![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() ik merk dat er hier velen tegen het wereldimperialisme van de VS zijn.
maar om dat te kunnen stoppen zal er een nieuwe grootmacht moeten oprijzen. europa zou dit kunnen. door het afrikaanse continent, of althans een deel ervan, te re-koloniseren. afrika heeft enorm veel bodemrijkdommen. maar er wordt niet het maximum uitgehaald. als ik niet beter wist zou ik haast denken dat de autochtone afrikaan er niet veel voor voelt om een moderne beschaving op te bouwen. na de kolonisatie ging het immers enkel bergaf. 'autonomie, wat moeten we daar nou mee?' hoor ik de afrikaan haast denken. centraal-afrika ligt strategisch ideaal. in het noorden kom je uit op de ondoordringbare saharawoestijn, voor de rest omringd door zee. on-inneembaar, een beetje gelijk de VS. het zou ook de sputterende economie in europa kunnen verhelpen. er zal immers behoorlijk wat gebouwd en aangelegd worden in de nieuwe wereld. uiteraard door europese bedrijven. kijk, het verre oosten gaat nu met onze welvaart lopen. nog een paar decennia en wij zitten op het welvaartspeil van Roemenie nu. gaan we ons laten doen? tis ieder voor zich in deze wereld. europa is overvol. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Waar haalt u het recht om u zomaar even de Afrikaanse bodemrijkdommen toe te eigenen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
niemand heeft het over 'onrecht' als het europese volk verarmt ten voordele van de aziaten. en de afrikanen... tja, die schieten elkaar toch liever overhoop met oude kalashnikovs i.p.v een beschaafde samenleving op te bouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Europa een grootmacht ? laat me niet lachen
![]() Duitsland = misschien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() ![]() En er gaat een gróóóóóóte storm komen die het hele noordelijk halfrond onder een grote ijskap zal brengen.
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
P.S. Toen ge jong waart toevallig mishandelt geweest door lees- en hoofdtekens?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
en als het zo zou zijn, dan zou je het toch niet mogen zeggen, dus what's the point. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het ziet er naar uit dat China een nieuwe grootmacht wordt, als ze het al niet is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb reeds eerder gereageerd op uw "wereld vol"-bedenking. Stom bourgeois-rotjoch.
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() je hoeft niet beginnen te schelden, phönix.
dat staat je niet zo goed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hitler had (deels) gelijk toen hij stelde dat we onze blik oostwaarts moesten richten, naar de Russische ruimte, en niet naar 'verre' kolonies. "Oostwaarts zullen wij varen", maar niet in de zin (fysieke) kolonisatie. Ik zie dus veel meer in de economische, culturele, politieke vereniging van Romp-Europa met Rusland, in een Rijk, een groot autarchische blok.
![]() |