulke levenswijzen te gaan onderrichten aan kinderen vind ik zwaar overdreven en niet van toepassing.
Voor mij is het niet nodig om in het geheugen van kinderen op te slaan welke levenswijze de beste is. Zij kunnen daar zelf over nadenken en filosoferen.

De kinderen vertellen dat vreemde levenswijzen abnormaal en te vermeiden zijn, zorgt er alleen maar voor dat die kinderen mensen die anders dan de norm zijn gaan uitlachen en discrimineren.

Het verlaagd ook de kans dat die kinderen later een vreemde levensstijl zullen hebben, maar dat is enkel vanwege het feit dat sommigen tegen hun zin de superieure levensstijl gaan beleven, wat zeer ongezond is.

Het is echt niet nodig om een 'norm' te hebben. Vanuit de natuur zullen de meesten sowieso voor de voordeligste stijl voor het voortbestaan van de soort kiezen.

Citaat:
Zelfs homoseksuele koppels waarvan men kan stellen dat ze in deze tijd niet meer als een rariteit worden beschouwd zijn een miniscuul percentage dat deel uitmaakt van wat wij het gezin noemen. Voor kinderen is het gezin nog altijd bestaande uit mama en papa en moeten wij dat in naam van de progresiviteit dat beeld veranderen? Ik denk het niet.
Moeten wij in de naam van de 'conservativiteit' bepalen wat 'juist' is?

Er hoeft geen wet te zijn voor mij die bepaalt dat in elk boekje of in elke cursus minimaal een bepaald percentage 'rare mensen' vermeld/afgebeeld wordt, maar er hoeft ook geen wet te zijn die dat verbiedt. Apolitiek keur ik het goed dat mensen een breder denken introduceren.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 5 augustus 2010 om 23:11.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be