![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Geloof jij in leven buiten de planeet Aarde? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
62 | 72,94% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
8 | 9,41% |
Geen mening , niet genoeg info , niet geïntereseerd |
![]() ![]() ![]() |
15 | 17,65% |
Aantal stemmers: 85. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Geloof jij in leven buiten de planeet Aarde? Is er hier ergens nog iets waar levende wezens leven?...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() tuurlijk, het kan gewoonweg niet dat wij de enige levende wezens zijn in het heelal.
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() ik denk dat het heelal zo groot is dat het bijna niet kan dat wij de enige zijn
hoe dat leven er uitziet dat is niet zeker, misschien leven er wel reuzeinsekten op een ander planeet het schijnt ook dat ze water gevonden hebben op andere planeten ? ik heb toch eens zoiets gezien in een krant als water op meerdere plaatse voorkomt, dan kan leven ook daar zijn maar ik geloof niet zo in vliegende schotelen
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk dat er op andere planeten zeker levensvormen mogelijk zijn, dat het daarom moet gaan om mens-achtigen is een heel ander paar mouwen.
Ik denk eerder aan amoebe-achtige toestanden. Voordat er mens-achtige wezens ontstaan is er volgens mij toch wel een heel specifieke coïncidentie van gebeurtenissen nodig. Die kunnen zich afgespeeld hebben ergens in dit zonnestelsel, of een ander, maar die kans is volgens mij niet groot, tenzij de levensvormen altijd op dezelfde manier evolueren. Hierbij vraag ik me trouwens iets af: wij hebben heden ten dage allemaal ongeveer hetzelfde beeld van hoe aliens eruit zien, of ze worden telkens weer op diezelfde manier weergegeven. Wie was eigenlijk de eerste die ze zo weergaf? En waarom werd dat beeld 'algemeen aanvaard'?
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik geloof er wel in. Op dit eigenste ogenblik zitten een paar ruimtevaarders in het Internationaal Ruimtestation hoog boven de wolken(buiten de planeet dus).
![]() |
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat is niet echt buiten de planeet want ze zitten nog steeds binnen haar gravitatieveld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() De kansrekening zegt ook dat de kans op buitenaards leven vrij groot is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Dit had ik helemaal niet verw8 , dat de meerderheid van de stemmen in buitenaards leven geloofd?!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Ge zit hier op maatschappelijke discussies, de jojos zitten op communautaire
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() Jah , daar lijkt het op
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Ik acht de kans groter om leven buiten de aarde te vinden dan een loterij te winnen.
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Er is alleszins meer dood en leegte dan leven in het voor ons bekende heelal
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik heb geen stem uitgebracht.... ( op 't nipperke dan toch weer wel, de laatste optie )
ik vond m'n keuze niet echt, daar het een onvolledige vraagstelling betreft in 't kort : statistisch gezien ( mede in acht genomen dat onze kennis van het heelal wijst op een isotroop en uniform geheel : anders is het al helemaal onzinnig ) is het zeer goed mogelijk dat elders een gelijkaardige situatie zich zou kunnen voordoen statitisch gezien is de kans al héél wat kleiner, misschien wel nihil indien er zich NU ( hier wringt het schoentje serieus ) elders een gelijkaardige situatie voordoet ik spreek hier gemakshalve over een gelijkaardige situatie met het potentiëel zowat iedere vorm van leven te kunnen voortbrengen die nog min aan of meer aan de gekende definities ervan voldoet |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is al zeker leven op de Maan. We hebben het er wel gebracht, maar enkele USSR sondes en maanlanders die niet gedecontamineerd waren zitten nu nog vol met bacteriën, en van 1 sonde is geweten dat er algen op de lens groeien van een camera.
Voor Mars kunnen we bijna hetzelfde verwachten.
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou toch merkwaardig zijn dat die merkwaardige aaneenschakeling van allerlei chemische komponenten,die zichzelf vrij goed kunnen reproduceren,en die we "leven" zijn gaan noemen, nu zo uniek zou zijn voor ons hoekje van het heelal...... |
|
![]() |
![]() |