![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Geachte leden,
Ik erger mij aan een stukje van een artikel dat in "De Standaard" op 30 november stond; "De afwezigheid van een regering is eigenlijk goed. Doordat er geen regering is kunnen er geen nieuwe initiatieven komen die geld kosten. Er is dus geen begroting en dus wordt elke maand hetzelfde bedrag uitgegeven en bij een economische groei is dat dus een bezuiniging. " Nu bij mijn weten kan het federaal parlement zonder problemen perfect functioneren met een regering van lopende zaken. Een regering van lopende zaken is beperkt tot ..lopende zaken. maar als het parlement extra "zaken" creëert dan kunnen deze toch perfect worden doorgevoerd? En hoe in hemelsnaam kan elke maand hetzelfde worden uitgegeven zonder te kijken naar de populatie groei om maar een voorbeeld te geven? Ben ik hier in verkeerd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zonder begroting zit je wel degelijk met voorlopige twaalfden die afgeleid zijn van de laatst opgestelde begroting, dat houdt dan geen rekening met bevolkingscijfers, noch met groei of afname van de geïnde belastingen. Als het geld op is worden in eerste iinstantie de leveranciers van de staat niet meer betaald. Da's een goedkope manier om korte-termijn leningen aan te gaan ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() Dank voor antwoord
|
![]() |
![]() |