![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Burgemeester
|
Wat kan er nu nog in de ideeënhoed van BDW zitten?
![]() Is het een deel van de strategie (natuurlijk voor deel zeker wel) of zijn er echt nog pistes die beide partijen (NVA / PS) over de streep kunnen halen? |
|
|
|
|
#2 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
BDW heeft méér gedachtengoed dan EDR,
want die laatste heeft er geen en zal er nooit hebben, tijdens feestjes inclusief ! |
|
|
|
|
#3 |
|
Minister
|
En WEERAL is duidelijk dat De Wever tien keer meer inspanningen levert dan Di Rupo om een akkoord te bereiken. Maar voor navelstaarders zoals de Franstaligen, de Belgicisten op dit forum en Tom Lanoye is het nooit genoeg: De Wever is niet bereid tot een compromis, menen zij te weten, wat hij ook doet of laat.
|
|
|
|
|
#4 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
BDW is de slimste mens van die troep !
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"Beste Elio, ik heb nog eens gezocht naar nieuwe ideeën om uit de impasse te geraken, en dit kan u echt niet weigeren : er moet niets meer gesplitst worden : noch BHV, noch de sociale zekerheid. Er is geen discussie meer over transfers of over de vraag of er bevoegdheden al dan niet federaal blijven. En zelfs geen discussie meer over de macht van de Koning. - Ah, ja? Maar hoe dan? Heel eenvoudig : Vlaanderen wordt een onafhankelijke republiek met Brussel als hoofdstad. Niets wordt gesplitst, niets nog getransfereerd, laat staan enige bevoegdheid die 'federaal' zou blijven. En de koning mag gerust bij jullie blijven." |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Minister
|
Om een eigen variantje te maken:
"Beste compatriotten, ik ben bereid om op jullie eisen in te gaan. Jullie wouden een uitbreiding van Brussel; ik zal jullie deze geven. Jullie wouden een versterking van België; deze zit in mijn voorstel. Jullie wouden dat er terug over Belgen en België gesproken wordt; vind dit alles in mijn proposities. Hier zijn ze dan: 1. Uitbreiding Brussels gewest met het volledige Vlaamse gewest. 2. Introductie federale kieskring, one man one vote-systeem (geen alarmbellen enzo meer). Zoals jullie altijd wouden, zijn er vanaf nu alleen maar Belgen. Om jullie eigen slogans te gebruiken: 1 STEM = 1 VOTE Eendracht maakt macht! 3. Aanpassen schoolprogramma's, zodat alle kinderen de andere landstaal moeten beheersen. Blijkbaar zijn het vooral jullie die daar een achterstand moeten inhalen." Laat de Vlaams-Belgische staat maar komen! ![]() |
|
|
|
|
#8 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Bart De Wever stelt zich opnieuw kandidaat als algemeen voorzitter Vrijdag was de laatste dag waarop N-VA-leden zich konden aanmelden als kandidaat voor de voorzittersverkiezingen. De algemene voorzitter van de N-VA wordt verkozen voor een periode van drie jaar. Huidig voorzitter Bart De Wever is uiteindelijk de enige kandidaat; niemand anders stelde zich kandidaat. Bart De Wever werd voor het eerst verkozen in 2004 als opvolger van Geert Bourgeois. Het zal dan ook zijn derde mandaat als voorzitter zijn. De leden krijgen op 24 februari een uitnodiging om hun stem uit te brengen. Dit kunnen ze schriftelijk of elektronisch doen. Op 19 maart wordt de uitslag bekend gemaakt. Die dag kiest de partijraad ook een nieuw partijbestuur en wordt het dagelijks bestuur vernieuwd. Leve Bart en de N-VA ! |
|
|
|
|
#9 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Brussel, 28 januari 2011 Aan de leden van de N‐VA Waarde partijgenoot, Vandaag schrijf ik u niet als voorzitter, maar als kandidaat‐voorzitter. Want als u dit wenst wil ik de N‐VA door de volgende fase in haar ontwikkeling loodsen. Het is een aanbod geformuleerd vanuit een plichtsbesef. Ik zie immers drie belangrijke uitdagingen op ons afkomen. Die uitdagen wil ik collegiaal aangaan, samen met het nieuw te verkiezen partijbestuur. Een eerste uitdaging is om de partij politiek zo zwaar mogelijk te laten wegen als de drijvende kracht van verandering. Meer dan een miljoen Vlamingen stemden N‐VA omdat ze beseffen dat het nu hoog tijd is deze staat grondig te hervormen en de deelstaten te responsabiliseren, budgettair de tering naar de nering te zetten en ook op het vlak van migratie en justitie orde op zaken te stellen. Die politieke verantwoordelijkheid moeten we als partij blijven opnemen. Op korte termijn de nationale werking van onze sterk gegroeide partij consolideren is een tweede belangrijke uitdaging. Onze fracties in Kamer, Senaat en Vlaams parlement tellen heel wat nieuwe en beloftevolle parlementsleden. Die talenten laten ontwikkelen is een opdracht die ik samen met de fractievoorzitters wil opnemen. Ook de professionele omkadering van de partijwerking is fors versterkt, maar zo’n machine vergt blijvende aansturing door het dagelijks bestuur. Een derde en laatste uitdaging is de partij klaarstomen voor de provincie‐ en gemeenteraadsverkiezingen van 2012. Deze indrukwekkende oefening is al gestart, maar de inspanning moet volgehouden worden. De lokale verankering van de N‐VA verzekert immers de toekomst van onze partij op langere termijn. Vanuit het plichtsbesef dat de aanpak van deze uitdagingen enige ervaring vergt stel ik me opnieuw kandidaat. Met positieve energie, Bart De Wever Uw kandidaat‐voorzitter http://www.n-va.be/ |
|
|
|
|
#11 |
|
Minister
|
Vanuit communicatief-strategisch oogpunt heb je gelijk. De Wever heeft echter al heel veel toegegeven, dus geen wonder dat er eigenlijk praktisch niets meer bijkan. derhalve; die uitspraak is helemaal niet zo straf.
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
#13 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Um, BDW heeft zijn ultieme voorstel gedaan in zijn nota - dat was een compromis met veel toegevingen van N-VA. Daar kunnen balletjes uitgehaald worden maar dan moeten er andere balletjes weer erin. Maar een lat op de grondleggen en erover kruipen laten we aan anderen over.
|
|
#14 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat heeft Dewever al toegegeven? Het is als een afbraakwerker die de helft van uw huis heeft gesloopt en een paar muren van woning zou willen laten staan en zegt dat ie veel heeft toegegeven.
|
|
|
|
|
#16 |
|
Lokaal Raadslid
|
Hij zegt dat hij niet zal toegeven aan een regering zonder staatshervorming, dat is iets anders dan wat u hier schrijft.
|
|
|
|
|
#17 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Consultatieronde onder slecht gesternte ...
![]() De politieke patstelling is groter dan ooit en beterschap is niet meteen in zicht. Zo zegt de N-VA-voorzitter Bart De Wever dat langs alle kanten de druk op de N-VA groot wordt om nu maar eens toegevingen te doen. Maar hij weigert. Belga "Toegeven of oprotten, dat is de boodschap dagelijks aan ons adres. Maar ik denk er nog geen seconde aan om daaraan toe te geven", aldus De Wever. ![]() Dezelfde harde taal aan Franstalige kant. Olivier Maingain (foto) van het FDF omschreef het nationalisme in Vlaanderen als het meest virulente of meest schadelijke in Europa. Na 7 maanden afwezigheid aan de onderhandelingstafel is de kans groot dat de liberalen binnenkort bij de communautaire gesprekken betrokken worden. Het FDF, dat deel uitmaakt van de MR, eist alvast zijn plaats op, vooral dan om de belangen van Brussel te verdedigen. En daar blijft het niet bij. Maingain haalde ook uit naar CD&V, een partij die zich volgens hem te veel op de lijn van de N-VA zet. Kunnen verkiezingen een andere uitweg bieden? Consultatieronde |
|
|
|
|
#18 | |
|
Banneling
|
Citaat:
zijn nota was een evenwichtig geheel waar dingen instonden die wij maar met moeite konden aanvaarden. Verder dan dat gaan we zeker niet |
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 31 januari 2011 om 20:49. |
|