Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 februari 2011, 18:44   #1
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard Duitstaligen: attitude Waalse partijen aan basis van crisis

http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...n-crisis.dhtml

en het wordt met de dag leuker!

het komt echt nooit meer goed!
de franstaligen trappen het nog liever af dan dan in een confederaal België, laat staan Vlaanderen binnen een federaal België ruime autonomie te geven.

we kunnen al beginnen een gokje te wagen wanneer de Franstalige partijen de boel laten ontploffen.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 7 februari 2011 om 18:48.
Shadowke is offline  
Oud 7 februari 2011, 18:49   #2
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Dan snap ik niet waarom ze diezelfde franstaligen in de kaart spelen door een belangenconflict in te roepen rond B-H-V. Ben ik nog niet vergeten.

Of had ProDG daar niets mee te maken?
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 7 februari 2011, 18:52   #3
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Dan snap ik niet waarom ze diezelfde franstaligen in de kaart spelen door een belangenconflict in te roepen rond B-H-V. Ben ik nog niet vergeten.

had prodg nix mee te maken.
prodg is btw de n-va van de duitstaligen
Shadowke is offline  
Oud 7 februari 2011, 19:14   #4
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Eindelijk laten de Duitstaligen zich ook eens horen. Zij mogen zich wat mij betreft veel meer mengen in het debat.
Zeno! is offline  
Oud 7 februari 2011, 19:20   #5
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Mooi dat zij zich ook eens roeren, benieuwd wat de Franstalige(n)(pers) hier weer op te zeggen heeft.

poekieJ is offline  
Oud 7 februari 2011, 19:29   #6
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...n-crisis.dhtml

en het wordt met de dag leuker!

het komt echt nooit meer goed!
de franstaligen trappen het nog liever af dan dan in een confederaal België, laat staan Vlaanderen binnen een federaal België ruime autonomie te geven.

we kunnen al beginnen een gokje te wagen wanneer de Franstalige partijen de boel laten ontploffen.
is dit al een duidelijke barst in het Waalse front?
Oud 7 februari 2011, 20:28   #7
Roderik
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Eindelijk laten de Duitstaligen zich ook eens horen. Zij mogen zich wat mij betreft veel meer mengen in het debat.
Leven ze nog?
Roderik is offline  
Oud 7 februari 2011, 20:32   #8
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:

ik neem aan dat je duitstaligen bedoelt.

Wel, ik begreep het ook niet, tenzij dat we moeten beseffen dat die sukkelaars wèl mee vasthangen aan het Waalse gewest, en daar vast aan handen en voeten gebonden zijn.

Weet iemand waarom die taalgemeenschappen er in feite moesten zijn? en dan bovendien waarom enkel de Vlaamse gemeenschap meende dat ze geen apart parlement nodig had? te duur of zo? niet genoeg centjes over om aan de walen en brusselaars te geven of zo? Beste leerlingske van de klas willen zijn?

HOE RIDICUUL WAREN DIE GASTEN TOCH?
COCHINILLO is offline  
Oud 7 februari 2011, 20:50   #9
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
toch nog even opmerken. Was het ook niet dezelfde regering die een alarmbel luidde voor BHV?
Oud 7 februari 2011, 21:45   #10
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nee dat waren de sossen van Karl-Heinz Lambertz. Even gewillig als Merrie Karolien.
fonne is offline  
Oud 7 februari 2011, 22:11   #11
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Misschien ... als de Walen nog eens beginnen over hunne corridor , dat de Vlamingen een corridor naar de Oostkantons kunnen eisen ? Kwestie van de Duitstaligen de mogelijkheid te geven later bij een onafhankelijk Vlaanderen toe te treden zeg maar ? ^^

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline  
Oud 7 februari 2011, 22:25   #12
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Misschien ... als de Walen nog eens beginnen over hunne corridor , dat de Vlamingen een corridor naar de Oostkantons kunnen eisen ? Kwestie van de Duitstaligen de mogelijkheid te geven later bij een onafhankelijk Vlaanderen toe te treden zeg maar ? ^^

mvg. Sint Ignacius
Aangezien Bitsingen, Wezet, Aubel en Blieberg van oorsprong Vlaamse gemeenten zijn, lijkt mij dat een vanzelfsprekende eis.
fonne is offline  
Oud 7 februari 2011, 23:14   #13
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Zo te zien benaderen de oost-kantons en het Vlaamse gebied elkaar bij de grens met Nederlands Limburg. Ik denk dat die Nederlanders vast wel bereid zijn een corridor toe te staan over hun gebied.
Mahalingam is offline  
Oud 7 februari 2011, 23:43   #14
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Zo te zien benaderen de oost-kantons en het Vlaamse gebied elkaar bij de grens met Nederlands Limburg. Ik denk dat die Nederlanders vast wel bereid zijn een corridor toe te staan over hun gebied.
Dat is zelfs niet nodig, via Wezet en Bitsingen hebben we een corridor naar Voeren en van Voeren naar de Oostkantons zijn ook slechts twee gemeenten. Volgens Fonne zijn die ook van oorsprong Vlaams, dus die eis lijkt me acceptabel om op de onderhandelingstafel te leggen.
poekieJ is offline  
Oud 8 februari 2011, 09:04   #15
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
tuurlijk, wij willen best een tol-corridor bouwen

(zo ene met een vignetje)

Laatst gewijzigd door Hollander : 8 februari 2011 om 09:04.
Hollander is offline  
Oud 8 februari 2011, 09:53   #16
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Dat is zelfs niet nodig, via Wezet en Bitsingen hebben we een corridor naar Voeren en van Voeren naar de Oostkantons zijn ook slechts twee gemeenten. Volgens Fonne zijn die ook van oorsprong Vlaams, dus die eis lijkt me acceptabel om op de onderhandelingstafel te leggen.
Noem mij eens die gemeenten die van oorsprong Vlaams waren?
Limburgse (hertogdom) gemeenten vind je daar wel. Hertogdom Limburg en Luxemburg waren na de slag van Woeringen bestuurlijk Brabants gebied. maar je kan toch niet het middeleeuwse Brabant vereenzelvigen met het huidige Vlaanderen. In die redenering is het gebied dat vroeger Luxemburg omvatte ook Vlaams gebied. Ben benieuwd of Duitsland die gebieden ook aan Vlaanderen gaat afstaan.
pajoske is offline  
Oud 8 februari 2011, 10:46   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eer dat die zich roeren en hun stem gehoord wordt , kunt ge er zeker van zijn dat het water heel diep geworden is.
Herr Flick is offline  
Oud 8 februari 2011, 13:03   #18
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De CD&V had hen uitdrukkelijk gevraagd om dit te doen.

Die (Duitstalige) mensen waren duidelijk daarover, we doen dit alleen als we daarom uitdrukkelijk gevraagd worden.
Oud 8 februari 2011, 13:05   #19
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Die (Duitstalige) mensen waren duidelijk daarover, we doen dit alleen als we daarom uitdrukkelijk gevraagd worden.
Ik zie die Duits gemeenschap ook eerder als medestanders dan tegenstanders, juist de lokale PS en Ecollo abteilung moet natuurlijk in de gaten gehouden worden.
Herr Flick is offline  
Oud 8 februari 2011, 13:25   #20
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Ja, de CD&V had geen 5 minuten tijd, dus moest de alarmbel klinken, anders moesten ze moed tonen!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be