![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ziet er meer en meer naar uit dat de staat (wij dus) nog tientallen miljoenen euro's schadevergoeding zullen mogen betalen aan een Nederlandse wapenfabrikant die serieus benadeeld werd omdat ze geen smeergeld wilden betalen.....
![]() http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110122_021 noot : die granaten horen bij een houwitsersysteem (M109??) dat inmiddels kompleet verouderd is,ik weet niet of het Belgische leger uberhaupt die dingen nog heeft..Tijdens de koeweit-oorlog (90/91) was er een diplomatiek relletje tussen Groot-Brittanie en Belgie omdat de Britten,die een groot verbruik aan granaten verwachtten ,aan Belgie gevraagd hadden of de Belgische stocks als reserve mochten dienen.Belgie weigerde.....Er werd toendertijd zelfs gesuggereerd dat die granaten van bedenkelijke kwaliteit waren... Zo zie je maar,die rotgranaten,waarvoor smeergeld betaald werd aan een Amerikaanse firma, BLIJVEN ons achtervolgen ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 22 januari 2011 om 11:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() trouwens, de verantwoordelijke in heel deze zaak was toenmalig minister Vreven, kan men dit niet op zijn erfgenamen afwentelen?
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een liberaal met een open geest en dikke bril. Elke partij in die jaren mocht om beurt legeraankopen doen ![]() Bij Claes (Agusta) liep het de spuigaten uit... Dus men moet fouten en centen verhalen op de partijen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() ik maak me hier nu een bedenking. Vreven was minister voor de PVV, als ik me niet vergis is die partij in november 1992 gewoonweg vervangen door een andere partij: de VLD, er is werkelijk een nieuwe partij opgericht. Juridisch gezien zou dat dan wel belangrijk kunnen zijn mocht men het op de partij verhalen. Maar ik denk dat iedereen het wel weet: het zal wel weer de belastingsbetaler zijn die het mag betalen.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad....een soort gepantserd kanon op rupsbanden,uitermate geschikt om Libanese heuvelbewoners te bestoken van op Israelisch grondgebied...
Wat ABL,met hun huidige opdrachten en doelstellingen, met een dergelijk ding nog zou moeten doen ,ik zou het begot niet weten... Hopelijk kan men die granaten nog ergens verpatsen om die boete te betalen want het kaliber ervan schijnt nog algemeen in gebruik zijn in oorlogszuchtiger naties.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 22 januari 2011 om 17:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik deel echter de mening niet dat erven een recht moet zijn. De erfgenamen van voormalig minister Vreven hebben niets te maken met de zaak, dus moeten ze ook geen schulden erven. Zo ook moeten de kinderen van miljardairs geen geld erven van hun ouders, terwijl zij niet voor dat geld gewerkt hebben. Wat ook opgemerkt dient te worden is dat de rest van de toenmalige rooms-blauwe regering ook voor een (groot) deel meegewerkt heeft aan het schandaal. Of mag een minister werkelijk dingen beslissen zonder een meerderheid in het parlement? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die Nederlandse firma is zo goed als verdwenen. Er werken nog 2 mensen lees ik net... die gaan lachen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe? Lagen de Walen te slapen of wat? Waar zaten MECAR en co? Waar zat de PS? Djeezes. 36 miljoen! Het kan niet op.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 22 januari 2011 om 18:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() Rekening aan de partij van die minister Vreven (O-VLD). 't Was hun pion dus zijn zij verantwoordelijk.
Arme Vlaming, belogen, bedrogen en bestolen van in de wieg tot voorbij het graf. Laatst gewijzigd door Freddie : 22 januari 2011 om 19:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Sterk...
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Neen, maar ernstig: 26 jaar is toch geen redelijke termijn meer? Ik heb al van vele fraudezaken (kweet 't dit is corruptie) gehoord dat redelijke termijn volgens de rechter was verstreken, in minder dan 26 jaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
![]() Okee, de zaak moet dus opnieuw worden overgedaan, er komen dus weer een paar jaar bij, als dan de redelijke termijn niet is overschreden, weet ik het ook niet meer.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 25 januari 2011 om 19:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
![]() Maar de vraag blijft: waarom is de corruptie verjaard voor de daders, maar niet voor de staat (= de belastingbetaler)???
Citaat:
![]() |
![]() |