Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2010, 20:10   #1
Gertjan89
Vreemdeling

Standaard Vraag van een student

Geachte

Ik ben een student te Leuven en heb op 15 januari een examen van beleid en samenleving.

Nu zit ik met het probleem dat ik de situatie tussen Elio Di Rupo en Bart De Wever niet goed snap! Elio en Bart zijn beiden overwinnaars van de verkiezingen op 13 juni 2010. Zij worden verwacht een nieuwe regering te vormen na de val van regering Leterme II.

Nu is mijn vraag hoe dat het komt dat Elio en Bart zo met elkaar botsen? Waarom komt het niet tot een communautair akkoord? Wat zijn die verschillen in de standpunten van Bart en Elio? En wat doen bemiddelaars zoals Johan Vande Lanotte in dat spel?

Alvast enorm bedankt voor een antwoord op mijn vraag. Ik wil deze situatie zo goed mogelijk snappen!

Met vriendelijke groeten
Gertjan
Gertjan89 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 20:17   #2
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertjan89 Bekijk bericht
Geachte

Ik ben een student te Leuven en heb op 15 januari een examen van beleid en samenleving.

Nu zit ik met het probleem dat ik de situatie tussen Elio Di Rupo en Bart De Wever niet goed snap! Elio en Bart zijn beiden overwinnaars van de verkiezingen op 13 juni 2010. Zij worden verwacht een nieuwe regering te vormen na de val van regering Leterme II.

Nu is mijn vraag hoe dat het komt dat Elio en Bart zo met elkaar botsen? Waarom komt het niet tot een communautair akkoord? Wat zijn die verschillen in de standpunten van Bart en Elio? En wat doen bemiddelaars zoals Johan Vande Lanotte in dat spel?

Alvast enorm bedankt voor een antwoord op mijn vraag. Ik wil deze situatie zo goed mogelijk snappen!

Met vriendelijke groeten
Gertjan
Ge hebt echt wel een totaal verkeerd subforum gekozen om dit te plaatsen makker ..
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 20:38   #3
Gertjan89
Vreemdeling

Standaard

Mja dacht ik ook maar 't past ook niet echt bij de rest! kzal het eens ergens anders plaatsen

Laatst gewijzigd door Gertjan89 : 29 december 2010 om 20:39.
Oud 29 december 2010, 20:44   #4
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mja dacht ik ook maar 't past ook niet echt bij de rest! kzal het eens ergens anders plaatsen
Mss zou het een beetje nuttiger zijn om een draad te openen in binnenlandse politiek of zelfs "verkiezingen" .
Ik vermoed dat u daar betere reacties gaat krijgen dan hier .
't Is heel beleefd van u dat u zich gaat voorstellen en zo maar dat zou ik er af laten
Persoonlijk denk ik dat niet Bart en Elio botsen maar dat ze simpelweg de hete vlam van hun achterban voelen en niet anders kunnen dan een "non" geven op alles wat er ook maar iets van afbraak kan geven aan hun eisen.

Maar toch, doe het in de bovenste subfora.
Oud 29 december 2010, 20:53   #5
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geachte

Met vriendelijke groeten
Gertjan
Tip: koop de Knack van deze week, daar staat een interessant artikel in hierover.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 21:16   #6
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Obvious troll is obvious.
Oud 29 december 2010, 21:21   #7
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
indeed.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 21:27   #8
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
???
De mens komt hier met serieuze vragen over politiek ...
Als iemand die een exaam heeft over die zeik , waar kan hij anders beter praten over die zever dan op politics ???
Oud 29 december 2010, 21:30   #9
mdf
Banneling

Standaard

bedoeling is tot een overeenkomst te komen die meerdere jaren stand houdt
en vooral
de geruchten over een scheiding van het land volledig de kop in te drukken
mdf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 21:33   #10
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mdf Bekijk bericht
bedoeling is tot een overeenkomst te komen die meerdere jaren stand houdt
en vooral
de geruchten over een scheiding van het land volledig de kop in te drukken
Hij heeft er ene in maatschappelijke opengedaan , laat daar de serieuze posts , hier zijn ze ... mja , een beetje verloren
Oud 29 december 2010, 21:35   #11
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geachte

Met vriendelijke groeten
Gertjan
Bart moest een nieuwe strik voor Elio weven op het weefgetouw dat in Voeren gebouwd is in het kader van de nutteloze werken.
Bart raakte echter met die strik gestrikt in weefgetouwtouwen en schrok daar zo van dat Elio daar de schrik van kreeg. Dit allemaal tot grote schrik van alle geschrokken Belgen.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 21:37   #12
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Bart moest een nieuwe strik voor Elio weven op het weefgetouw dat in Voeren gebouwd is in het kader van de nutteloze werken.
Bart raakte echter met die strik gestrikt in weefgetouwtouwen en schrok daar zo van dat Elio daar de schrik van kreeg. Dit allemaal tot grote schrik van alle geschrokken Belgen.
Ow komaan , dikke zever ...
't Grote probleem is dat Bart niet wilt bukken omda we weten wat Di Rupo doet met gebukte mensen ...
Oud 29 december 2010, 21:50   #13
Gertjan89
Vreemdeling

Standaard

Ik zit precies echt in het koetjes en kalfjes subforum

Onze prof wilt gewoon van ons dat we onze actualiteit kennen en ik heb de laatste tijd wat te weinig opgelet hierover dus daarom kom ik hier op een forum vragen voor uitleg. Ik dacht aah politics.be dit moet wel een forum zijn waar ze verstand hebben van politiek. Daarom die post! en geen trolling... ik kom met een normale vraag..

Bedankt voor die tip van de knack!!

Als er iemand nog iets kwijt wil, smijt het eruit want ik kan alle info gebruiken!

Ps: Is er ergens een site waar je de politiek in verband met regeringsvorming kan volgen???
Oud 29 december 2010, 21:51   #14
Gertjan89
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Tip: koop de Knack van deze week, daar staat een interessant artikel in hierover.
Thnx!
Oud 29 december 2010, 22:06   #15
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ps: Is er ergens een site waar je de politiek in verband met regeringsvorming kan volgen???
Ach, daarvoor kan je terecht op zowat alle nieuwssites. Maar als ik jou was, kocht ik me gewoon een paar goede jaaroverzichten.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 29 december 2010, 22:06   #16
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Thnx!
Graag gedaan. Persoonlijk vind ik de Knack van deze week uitermate interessant. Maar ja, dat is persoonlijke appreciatie, he. Succes!
Oud 29 december 2010, 22:15   #17
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht aah politics.be dit moet wel een forum zijn waar ze verstand hebben van politiek.
Gij zijt écht nieuw hier, hé?
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 11:17   #18
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Gij zijt écht nieuw hier, hé?
Oud 30 december 2010, 11:20   #19
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Belsa, SSH?
Oud 30 december 2010, 11:50   #20
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu is mijn vraag hoe dat het komt dat Elio en Bart zo met elkaar botsen? Waarom komt het niet tot een communautair akkoord?
Dat weet niemand, da's nu net het probleem.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be