![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ik versta niets van facebook en twitter.
Terwijl de media vol staan van al dat interessant gebruik dat je daar kan van maken. Gesprekken en discussies voeren etc. over geselecteerde onderwerpen. Hoe zit dat? Moet je daar soms een PC nerd of freak voor zijn? Kan dat niet een beetje gebruiksvriendelijker gemaakt worden voor minder digitaal geletterden? Laatst gewijzigd door eno2 : 29 december 2010 om 09:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Ik ben ook niet mee met Twitter. Uit gebrek aan interesse, want iedereen rond mij twittert er op los. Facebook is mij meer genegen, al is het vooral voor smalltalk en het gluren in andermans privéleven (wat sommige mensen daar toch niet opgooien ...).
FB heeft een chatfunctie maar die vind ik niet zo OK. Echte discussies voeren op FB vind ik ridicuul, dan vind ik dit forum veel geschikter. Ik weet niet of FB iets voor jou is.
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Gebruik het digitale tijdperk gewoon tot op eigen hoogte; wat jezelf écht ervan nodig hebt en onthou jezelf de overbodige last zou ik aanraden. Zo zit ik bv ook op twitter maar zie het echte nut er ook niet direct van in hoor. Gebruik het dan ook minder dan bv FB.
Troost u in de new normal of de volgende 20 jaar in de digitale evolutie gaat er nog veel veranderen en het zal allemaal sneller gaan en worden maar ook persoonlijker en nog gebruiksvriendelijker.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stel je voor dat hier op Forum een foto van de deelnemers vereist was... Brrrrrrr... Wel zou iedereen zijn bloot gat moeten moeten laten zien hier, om het beeld wat meer in correspondentie te brengen met de gemiddelde tekst. Laatst gewijzigd door eno2 : 29 december 2010 om 09:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Ha, maar mijn smoel staan niet op FB. Alhoewel je natuurlijk kunt 'getagd' worden in een foto die iemand anders erop zet en dan gaat de bal aan het rollen.
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wel de moeite waard, dat. Laatst gewijzigd door eno2 : 29 december 2010 om 09:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Staatssecretaris
|
![]() Beide sites zijn gemaakt voor (en door) leken, simpele basisfuncties, bedoeling is dat Facebook zoveel mogelijk van je weet, met wie je in contact komt, wat je smorgens eet en hoeveel je naar het WC gaat om je dan te bestoken met sluikreclames en je gegevens aan de hoogst biedende toiletpapierleverancier te verkopen. In ruil kan je wat gluren naar foto's van je vrienden, hun laatste kater, hun vijfde vakantie dit jaar en de immer noodzakelijke hond-, huis en babyfoto's.
Twitter ... is de meest nutteloze site ooit ontwikkeld. Vele zeggen van niet maar als je bekijkt dat Justin Bieber een van de hoofdonderwerpen vormt en meerdere serverparken vereist kan je je wel een idee schetsen van wat je op twitter tegenkomt. Ook de immer-overal aanwezige politicus en wannabe famous breezerslet kan je erop tegenkomen, beide te dom om te beseffen dat ze meer mogelijkheden tot communicatie hebben via hun eigen site. Maar bon, intelligentie is niet iedereen gegeven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |