Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2010, 09:34   #1
eno2
Banneling

Standaard Eenvoudige gebruiksaanwijzing voor face book en twitter gevraagd

Ik versta niets van facebook en twitter.
Terwijl de media vol staan van al dat interessant gebruik dat je daar kan van maken.
Gesprekken en discussies voeren etc. over geselecteerde onderwerpen.
Hoe zit dat? Moet je daar soms een PC nerd of freak voor zijn?
Kan dat niet een beetje gebruiksvriendelijker gemaakt worden voor minder digitaal geletterden?

Laatst gewijzigd door eno2 : 29 december 2010 om 09:35.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 09:46   #2
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Ik ben ook niet mee met Twitter. Uit gebrek aan interesse, want iedereen rond mij twittert er op los. Facebook is mij meer genegen, al is het vooral voor smalltalk en het gluren in andermans privéleven (wat sommige mensen daar toch niet opgooien ...).

FB heeft een chatfunctie maar die vind ik niet zo OK.
Echte discussies voeren op FB vind ik ridicuul, dan vind ik dit forum veel geschikter.

Ik weet niet of FB iets voor jou is.
Oud 29 december 2010, 09:50   #3
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Gebruik het digitale tijdperk gewoon tot op eigen hoogte; wat jezelf écht ervan nodig hebt en onthou jezelf de overbodige last zou ik aanraden. Zo zit ik bv ook op twitter maar zie het echte nut er ook niet direct van in hoor. Gebruik het dan ook minder dan bv FB.
Troost u in de new normal of de volgende 20 jaar in de digitale evolutie gaat er nog veel veranderen en het zal allemaal sneller gaan en worden maar ook persoonlijker en nog gebruiksvriendelijker.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 09:54   #4
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ik ben ook niet mee met Twitter. Uit gebrek aan interesse, want iedereen rond mij twittert er op los. Facebook is mij meer genegen, al is het vooral voor smalltalk en het gluren in andermans privéleven (wat sommige mensen daar toch niet opgooien ...).

FB heeft een chatfunctie maar die vind ik niet zo OK.
Echte discussies voeren op FB vind ik ridicuul, dan vind ik dit forum veel geschikter.

Ik weet niet of FB iets voor jou is.
Nee, denk het niet, hou niet zo van de meeste smoelen. Kijk daarom bv geen tv. Zou dus beter niet aan smoelenboek beginnen.

Stel je voor dat hier op Forum een foto van de deelnemers vereist was...
Brrrrrrr...

Wel zou iedereen zijn bloot gat moeten moeten laten zien hier, om het beeld wat meer in correspondentie te brengen met de gemiddelde tekst.

Laatst gewijzigd door eno2 : 29 december 2010 om 09:55.
Oud 29 december 2010, 09:55   #5
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Nee, denk het niet, hou niet zo van de meeste smoelen. Kijk daarom bv geen tv. Zou dus beter niet aan smoelenboek beginnen.
Ha, maar mijn smoel staan niet op FB. Alhoewel je natuurlijk kunt 'getagd' worden in een foto die iemand anders erop zet en dan gaat de bal aan het rollen.
Oud 29 december 2010, 09:56   #6
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ha, maar mijn smoel staan niet op FB. Alhoewel je natuurlijk kunt 'getagd' worden in een foto die iemand anders erop zet en dan gaat de bal aan het rollen.
Mijn smoel ook niet. Dat van mijn kleindochter wel.
Wel de moeite waard, dat.

Laatst gewijzigd door eno2 : 29 december 2010 om 09:56.
Oud 29 december 2010, 10:36   #7
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Beide sites zijn gemaakt voor (en door) leken, simpele basisfuncties, bedoeling is dat Facebook zoveel mogelijk van je weet, met wie je in contact komt, wat je smorgens eet en hoeveel je naar het WC gaat om je dan te bestoken met sluikreclames en je gegevens aan de hoogst biedende toiletpapierleverancier te verkopen. In ruil kan je wat gluren naar foto's van je vrienden, hun laatste kater, hun vijfde vakantie dit jaar en de immer noodzakelijke hond-, huis en babyfoto's.

Twitter ... is de meest nutteloze site ooit ontwikkeld. Vele zeggen van niet maar als je bekijkt dat Justin Bieber een van de hoofdonderwerpen vormt en meerdere serverparken vereist kan je je wel een idee schetsen van wat je op twitter tegenkomt. Ook de immer-overal aanwezige politicus en wannabe famous breezerslet kan je erop tegenkomen, beide te dom om te beseffen dat ze meer mogelijkheden tot communicatie hebben via hun eigen site. Maar bon, intelligentie is niet iedereen gegeven.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 07:30   #8
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik versta niets van facebook en twitter.
Terwijl de media vol staan van al dat interessant gebruik dat je daar kan van maken.
Gesprekken en discussies voeren etc. over geselecteerde onderwerpen.
Hoe zit dat? Moet je daar soms een PC nerd of freak voor zijn?
Kan dat niet een beetje gebruiksvriendelijker gemaakt worden voor minder digitaal geletterden?
Dat is misschien het beste, deze dingen zijn duivelse geschenken die er voor zorgen dat de sociale controle vergelijkbaar wordt met dat van een dictatuur. In ieder geval zou het runnen van de stasi heel wat goedkoper geweest zijn, als ze dan niet al overbodig zouden zijn.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be