![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() De onderbezetting in onze ziekenhuizen neemt razendsnel uitbreiding, net als het gat in de ziekteverzekering.
Wat vindt dit forum van een extra taks, met een minimum forfait van 2500,- euro, op alle luxe-operaties, zoals plastische chirurgie, maagringen, maagverkleiningen, e.d. ? Deze taks zou dan integraal de ziekteverzekering moeten spijzen.
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Natuurlijk zijn dat luxe-operaties, tenzij er een onderliggende ernstige ziekte is. Gebrek aan wilskracht om minder te vreten of willen voldoen aan een absurd schoonheidsideaal zijn luxeproblemen.
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wie ben jij om te beslissen dat die mensen maar ongelukkig door t leven moeten ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook is het niet de taak van de overheid om gemeenschapsgeld te investeren in dergelijke luxeproblemen, als er (bijvoorbeeld) terminale patiënten zijn die geen deftige palliatieve hulp kunnen krijgen omdat een gang verder een nitwit - door gebrek aan wilskracht of relativeringsvermogen- een maagring of een facelift wil, een kamer en verpleegtijd bezet.
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wat zijn luxe-operaties? Penisverlengingen? Een verkorting is dat zeker niet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() Natuurlijk moet er geen frank worden terugbetaald van luxe-operaties. Maar ik pleit bovendien voor een zware taks erop.
![]() |
#9 |
Staatssecretaris
|
![]() Het idee is niet slecht, als de motivatie is om op barbie te lijken mag daar gerust een zware toeslag op liggen. Als de motivatie echter is er als een normaal persoon uit te zien is het normale procedure.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() Karakterzwakte mag geen reden zijn om met de hand open te staan en gemeenschapsgeld te vangen.
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() Nee, gebrek aan goede zorg voor échte zieken. D�*t gaat te ver. Ik zie het dagelijks en het is schrijnend. Zeker nu het aantal luxe-operaties zo snel toeneemt.
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ontvetting van de Staat bvb |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementslid
|
![]() Natuurlijk moet deze operettestaat met zijn 5 regeringen dadelijk hard worden aangepakt, maar dat neemt niet weg dat andere excessen evengoed moeten worden bestreden. Het is alle hens aan dek of we verzuipen.
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In dit geval is een maagring, misschien juist een manier om ziektekosten uit te sparen. Een investering zeg maar. Maar ik ben akkoord dat als iemand 5 kilo meer wil afvallen en er eigenlijk al goed uitziet, die persoon dat maar op eigen kracht moet doen. Als een vrouw echt twee erwten heeft, of 2 pompoenen, dan kan ik mij voorstellen dat dat in beide gevallen eventueel nodig kan zijn omwille van psychische of zelf medische redenen een ingreep gerechtvaardigd kan zijn. Maar een met nen B cup die komt zagen voor ne C cup, ... dat is zever he. Een andere zaak zijn ook van die kunstmatige insiminaties, als koppel dat echt geen kinderen kan krijgen, ok dat is nodig dat die mensen gehopen worden... maar dat is tegenwoordig ook meer en meer een supermarkt aan het worden. K wil ne kleinen heb gene vent, en ga da maar een potje sperma halen he, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het is pervers dat probleem op kosten van de gemeenschap door derden te laten oplossen.
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb al in mijn eerste reactie gewag gemaakt van de mogelijkheid om uitzondering te maken voor gevallen waar een onderliggende ziekte de oorzaak is.
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
waarom zou voor een rijk iemand ongelukkig zijn minder erg zijn dan voor een arm iemand ? of omgekeerd ? jij gaat trouwens niet de echt rijken treffen, maar wel de ongelukkigen daar net onder ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Voor rijken is het minder erg omdat ze herhaaldelijke operaties kunnen ondergaan zonder hier financieel last van te hebben. Een niet-rijk persoon is 2x ongelukkig: 1x met zichzelf, en 1x omdat hij/zij nog eens de operatie niet kan betalen. Komt nog eens 1x bij als de operatie niet volledig naar wens verlopen is omdat men aan kostenbesparing diende te doen. |
|
![]() |
![]() |