Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 18 december 2010, 18:44   #1
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard PEILING LLB: 40% Belgen voor unitair België zonder gemeenschappen noch gewesten

En in het Waals en het Brussels gewest zijn er zelfs 1/2 die een unitair België willen "zonder gemeenschappen noch gewesten" (vraagstelling), LLB, 18.12.10, p. 6
BWarrior is offline  
Oud 18 december 2010, 18:45   #2
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

La Libre heeft raar genoeg aan mij nog nooit niks gevraagd.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 18 december 2010, 18:49   #3
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
En in het Waals en het Brussels gewest zijn er zelfs 1/2 die een unitair België willen "zonder gemeenschappen noch gewesten" (vraagstelling), LLB, 18.12.10, p. 6
trek dat voor brussel maar serieus omlaag (enkel de frankofone extremisten en hun vlaamse vazallen (samen mss 10 %)) en in wallonie naar omhoog.
dan zit je er juist op.
Shadowke is offline  
Oud 18 december 2010, 18:50   #4
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Die bellen alleen mensen op die overdag thuis zijn en nog een vaste telefoon hebben : (gepensioneerden en) mensen in een rusthuis.
Scherven A. Mok is offline  
Oud 18 december 2010, 18:50   #5
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Die bellen alleen mensen op die overdag thuis zijn en nog een vaste telefoon hebben : (gepensioneerden en) mensen in een rusthuis.
hehe
Shadowke is offline  
Oud 18 december 2010, 18:55   #6
BWarrior

Standaard

Ce sont surtout les plus de 65 ans, les hommes et les habitants "de petites localités" qui peuplent les 28 % de sondés qui souhaitent donner plus de pouvoirs aux régions et communautés. (LLB)
BWarrior is offline  
Oud 18 december 2010, 18:57   #7
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ook zonder partiteiten, alarmbellen of belangenconflicten?
Zwartengeel is offline  
Oud 18 december 2010, 19:02   #8
BWarrior

Standaard

de vraag was "restaurer". Was België voor 1970 soms een unitaire staat met grendels en alarmbellen?
BWarrior is offline  
Oud 18 december 2010, 19:13   #9
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de vraag was "restaurer". Was België voor 1970 soms een unitaire staat met grendels en alarmbellen?
En dat hebben ze specifiek zo gevraagd? Met het enkel en alleen maar over 'restaurer' te hebben zonder dat de ondervraagden weten wat de precieze consequenties daarvan zijn, is een dergelijk resultaat uiteraard vrij waardeloos.
Zwartengeel is offline  
Oud 18 december 2010, 19:23   #10
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mmja, ik heb dat artikel ook gelezen. Laat ons maar rustig stellen dat dit stemmingmakerij is die moet gezien worden als onderdeel van het theater dat de Franstaligen in België momenteel opvoeren om “aan te tonen” dat een meerderheid der Belgen tegen nieuwe verkiezingen is, en het derhalve perfect “democratisch” zal zijn om over korte tijd een meerderheidscoalitie zonder de N-VA in mekaar te steken.

Vooral de “conclusies” die in het artikel aan bod komen zijn ronduit lachwekkend. Eén voorbeeldje :

(Ik citeer)
« En consultant l’infographie reprise ci-dessous, on constate qu’Elio Di Rupo est toujours le mieux placé (dans l’opinion) pour succéder �* Yves Leterme au 16, rue de la Loi. Pour cause, il bénéficie toujours d’une relativement bonne image en Flandre avec 21 % d’opinions favorables (contre 55 % ne souhaitant pas le voir comme Premier ministre). »

Moet er nog zand zijn ?

Geef toe dat het toch echt wel schrijnend is in welke mate de Belgische pers haar lezers voor achterlijke oenen neemt…..

Laatst gewijzigd door Gwylan : 18 december 2010 om 19:43.
Gwylan is offline  
Oud 18 december 2010, 19:44   #11
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denkt u nu werkelijk dat er mensen zijn, zelfs 40 procent (), die een nostalgisch verlangen zouden koesteren naar de oude tijden? U moet de ontevredenheid die kennelijk onder deze mensen leeft, niet misbruiken als een justificatie van uw wensen en/of dromen.

België, en zeker het België van vóór 1970, is een voorgoed gepasseerd station. De grendels waren er, wat de Vlamingen betreft, al vanaf 1830.
Ernst Niessen is offline  
Oud 18 december 2010, 19:44   #12
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

peilingen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 18 december 2010, 20:02   #13
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Denkt u nu werkelijk dat er mensen zijn, zelfs 40 procent (), die een nostalgisch verlangen zouden koesteren naar de oude tijden? U moet de ontevredenheid die kennelijk onder deze mensen leeft, niet misbruiken als een justificatie van uw wensen en/of dromen.

België, en zeker het België van vóór 1970, is een voorgoed gepasseerd station. De grendels waren er, wat de Vlamingen betreft, al vanaf 1830.
La Libre Belgique hanteert volkomen verwrongen en dus uiteraard onjuiste « cijfers », maar die komen BWarrior goed uit, dus dan is het volgens hem voor waar te nemen wetenschap.

Allez, ik zal onze vriend eens een pleziertje doen en zelf een berekening maken volgens de door La Libre Belgique gehanteerde methode. Het resultaat zal BWarrior ongetwijfeld bevallen.

• Alle BUB’ers (= 100%) zijn voor een unitair België
• Eén vijfde ( = 20%) van de bevraagde Vlamingen zijn voorstander van een unitair België
• 100 + 20 = 120 op 200 ; gedeeld door twee betekent dit 60 op 100
• Ergo : 60% is voorstander van een unitair België.

Wetenschappelijke stelling : bijna twee derden der Belgen zijn fervente voorstanders van een unitair België.

Niet te danken, BWarrior.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 18 december 2010 om 20:29.
Gwylan is offline  
Oud 18 december 2010, 20:05   #14
fredo2008
Burgemeester

fredo2008's schermafbeelding

Standaard

Morgen de kiesintenties in La Libre/RTL, en ze worden aangekondigd als 'surprenant' door de RTL journalist...

Beperkt hij zich tot de uitslagen voor Wallonie, of staat er ons ook een verrassing te wachten? De wetstraat zal ook wel nagelbijtend afwachten, en achteraf zeggen dat peilingen niet belangrijk zijn, dat vooral moet voortgewerkt worden aan een 'goede oplossing voor de mensen' en dat verkiezingen de enige juiste peiling zijn, ook al wil natuurlijk niemand die...

Laatst gewijzigd door fredo2008 : 18 december 2010 om 20:08.
fredo2008 is offline  
Oud 18 december 2010, 20:28   #15
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fredo2008 Bekijk bericht
Morgen de kiesintenties in La Libre/RTL, en ze worden aangekondigd als 'surprenant' door de RTL journalist...

Beperkt hij zich tot de uitslagen voor Wallonie, of staat er ons ook een verrassing te wachten? De wetstraat zal ook wel nagelbijtend afwachten, en achteraf zeggen dat peilingen niet belangrijk zijn, dat vooral moet voortgewerkt worden aan een 'goede oplossing voor de mensen' en dat verkiezingen de enige juiste peiling zijn, ook al wil natuurlijk niemand die...
Het probleem bij het uit de duim zuigen van dergelijke “verrassende resultaten” is en blijft altijd hetzelfde : in welke mate durven we overdrijven om onze klant ter wille te zijn ?

Ik voorspel u een frappante achteruitgang van de N-VA.

Ware ik evenwel van mening dat een frappante vooruitgang van de N-VA u méér zou plezieren, dan kan ik u dat voor hetzelfde geld voorspellen.

Geeft u maar aan in welke richting u het graag wilt hebben, en dan doe ik passende “cijfers” (en de factuur) volgen.
Gwylan is offline  
Oud 18 december 2010, 20:39   #16
fredo2008
Burgemeester

fredo2008's schermafbeelding

Standaard

Het peilingresultaat van NVA is mij eender. Ik zou gewoon graag weten hoe NVA zal reageren op eender welk resultaat. Formatie stopzetten of toch maar door doen. Ik heb niet voor NVA gestemd, en ga dat bij de volgende verkiezingen wellicht ook niet doen.

Laatst gewijzigd door fredo2008 : 18 december 2010 om 20:46.
fredo2008 is offline  
Oud 18 december 2010, 20:45   #17
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fredo2008 Bekijk bericht
Het peilingresultaat van NVA is mij eender. Ik zou gewoon graag weten hoe NVA zal reageren op eender welk resultaat. Formatie stopzetten of toch maar door doen. Ik heb niet voor NVA gestem, en ga dat bij de volgende verkiezingen wellicht ook niet doen.
Mijn bescheiden mening : ik denk eerlijk gezegd niet dat het resultaat van dergelijke “peilingen” enige invloed heeft op wat de N-VA al dan niet meent te moeten doen. Anderzijds is het natuurlijk best mogelijk dat zij – als het hen goed uitkomt – één en ander als voorwendsel gebruiken om een bepaalde houding te rechtvaardigen. Alle partijen doen dat, dus waarom niet de N-VA, nietwaar.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 18 december 2010 om 20:49.
Gwylan is offline  
Oud 18 december 2010, 21:55   #18
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
La Libre heeft raar genoeg aan mij nog nooit niks gevraagd.
Enig idee hoe dom die uitspraak overkomt?
Oud 18 december 2010, 22:32   #19
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Én?
Is dit nieuws?

Ik denk dat een peiling: "Wil u de transferten volgend jaar verdubbelen" in Wallobrux een nog veel hogere score zou behalen....maar voor welke bedenking dat dan ook relevant zou zijn is mij een raadsel hoor...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 18 december 2010 om 22:34.
Fieseler is offline  
Oud 18 december 2010, 23:45   #20
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Enig idee hoe dom die uitspraak overkomt?
enig idee hoe dom deze vraag van jou overkomt?
Pelgrim is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be