Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2011, 21:31   #1
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard Kritische media

De enige kritische media die ik (totnogtoe) gevonden heb is:

P-Magazine

Voorbeeld van een kritisch artikel in P-Magazine: http://www.p-magazine.be/blog/dossie...eid-ermee-doet

Verder ben ik beschaamd over het gebrek aan politieke neutraliteit van bepaalde kranten zoals "De Morgen" (die openlijk activist speelt in een politieke betoging, ook al was ze zogezegd "a-politiek". De Belgische vlaggen vertelden een ander verhaal!). Daarnaast is deze krant heel goed om het mogelijks hypocriete gedrag van De Wever aan te kaarten (nu niet deelnemen aan de slimste mens, omdat hij bang zou zijn). Maar als het dan over Gennez gaat die in de pappenheimers zit nadat ze de slimste mens had afgezegd omdat het politieke crisis is dan horen we plots heel weinig ...
Europese Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 02:25   #2
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

't Palieterke Vrank en vrij zegt op een speelse manier de (echte) waarheid. In de Morgen staat 2 dingen die juist zijn : de prijs en de datum (alhoewel je bij het laatste niet altijd zeker bent), is nog niet de prijs van het oud papier waard

Laatst gewijzigd door rookie : 4 februari 2011 om 02:26.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 05:15   #3
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

De Standaard was ook een tijdje misselijkmakend pro-Belgisch, vooral aangaande de SHAME-betoging*, maar heeft zich daarna toch wat herpakt met een aantal kritische tegengeluiden. Dat ze überhaupt op een bepaald moment zonder enige vorm van kritiek belgicistische propaganda hebben overgenomen is hoe dan ook beschamend voor een krant met Vlaamsgezinde wortels.

* lest we forget:

Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 05:16   #4
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
't Palieterke Vrank en vrij zegt op een speelse manier de (echte) waarheid. In de Morgen staat 2 dingen die juist zijn : de prijs en de datum (alhoewel je bij het laatste niet altijd zeker bent), is nog niet de prijs van het oud papier waard
't Pallieterke is natuurlijk ook bezwaarlijk neutraal te noemen. Liefst van al heb ik gewoon een objectieve pers, ik zal zelf wel mijn conclusies trekken. Dat is natuurlijk moeilijk te balanceren, alleen al waar je over bericht kan politieke implicaties hebben.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 10:23   #5
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
't Pallieterke is natuurlijk ook bezwaarlijk neutraal te noemen. Liefst van al heb ik gewoon een objectieve pers, ik zal zelf wel mijn conclusies trekken. Dat is natuurlijk moeilijk te balanceren, alleen al waar je over bericht kan politieke implicaties hebben.
Daarom dat je over alles moet durven bericht geven vindt ik, zowel positief als negatief over iedereen. Spijtige genoeg lijken de kranten of televisiemedia zoals het extreme voorbeeld van "FOX news" in de VS een eigen belang te hebben in wat er in de krant gezegd wordt (vriendjespolitiek, financiële belangen, ... maakt dat ze aan zelfcensuur doen). Of het feit dat zo vele kranten door een venootschap worden beheerd, maakt dat journalistiek geloofwaardigheid verliest: hoe kan je kritische vragen stellen tegenover het establischment als je er zelf deel van uitmaakt (doordat het bedrijf zo groot is geworden dat het bepaalde politici/bedrijven te vriend moet houden). Of misschien is het nog altijd de verzuiling van de kranten: sp.a (& groen!) = De Morgen, de Standaard = CD&V, ... ? De Morgen die nu zo uithaald naar Bracke is misschien zelf nog de spreekbuis voor spa, mja spijtig dat we te weinig "echte" journalisten hebben (die aan informatievergaring doen ipv informatiemanipulatie).

De essentie van journalistiek zou moeten zijn om informatie weer te geven en niet om informatie te manipuleren (bv. om een partij of meer er beter uit te laten zien en andere er slechter uit te laten zien dan ze werkelijk zijn).

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 5 februari 2011 om 10:24.
Europese Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 11:25   #6
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Eén van de meest kritische journalisten is Manu Ruys, ik begrijp niet dat we nog niets van hem gehoord of gelezen hebben sinds de verkiezingen van vorig jaar.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 11:28   #7
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming Bekijk bericht
De essentie van journalistiek zou moeten zijn om informatie weer te geven en niet om informatie te manipuleren (bv. om een partij of meer er beter uit te laten zien en andere er slechter uit te laten zien dan ze werkelijk zijn).

Dat de bevolking eens ophoudt met het kopen van die blaadjes tot er terug aan berichtgeving gedaan wordt. De reden waarom alles dag allemaal wordt is omdat de bevolking het blijkbaar niet erg vindt om voorgelogen te worden en liever ineengekunsteld "nieuws" voorgekauwd binnenslurpt dan te zoeken naar ware gebeurtenissen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be