![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Europees Commissaris
|
![]() Zionisme verandert Israël langzamerhand in land met een orthodoxe, werkschuwe bevolking. Het artikel in de New York Times vertelt een verhaal over een toenemend aantal haredim.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Ale, dan weten we naarwaar we kunnen emigreren als het hier failliet is
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Veel van de Mea Shearim zitten in de diamanthandel. Zo niet de meeste.
![]() |
#4 |
|
![]() Onzin natuurlijk. Orthodoxe Joden zijn voor het merendeel gekant tegen Israël die ze goddeloos en verdorven heten. Opletten dat ik niet ga veralgemenen natuurlijk. Een groot aantal van hen zelfs ronduit gekant tegen het bestaansrecht van de Joodse staat zoals Neturei Karta en Satmar.
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Correct.
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() De Haredim woonachtig in de Israel zijn de meest kwaadaardige mensen die er bestaan, tenminste die mening heb ik gevormd toen ik in Israel was. Kwaadaardig naar joden en ook anderen toe, Israel gaat niet ten onder door de buren maar door de Haredim...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Het interesseert mij geen bal wie of wat die streng religieuze Joden in Israël uitvoeren. Dat is een intern probleem van Israël. Het is niet aan mij om me daar over uit te spreken. Ik hou me bezig met de vijanden van de Joodse staat en al wat zich aan de buitenkant afspeelt van Israël. Wat binnenshuis gebeurt is mijn zaak niet.
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Waarom is het buitenhuis ,dan wel uw zaak?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
@ Ben jij in Israel geweest ? Zo ja wat vind je ervan dat deze haredim overal voordringen in de rij ? **Op Sabbath al lezende de Torah en zodoende zonder uit te kijken bij oversteken de weg oversteken, waarbij chauffers op de weg vol in de remmen moeten. Wat vind jij ervan dat deze haredim op een zeer arrontie wijze dwars door je heen kijken en vrouwelijke toeristen zowaar als vleeswaar bekijken op straat, ps daar zijn de oversexte Marokkanen grappenmakers bij vergeleken. ** Ze weten wel waar ze het moeten doen die haredim, in Antwerpen zullen ze dat nooit flikken. Als Israeliers nu niet ingrijpen dan moeten ze later Israel (wederom) opsplitsen of het land verlaten. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 30 december 2010 om 20:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Omdat ik van oordeel ben dat de Joden recht hebben op een eigen staat dat we door dik en dun te verdedigen hebben. Noem het een historische verantwoordelijkheid van wat wij als collectief van vervolgers in wisselende tijden en gebieden de Joden hebben aangedaan. We zijn dat de Joden nu eenmaal verplicht.
Anderzijds merk ik dat het bestaansrecht van Israël (of delen ervan) voortdurend in vraag wordt gesteld. Bovendien wordt door onredelijke eisen voortdurend de veiligheid van de Joodse staat bedreigt. Zoals ontruiming van de nieuwe Joodse stenen en gemeenten in Judea & Samaria (op de Westoever) en het recht op terugkeer van al naargelang de bron tussen het 4,7 en 16 miljoen Palestijnen, wiens voorouders ooit in de Joodse staat hebben gewoond. Alleen Palestijnen genieten van zoiets als erfbaarheid van vluchtelingenstatus.
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 31 december 2010 om 14:27. Reden: typfouten |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Je verdedigt een staat door dik en dun maar je durft/kan het niet over hun interne keuken hebben, mooi..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Maar nogmaals, ik ben geen Israëliër. Het zijn mijn zaken niet. Mijn taak zit erop van zodra de Israëlische staat in veiligheid is. Wat er daarna in de slaapkamer of de salon gebeurt van Israël heb ik me te onthouden.
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 31 december 2010 om 14:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Dat is geen kwestie van durven maar van principe. 7 op de 10 VN resoluties van de Veiligheidsraad hebben betrekking op Israël omdat de Arabische en de moslimwereld in groep het hele wereldorgaan manipuleren en met twee maten en gewichten over het M-O oordelen. Een hoogst vervelende situatie voor Israël. Enkel een veto-stem van de Amerikanen belet dat Israël al lang virtueel zou opgedoekt zijn. Wat Israël intern betreft, er is de Knesset (parlement) met 120 leden verdeeld over 12 partijen. Dat werkt moeilijk maar 't lukt. Er is ook het Hooggerechtshof dat zich regelmatig uitspreekt over betwistingen die dikwijls uitdraaien in het voordelen van Arabieren en andere minderheden.
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() En zo herhaalt de geschiedenis zich terug.
|
![]() |
![]() |