Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2010, 11:23   #1
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard Lang leve de koppensnellers

Onlangs las ik dat er eventueel een relatie kan zijn tussen de honger van onze voorvaderen naar hersenen en de ontwikkeling ervan.

Eigenlijk zegt dit veel over de aard van de mens en zijn al die zombiefilms een soort geloofsbelijdenis.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2010, 21:07   #2
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Onlangs las ik dat er eventueel een relatie kan zijn tussen de honger van onze voorvaderen naar hersenen en de ontwikkeling ervan.

Eigenlijk zegt dit veel over de aard van de mens en zijn al die zombiefilms een soort geloofsbelijdenis.
Evolutionair verklaarbaar. De mens die zijn hersens gebruikte, had meer kans op overleven, en kon zich derhalve voortplanten, en diezelfde instelling aan zijn kinderen meegeven.

Helaas is de huidige trend eerder, dat elke mongool kinderen kan krijgen en daar zelfs financieel voor beloond wordt. Dat is natuurlijk geen mooi toekomstbeeld...
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 08:31   #3
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Evolutionair verklaarbaar. De mens die zijn hersens gebruikte, had meer kans op overleven, en kon zich derhalve voortplanten, en diezelfde instelling aan zijn kinderen meegeven.

Helaas is de huidige trend eerder, dat elke mongool kinderen kan krijgen en daar zelfs financieel voor beloond wordt. Dat is natuurlijk geen mooi toekomstbeeld...
Uiteindelijk is het dieet en welke proteïnen je eet toch van belang, zie maar hoe we de laatste honderd jaar gegroeid zijn. Het probleem met hersenen is eerder dat je er gewoon ziek van wordt, vandaar ook de suggesties naar de neanderthaler. Langs de andere kant, overdaad schaadt en de vraag is dan misschien of sporadisch kannibalisme een effect kan hebben gehad op de menselijke evolutie.
Voor alle duidelijk heb ik het niet onmiddellijk over de menselijke soort zelf, maar over zijn voorvader, één of andere oer primaat die zijn nageslacht de eigenschap heeft gegeven tot kannibalistisch gedrag zonder reële noodzaak.

De vraag die ik me eigenlijk stel is of een bepaald voedingspatroon invloed heeft op het menselijk gedrag en aldus of een bepaald dieet er zou kunnen toe leiden dat zijn gedrag minder buitensporig agressief wordt en in welke mate gewoonten effect kunnen hebben over de generaties heen.

Laatst gewijzigd door Loki : 13 december 2010 om 08:32.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 18:13   #4
zeddie
Banneling

Standaard

GreetzZ
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be