![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik weet wel dat BDW ondertussen een soort Godlike status verworven heeft, maar toch graag wat kritische bedenkingen.
1) Citaat:
2) Citaat:
3) Citaat:
4) De N-VA dient een splitsingvoorstel in voor BHV in de Kamer (18.10) en in de Senaat (20.10), voorstellen die het later niet zal stemmen 5) Citaat:
6) Citaat:
Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
||||||
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ze daar de bochten nemen dat ze willen, het doet er niet toe.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Ik stel gewoon vast.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah ok, ik meende dat je probeerde een of ander punt te maken.
Je maakt er tenslotte toch een draad over.
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() De vaststelling dat de N-VA fameuze bochten maakt is net het punt.
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar, op basis van welk door de N-VA afgesloten akkoord kom je tot die conclusie?
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Al deze eerder strategische bezwaren maken echter niet dat ik niet meer achter N-VA sta. Want, beste Bwarrior, ik ga heus geen belgicist worden door zulke dingetjes. Mijn inzicht in de Belgische geschiedenis sinds 1830 is daar nog iets te groot voor. Als je niet tegen bochten kan, moet je de politiek maar niet volgen. Een bocht van 180* op een essentieel thema, zoals de traditionele partijen al wel gedaan hebben, heb ik bij N-VA gelukkig nog niet gezien. Laatst gewijzigd door respublica : 29 december 2010 om 21:30. |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Dat laatste, waren dat beledigingen aan BW?
![]() ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Burgemeester
|
![]() Gaan de NVA'ers op dit forum eigenlijk tevreden zijn wanneer BDW woensdag het werkstuk VDL aanvaardt of niet? Ik weet dat we nog niet de volledige inhoud kennen, maar we kennen toch de rode draad. NVA had nooit in een 'belgische onderhandeling' mogen stappen. Had idd een minimumbod op tafel moeten leggen alvorens in de formatie te stappen, dat zouden de kiezers hem niet eens kwalijk genomen hebben. Nu is het echter te laat. Alleen nieuwe verkiezingen kunnen nog soelaas bieden, maar daar gelooft BDW zelf niet in. We gaan dus naar Egmont II.
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Ik vraag mij af of dat net niet de Franstalige partijen goed uitkomt, zij hebben een regering van lopende zaken, waarin zij oververtegenwoordigd zijn, en de Vlamingen als parlementaire minderheid.
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie het tactisch bekijkt, ziet dat BDW tot nu toe een quasi tactisch perfecte race heeft gelopen, op enkele kleine dingen na. Waarom moeten we hier steeds herhalen dat zelfs al zou BDW de n-va overstag willen laten gaan, hij dit nog verkocht moet krijgen aan opeenvolgend het partijbestuur, de partijraad en het ledencongres. Dat zijn niet bepaald gemakkelijke mensen hoor. |
|
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() ik heb nog niet geteld, maar ik vraag mij af of de regering in lopende zaken wel nog een meerderheid heeft. Indien niet, dan kunnen ze niet veel doen met hun lopende zaken hé. Geen enkel wetsvoorstel zal erdoor geraken
|
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De bochten van de nva :
in een land vol bochten, met een kiespubliek dat voor een meerderheid nog bochtig kiest, moet je inderdaad bochten rijden. Er is nog veel werk aan de winkel, maar we hebben de intentie om vol te houden. En zo'n dingetje gelijk de laatste verkiezingsuitslag, geeft ons moed.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#18 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() De enige manier om de NVA-intimi hier uit hun tent te lokken. Laatst gewijzigd door fredo2008 : 30 december 2010 om 08:29. |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste Warrior, wat u (behoorlijk gedocumenteerd, waarvoor dank) vaststelt is dat BDW zijn partij een heel eind doet meelopen in de Belgische logica. Wat is uw probleem?
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() zolang er geen Belgisch akkoord komt waar n-va in meestapt, geen probleem
|
![]() |