Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2007, 22:52   #1
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard VB-Kamerlid Guido Tastenhoye is overleden

do 08/03/07 - In Deurne is Kamerlid Guido Tastenhoye van Vlaams Belang overleden. Dat meldt zijn partij.

De 47-jarige Tastenhoye overleed in zijn huis in Deurne. Hij kampte al langer met gezondheidsproblemen.
De politicus was journalist bij Gazet van Antwerpen voor hij in 1999 in de politiek stapte.
Vorig jaar haalde Tastenhoye het nieuws toen hij lobbyde om een uitgewezen Kazachs gezin dat al zes jaar in België verbleef, een verblijfsvergunning te geven.
Dat gebeurde tegen het standpunt van Vlaams Belang in. Hij werd daarvoor op de vingers getikt door de partijtop.
In oktober nam Tastenhoye nog deel aan de verkiezingen, maar hij paste voor een zitje in de gemeenteraad van Antwerpen en de districtsraad van Deurne.
In de Kamer zal Tastenhoye worden opgevolgd door Paul Meeus.

VRT.

Hoewel hij als journalist werkte bij GVA, vind ik er nergens iets van terug op hunne site.
Ook HLN maakt er geen berichtgeving over.

De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 22:54   #2
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

47 jaar, da's wel vroeg eigenlijk...
Oud 8 maart 2007, 22:56   #3
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Wie ?
Oud 8 maart 2007, 22:58   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Wie ?
De man die lobbyde om een uitgewezen Kazachs gezin dat al zes jaar in België verbleef, een verblijfsvergunning te geven.
Oud 8 maart 2007, 23:02   #5
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De man die lobbyde om een uitgewezen Kazachs gezin dat al zes jaar in België verbleef, een verblijfsvergunning te geven.
Slechte VB'er eh? In ieder geval: R.I.P.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 23:09   #6
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Slechte VB'er eh?

Citaat:
In ieder geval: R.I.P.
x2
Oud 8 maart 2007, 23:10   #7
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Mijn condoléances aan zijn familie en vrienden.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 23:10   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Slechte VB'er eh? In ieder geval: R.I.P.
Zijn er dan goeie?
Oud 9 maart 2007, 02:26   #9
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
do 08/03/07 - In Deurne is Kamerlid Guido Tastenhoye van Vlaams Belang overleden. Dat meldt zijn partij.

De 47-jarige Tastenhoye overleed in zijn huis in Deurne. Hij kampte al langer met gezondheidsproblemen.
De politicus was journalist bij Gazet van Antwerpen voor hij in 1999 in de politiek stapte.
Vorig jaar haalde Tastenhoye het nieuws toen hij lobbyde om een uitgewezen Kazachs gezin dat al zes jaar in België verbleef, een verblijfsvergunning te geven.
Dat gebeurde tegen het standpunt van Vlaams Belang in. Hij werd daarvoor op de vingers getikt door de partijtop.
In oktober nam Tastenhoye nog deel aan de verkiezingen, maar hij paste voor een zitje in de gemeenteraad van Antwerpen en de districtsraad van Deurne.

VRT.

Hoewel hij als journalist werkte bij GVA, vind ik er nergens iets van terug op hunne site.

Het is ook laat hé, normaal wordt er tot een uur of tien geupdate op hln.be

Alleszins innige deelneming en RIP.
Oud 9 maart 2007, 03:29   #10
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard Zelfde bril als K. Dillen ?

Ik vernam het op het VTM nieuws
bedankt voor je actieve werk dat je deed voor het VB. We verliezen hier een trouwe partijsoldaat en dat op relatief jonge leeftijd (47 jaar!)
Ik kan best begrijpen dat er straks juichende linkse reacties komen, echter die waren er ook langs rechtse kant toen freya een miskraam kreeg.
Een VB hater en blokwatcher vind dat in zijn binnenste niet erg maar om 'menselijk' en 'tactvol' over te komen zeggen ze natuurlijk niet wat ze echt denken. Moest het Herman De Croo zijn of een politiek correct iemand dan waren er al meer dan 100 replies, nu zwijgen ze als vermoord.
RIP Guido Tastenhoye

Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 07:02   #11
Revolutie
Parlementslid

Revolutie's schermafbeelding

Standaard

Rust In Vrede, Guido.
Oud 9 maart 2007, 07:07   #12
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht

VRT.

Mijn innige deelneming en sterkte voor zijn familie.
Oud 9 maart 2007, 07:17   #13
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

1) Ik ken die man niet
2) Als ik voor iedereen die sterft condoleances moet intikken ben ik hele dagen bezig en ik denk niet dat hun familie dit hier gaat lezen.
3) Er is geen onderscheid tussen links en rechts als er iemand overlijdt.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 07:40   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Ik kan best begrijpen dat er straks juichende linkse reacties komen, echter die waren er ook langs rechtse kant toen freya een miskraam kreeg.
Een VB hater en blokwatcher vind dat in zijn binnenste niet erg maar om 'menselijk' en 'tactvol' over te komen zeggen ze natuurlijk niet wat ze echt denken.
Is het in het rood gezette wel waar? Ik betwijfel dat sterk. Als VB'er zie ik geen enkele reden waarom ik ook maar enigszins zou juichen als iemand van welke politieke gezindheid een miskraam, ongeluk of dergelijke krijgt. Dat is persoonlijk leed dat totaal los staat van het politieke strijdperk.

Als er dan ook linksen zouden zijn die staan te juichen omwille van het vroeg heengaan van Tastenhoy, dan vind ik dat ze een overduidelijk gebrek hebben aan daadwerkelijke menselijkheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 07:46   #15
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Borat?
Oud 9 maart 2007, 08:07   #16
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Ik sta niet bekend als een liefhebber van het VB maar ik wens hen zeker de dood niet toe. Vooral niet op zo'n jonge leeftijd. Mijn deelneming aan zijn familie en vrienden.

Heb net vernomen dat het om zelfmoord zou gaan.
Oud 9 maart 2007, 08:20   #17
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als er dan ook linksen zouden zijn die staan te juichen omwille van het vroeg heengaan van Tastenhoy, dan vind ik dat ze een overduidelijk gebrek hebben aan daadwerkelijke menselijkheid.
Hoe formuleerde de linkse mediaman Chris Dusauchoit het weer?..."one down, many to go"...
Oud 9 maart 2007, 08:34   #18
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Standaard, 9 maart 2007
Kamerlid Guido Tastenhoye overleden

Vlaams Belang verliest Guido Tastenhoye. Wellicht gaat het om zelfmoord. Zijn carrière was voorbij.

BRUSSEL. In januari 1999 maakte Guido Tastenhoye (47) een opgemerkte overstap van de journalistiek - hij werkte bij Gazet Van Antwerpen - naar de politiek. Tastenhoye had zich steeds geprofileerd als Vlaams-nationalist en had ook op het vlak van migratie uitgesproken ideeën. Als politicus zou hij echter nooit gelukkig worden. ,,Ik had als journalist onweerlegbaar meer invloed,'' zo vertelde hij vorig jaar in Tertio. Hij worstelde met zijn carrière.

Als politicus haalde Tastenhoye twee keer de media. Enkele jaren geleden pleitte hij ervoor om Brussel desnoods uit te hongeren wanneer de hoofdstad zou weigeren aansluiting te zoeken bij een zelfstandig Vlaanderen. Een jaar geleden lekte zijn lobbywerk uit voor een Kazachs gezin dat geen asiel kreeg in België. Zo bracht Tastenhoye de partij twee keer in verlegenheid. Maar het werd hem vergeven.

Tastenhoye woonde in Deurne, een Antwerps district waar Vlaams Belang bij de jongste gemeenteraadsverkiezingen 43procent haalde. Na de verkiezingen verzaakte Tastenhoye (hij trok nochtans de districtslijst) zijn mandaten in de districts- en gemeenteraad. Volgens de gewezen journalist was de combinatie van een plaatselijk met een nationaal mandaat te zwaar. Hij wilde zich concentreren op een nieuwe termijn als kamerlid.

Zware privé- en gezondheidsproblemen ondergroeven zijn politieke toekomst. Tastenhoye had met de komst van Bruno Valkeniers en Rita De Bont geen uitzicht meer op een verkiesbare plaats. De partij wil zo inzetten op meer communautaire knowhow, uitgerekend het sterke punt van Tastenhoye.

Vlaams Belang bood hem nog een functie aan op de studiedienst, maar het kamerlid verkoos uiteindelijk een andere optie.

Tastenhoye laat een vrouw en een kind achter. Paul Meeus volgt hem op. (bbr)
Oud 9 maart 2007, 08:44   #19
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Het is ook laat hé, normaal wordt er tot een uur of tien geupdate op hln.be

Alleszins innige deelneming en RIP.
OOk nu staat er niks te lezen op de site van HLN.
Bij GVA, (schaamt men zich, denk ik) om een vermelding te maken dat de man ooit voor die krant gewerkt heeft.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 09:06   #20
Anna List
Banneling

Standaard

mijn oprecht medeleven voor de familie, Vlaanderen verliest een oprechte en warme man die zijn eigen carrière opzij zette ten dienste van de Vlaamse ontvoogdingstrijd.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be